Ronald schreef:. . . ik kom hem niet speciaal brengen.
JW
Ronald schreef:. . . ik kom hem niet speciaal brengen.
Voorheen Ph2V6: 
Exroosje, je hebt gelijk.exroosje schreef: Al zou ik toch even gekeken hebben bij die specifieke marktplaats aanbiedingen voor distributie wissels als losse actie. Volgens mij doen dat soort lui op routine die riempjes toch een stuk goedkoper als een dealer. Soort fast fitter eigenlijk dus.
Ronald schreef: Rekenend kwam ik jaren geleden al uit op 1100 + 700 + inflatie + extra slijtage voor weer 120K erbij, dus ik ik wist van te voren dat iedereen onder de 2.000 redelijk kansloos was.
Bij de Ph2 hoeft de riem pas bij 240K? Da's nieuw voor me: waarin zit hem het verschil? 't Is toch dezelfde motor?exroosje schreef:Ben ik effe blij dat bij de ph2 V6 de distributie pas bij 240K hoeft. En bij mijn eerste V6 heb ik de distributiewissel gratis gekregen ter compensatie van het veel ouder blijken van het bouwjaar.
Ach, over 120000km is het gezakt naar ca. 4 cent per kilometerRonald schreef: Onderhoudskosten per km zijn wel in één klap van 3 cent naar 6 cent gegaan.![]()
Gr. Ronald
natuurlijk is de V6 wel duurder, maar een wissel door een dealer van een gewone 4-cy kost ook meer dan de helft van de gequote 1100 euro. En zoals door mij eerder opgemerkt, dit is gepland onderhoud en kun je dus ook iets anders voor proberen te regelen. Al is het maar een belgische cit dealer, die al een flink stuk goedkoper is.WackoH schreef:Ik geef het ruiterlijk toe: Ik zat er faliekant naast. Maar dan ook bijna een factor drie....
Het ging toch om twee riempjes, waterpompje, twee bandjes, remmetjes, olie en wat filtertjes.
En dat kostte bijna de helft van mijn C5 (6900 incl. twee nieuwe Michelins).
Heeft OT de motor tegelijkertijd verguld?![]()
Zo'n V6 lijkt me een prachtige auto, maar er zijn momenten dat ik blij ben dat ik 'm niet heb....
Nou ja Ronald, even slikken en geld moet tenslotte rollen.
Veel plezier de komende kilometers!
Voorheen Ph2V6: