Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 autoruit... polijsten of vervangen?? 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: autoruit... polijsten of vervangen??
Het is gedaan...

Inderdaad een hele verbetering, echter sommige 'sporen' zijn toch te diep om er helemaal uit te krijgen, maar is vele malen beter dan, dan het was.

groet
Peter

16 maart 2010 15:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
.....en het gevoel "waar voor je geld" gekregen te hebben?

Dat had ik destijds zeker wel, het was een enorme verbetering die je met name bij laagstaande zon merkt en als je 's avonds over een natte weg rijdt met tegenliggers.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

16 maart 2010 17:35
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
JW-NHS schreef:
En uiteraard naar waarheid ingevuld :idea:

Dat spreekt voor zich ... ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

16 maart 2010 22:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Even inhaken...

Ik werk bij een verzekeraar als schaderegelaar...geen autoschades meer trouwens.

Wij zijn juist samen met een aantal andere grote verzekeraars Glasgarant begonnen. Net zoiets als schadegarant.
Naast prijsafspraken met autoglasherstellers is het vooral om de kwaliteit en de betrouwbaarheid te doen. De zogenaamde "parkeerplaatscowboys" proberen de verzekeraars op deze manier uit te schakelen.
De goeden niet te na gekomen maar hier word nog wel eens wat gerotzooid.
Nou, toen u in de Gamma was hebben wij nog 3 putjes ontdekt en meteen maar hersteld. Zo goed, is gewoon onzichtbaar!!!

Neem van mij aan dat verzekeraars er op dit moment veel aan doen is om de autoglasmarkt in het zogenaamde gareel te krijgen.

Zelf jaren terug een keer met mijn Berlingo bij Carglass. Het ruitrubber was stuk en de ruit moest er uit. Men bood mij toen ook aan dat zo te regelen dat mijn verzekeraar alles zou betalen. Toen vertelde ik de goede man dat ik dat wel moeilijk vond omdat ik dan mijn eigen werkgever zou oplichten..... Het werd doodstil en een veel rodere kop heb ik daarna niet meer gezien........

16 maart 2010 23:08
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Goeie zaak, zó komt er hopelijk een einde aan de "cowboys" die verzekeringsfraude in de hand werken.

Groet,
JW

16 maart 2010 23:46
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
JW-NHS schreef:
Goeie zaak, zó komt er hopelijk een einde aan de "cowboys" die verzekeringsfraude in de hand werken.JW
Klopt. De verzekeringmaatschappij betaald het niet, maar degene die premie betalen! Wat die fraudeurs zorgen ervoor dat de premies voor mensen die wel gewoon hun verantwoordelijkheid nemen omhoog gaan.
Verzekeringsfraudeurs zijn gewoon ordinaire zielige kruimeldieven.

17 maart 2010 01:05
Profiel
Antwoord met een citaat
Wij hebben alleen voor de particuliere markt al een team van 8 personen die zich ermee bezig houden. Dit is exclusief de buitendienst/experts en de jurist die ermee bezig gaat als er daadwerkelijk aangifte volgt.

Het probleem voor ons als maatschappij is dat we niet genoeg hebben aan een vermoeden om iets te kunnen doen. We moeten het daadwerkelijk keihard aantonen en voor een rechter 200% bewijs hebben.......

Het komt vaker voor dat we wel aanwijzingen hebben en sterke vermoedens maar als er geen getuigen of heterdaadjes zijn dan komt een zaak vaak niet eens voor. Het ergste is als je eigenlijk zeker weet dat het niet klopt maar dat je het bewijs niet rond kunt krijgen en dus toch moet uit betalen. Net zoiets als de politieagent die het proces verbaal nog zit te typen terwijl hij via het raam de gearresteerde verdachte alweer naar huis ziet lopen...

21 maart 2010 14:19
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Inderdaad, bij de rechter moet er hard bewijs op tafel komen.

Maar wat een verzekeringsmaatschappij in geval van een "sterk vermoeden" wél zou kunnen doen is de uitbetaling traineren en vervolgens vragen om een "hard bewijs" dat de ruit inderdaad onherstelbaar kapot was en dus vervangen moest worden.
Daar zou een precedentwerking van uit kunnen gaan, denk ik zo.

Groet,
JW

21 maart 2010 14:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Jaren geleden met mijn xantia door een onhandige actie met de binnenspiegel een barst in de voorruit gemaakt. Ik ermee naar carglass. Zonder commentaar de voorruit vervangen en na eigen risico betaling weggereden.

De ruit was duidelijk beyond repair, maar de oorzaak was eigen schuld. Maar niemand heeft daar ook maar naar een oorzaak gevraagd. Terwijl ik vermoed dat de meeste verzekeringen eigen schuld wel zullen uitsluiten.

