Auteur |
Bericht |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: My Way navigatie systeem
prhg schreef: Jullie hebben het over een CD branden, maar mijn Myway heeft alleen een SD kaartje. Moet ik nu die update op een apart kaartje zetten en via dit kaartje installeren? ???Iedere MyWay bestaat toch uit een radio/ CD-speler, Bluetooth en navigatie.
_________________ L8r, Henk
|
15 maart 2010 23:08 |
|
 |
etienne22
|
prhg schreef: Jullie hebben het over een CD branden, maar mijn Myway heeft alleen een SD kaartje. Moet ik nu die update op een apart kaartje zetten en via dit kaartje installeren? Via apart volledige lege SD kaart en daar de update van gpsunderground opzetten. De update start automatisch. Motor draaiende houden tot de update klaar is.
|
15 maart 2010 23:57 |
|
 |
prhg
C5club Newbie
Auto: c5 tourer
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: EGS6
Kleur: wit
Naar boven
|
Oke bedankt. Dit vermoedde ik al . De CD speler is toch alleen maar om muziek af te spelen???? of kunnen daar ook CD's in met kaarten?
|
16 maart 2010 20:31 |
|
 |
etienne22
|
De kaarten staan op de SD kaart en niet in het "flashgeheugen" van de GPS/radio/CD speler of op de CD zelf.
|
16 maart 2010 20:45 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Maar een update van de firmware van de MyWay zelf kan toch gewoon door het afspelen van een CD in de CD-speler van de MyWay aangebracht worden. Volgens mij staan hierboven enkele postings van mensen die 't op die manier gedaan hebben. Twijfel nog of ik 't zelf ook zo zal doen. Heb de bestanden al wel en op een schone CD gezet. Nu nog moed verzamelen.
|
17 maart 2010 14:57 |
|
 |
MJK
|
Ik heb de update (versie 20.16) probleemloos vanaf cd kunnen uitvoeren. In de menu's heb ik geen verschillen kunnen constateren. Waarschijnlijk betreft het vooral een verbetering van bestaande functionaliteit en geen nieuwe functionaliteit. Gelijk ook de nieuwste flitspalen (januari 2010) aan de SD toegevoegd.
|
17 maart 2010 15:22 |
|
 |
etienne22
|
MJK schreef: In de menu's heb ik geen verschillen kunnen constateren. Waarschijnlijk betreft het vooral een verbetering van bestaande functionaliteit en geen nieuwe functionaliteit. Uit gpsunderground-forum: If someone can tell me the differences between 20.07 and 20.16 ? I have noticed this improvements: + it removes USB BOX incompatibility bug - now my USB BOX works fine for first time + you can use RNEG without car key - but energy save mode will come after few minutes and will switch it off. + if mobile phone is logged by bluetooth to RNEG, mobile phone can go to the sleep mode - battery will work much longer
|
17 maart 2010 16:09 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
MJK schreef: Ik heb de update (versie 20.16) probleemloos vanaf cd kunnen uitvoeren. In de menu's heb ik geen verschillen kunnen constateren. Waarschijnlijk betreft het vooral een verbetering van bestaande functionaliteit en geen nieuwe functionaliteit. Gelijk ook de nieuwste flitspalen (januari 2010) aan de SD toegevoegd. In de nieuwste handleiding voor MyWay in de C5 op http://service.citroen.com/ddb/code/index_nl_nl.htm staat nu ook het gebruik van flitspalen beschreven en dus ook waar je de definities op internet kunt ophalen en waar je ze op de SD-kaart moet zetten. Daar is op dit forum nog wel eens vraag naar geweest, met name ook mbt. hoe het gebruik daarvan zich verhield tot garantie ed. Het staat nu dus gewoon beschreven in de officiële handleiding. Ik denk echter dat je daarvoor wel een firmwareversie > R20.07 voor nodig hebt, dus R20.16 zal wel goed genoeg zijn.
|
17 maart 2010 22:35 |
|
 |
prhg
C5club Newbie
Auto: c5 tourer
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: EGS6
Kleur: wit
Naar boven
|
Kun je misschien wat specifieker aangeven waar het in de handleiding staat? Ik heb onder navigatie myway gezocht maar kan het niet vinden. Zal er vast wel overheen lezen, maar als je kan aangeven waar het staat......... bedankt alvast.
|
17 maart 2010 22:45 |
|
 |
etienne22
|
prhg schreef: Kun je misschien wat specifieker aangeven waar het in de handleiding staat? Ik heb onder navigatie myway gezocht maar kan het niet vinden. Zal er vast wel overheen lezen, maar als je kan aangeven waar het staat......... bedankt alvast. Ik vind er ook niets van in de handleiding.
|
17 maart 2010 23:47 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
prhg schreef: Kun je misschien wat specifieker aangeven waar het in de handleiding staat? Ik heb onder navigatie myway gezocht maar kan het niet vinden. Zal er vast wel overheen lezen, maar als je kan aangeven waar het staat......... bedankt alvast. Je moet dus de nieuwste handleiding voor de C5 gebruiken, dan kiezen voor "audio en telematica", MyWay, Navigatie en dan onder ""04 NAVIAGATIE", LAATSTE PAGINA, (260), kijken bij "UPDATEN RISICOZONE-POI'S" en daar staat: "Voor het updaten van RISICOZONE-POI's is een SDHC-speler (High Capacity) vereist. Download het update-bestand via Internet ( http://www.citroen.fr of www. citroen.co.uk). Open dit bestand en kopiëer de uitgepakte documenten naar de map DATABASE op de SD-kaart, waarbij de bestaande documenten worden vervangen."
|
18 maart 2010 21:31 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
MJK schreef: Ik heb de update (versie 20.16) probleemloos vanaf cd kunnen uitvoeren. In de menu's heb ik geen verschillen kunnen constateren. Waarschijnlijk betreft het vooral een verbetering van bestaande functionaliteit en geen nieuwe functionaliteit. Gelijk ook de nieuwste flitspalen (januari 2010) aan de SD toegevoegd. Ik weet niet of ik 't goed doe maar m'n MyWay wil niet updaten. Ik heb de CD gebrand met de volgende bestanden: De volumenaam van station D is rnege20h2016 Het volumenummer is C77A-D5A4 Map van D:\ 7-03-2010 08:57 770 rnege20h2016.ccd 7-03-2010 08:58 66.752.112 rnege20h2016.img 7-03-2010 08:58 2.724.576 rnege20h2016.sub 3 bestand(en) 69.477.458 bytes Is dat correct? Of moet ik nog meer bestanden hebben en waar vind ik die dan?
|
18 maart 2010 21:42 |
|
 |
MJK
|
Deze vraag is bij mijn weten al eerder gesteld en ook beantwoord; dit zijn de image-bestanden waarmee een cd gebrand kan worden. Deze moeten dus niet 1:1 op een cd gebrand worden maar als image ingeladen/geïmporteerd in een brandapplicatie. Dit kan ondermeer met ImgBurn.
|
18 maart 2010 23:14 |
|
 |
etienne22
|
Henk2304 schreef: prhg schreef: Kun je misschien wat specifieker aangeven waar het in de handleiding staat? Ik heb onder navigatie myway gezocht maar kan het niet vinden. Zal er vast wel overheen lezen, maar als je kan aangeven waar het staat......... bedankt alvast. Je moet dus de nieuwste handleiding voor de C5 gebruiken, dan kiezen voor "audio en telematica", MyWay, Navigatie en dan onder ""04 NAVIAGATIE", LAATSTE PAGINA, (260), kijken bij "UPDATEN RISICOZONE-POI'S" en daar staat: "Voor het updaten van RISICOZONE-POI's is een SDHC-speler (High Capacity) vereist. Download het update-bestand via Internet ( http://www.citroen.fr of www. citroen.co.uk). Open dit bestand en kopiëer de uitgepakte documenten naar de map DATABASE op de SD-kaart, waarbij de bestaande documenten worden vervangen." Zal wel aan mij liggen maar vind daar op de site van citroen fr niets over.
|
19 maart 2010 05:57 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Naar boven
|
etienne22 schreef: Zal wel aan mij liggen maar vind daar op de site van citroen fr niets over. Sorry, ik citeer alleen wat ik heb gelezen. Ik gebruik de optie zelf niet want ik hou me (via snelheidsregelaar en -begrenzer) aan de maximumsnelheden  en heb daardoor ook nooit een bekeuring (echt niet!). Ik ben dus niet "bang" voor flitspalen of mobiele controles 
|
19 maart 2010 10:00 |
|
 |
|