(Al hoeft dat natuurlijk niet perse zo te zijn, mijn glasverz in mijn opstal dekt elke schade aan glas ongeacht de oorzaak. Toen ik laatst met een boormachine uitschoot en dit eerlijk vertelde was dat geen enkel probleem)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

22 maart 2010 09:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
exroosje schreef:
Jaren geleden met mijn xantia door een onhandige actie met de binnenspiegel een barst in de voorruit gemaakt. Ik ermee naar carglass. Zonder commentaar de voorruit vervangen en na eigen risico betaling weggereden.

De ruit was duidelijk beyond repair, maar de oorzaak was eigen schuld. Maar niemand heeft daar ook maar naar een oorzaak gevraagd. Terwijl ik vermoed dat de meeste verzekeringen eigen schuld wel zullen uitsluiten.
(Al hoeft dat natuurlijk niet perse zo te zijn, mijn glasverz in mijn opstal dekt elke schade aan glas ongeacht de oorzaak. Toen ik laatst met een boormachine uitschoot en dit eerlijk vertelde was dat geen enkel probleem)

Dat denk ik niet. Dat zou dan ook gelden voor schade aan je eigen auto, in geval jij de veroorzaker daarvan bent..

Wat hoger in dit draadje schreef ik dat een paar jaar geleden door een stommiteit mijnerzijds m'n achterruit sneuvelde. Dat heb ik netjes vermeld op het schadeformulier, en vervolgens is het bedrag betaald aan Carglass.
Bij mij werd slechts, conform de voorwaarden, bij de volgende premiebetaling geen extra no-claim trap toegekend. Geen probleem, ik zat al op de maximale korting ;)

Groet,
JW

22 maart 2010 13:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Verschillende verzekeringen dekken gewoon eigen domme foutjes. De glasverzekering inderdaad en ook de glasdekking op de auto. Ook de inboedelverzekering, denk aan schroeischade of nog erger je keet fikt af doordat je wat heets in de prullenbak gooit of per ongeluk een theedoek op fornuis legt....dat aanstaat.

Verzekeringen zijn zo gek nog niet!!! hi hi

Belangrijk is gewoon dat je eerlijk blijft. Zo gauw de nekharen van een schaderegelaar overeind gaan........

Wanneer je natuurlijk 3x per jaar met een boormachine door je ruit tikt zal men ook wat aanvullende vragen gaan stellen of je verzoeken de boormachine op marktplaats te zetten en het klussen aan een echte doe het zelfer overlaten hi hi

22 maart 2010 18:01
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik zal het in vervolg nalaten... het was iets eenmaligs, ik plaatste een 3-punts slot (ideaal!) en moest dus 2 extra sluitkommen uitboren.

Al ben ik er wel beter van geworden, ik mocht nl. zelf uitzoeken wat voor glas ik nam en aangezien het een ruitje naast de voordeur was is het HR++ met een extra gelaagde/geharde buitenplaat geworden. En er zat gewoon standaard dubbel glas in.

En eigenlijk mag dat dus niet, want wettelijk is bepaald dat een verzekering nooit meer dan het schade bedrag mag uitkeren (om fraude tegen te gaan). Ook al ben je dubbel verzekerd dus, dan mag ieder max de helft uitkeren.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

23 maart 2010 11:01
Profiel
Antwoord met een citaat
De regel is dat het glas vervangen dient te worden door vergelijkbaar glas. Indien je verbetering wilt kan dat gewoon maar zou je verschil moeten bijleggen. De glaszetter moet je dat dan apart in rekening brengen en de overige kosten worden door de verzekeraar betaald. Waar jij op doelt is het schadeloosstellingsprincipe of te wel indemniteitsbeginsel.

Je mag nooit meer vangen dan je schade hebt in het nederlands.

Als er sprake is van dubbele verzekering of co-assurantie dan regelt in principe de aangesproken maatschappij en verhaalt een deel op de andere maatschappij. Je ziet dat veel bij inboedel- en opstal maar ook bij zorg- en reisverzekeringen wanneer er sprake is van dubbele of overlappende dekking.

Zo nu genoeg vakwerk.....zit thuis!!!

24 maart 2010 18:09
Antwoord met een citaat
Ik heb laatst mijn ruit laten maken bij DIT-Gemaakt.nl :smt193 dat is een eenmansbedrijfje in brabant. De kosten waren 25,- omdat ik in raamsdonksveer woon. :smt023 :smt023 dat is echt geen geld joh. en een aardige vent, legde mij alles uit waarom hij wat deed en zo. kreeg van te voren een opgaaf van de kosten voor vervanging, zo wist ik precies wat alles ging kosten. het kon ook gratis- via verzekering- maar ik was wa verzekerd dussssss. Ik heb een paar van die kaartje van hem gehad en die was ik zo kwijt bij vrienden en kenissen, maar vond wel dat ik dit ff moest delen met jullie. :smt038 nou succes en misschien dat ik andere hiermee help. je kan ze vinden via het internet. grtzzz

04 jun 2010 15:31
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4