autoruit... polijsten of vervangen??
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: autoruit... polijsten of vervangen??
Met verbazing lees ik je reaktie. Een goedkeuring van zeer afkeurenswaardig gedrag: verzekeringsfraude
Vijf jaar geleden was ik bij een glas-bedrijf dat zag dat mijn voorruit beschadigd was. Daar kwam een "aanbod" om dat even met de verzekering te regelen, oftewel een nieuwe ruit. Ik heb dat categorisch afgewezen en gezegd dat ik verbaasd en verontwaardig was over zo'n aanbod om de verzekering op te lichten.
Vervolgens heb ik m'n voorruit bij de Glasgarage in Zoetermeer laten polijsten, op míjn kosten.
Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 maart 2010 00:33 |
|
 |
richardk
|
heb net even gegoogled en het blijkt dat verzekeraars liever laten vervangen dan repareren. weet niet hoe het werkt maar op een levensduur van een ruit is het uiteindelijk goedkoper voor een verz maatschapij.
|
16 maart 2010 01:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Dat mag je dan eens uitleggen.
Een reparatie van een ster kost iets van 90 euro bij Carglass en consorten. Dat is aanzienlijk goedkoper dan het vervangen van een ruit.
En als een ruit na vele jaren "gezandstraald" is wordt een vervanging niet gedekt door de verzekering. Voor de vervanging daarvan draait de eigenaar op, hij kan hem dan ook laten polijsten op zíjn kosten. Dat laatste heb ik gedaan, met een zeer akseptabel resultaat.
Groet, JW

|
16 maart 2010 01:52 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
JW-NHS schreef: Met verbazing lees ik je reaktie. Een goedkeuring van zeer afkeurenswaardig gedrag: verzekeringsfraude  dat zeg ik niet, kwestie van feiten!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
16 maart 2010 02:02 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
JW, ik snap je reactie maar dat heeft verder weinig zin, klanten denken hier zelf nu eenmaal niet over na als zoiets aangeboden wordt, dat jij ( ik ook trouwens ) dat wel doen is meegenomen .... Ik heb ook wel eens moeten aangeven enkel een sterretje te repareren en niet compleet te vervangen, m.i. ligt dit 'probleem' niet bij de klant maar bij de glaszetbedrijven, die spelen handig in op meestal onwetende klanten. ( sommige doen hier wel bewust aan mee, slechte zaak, laat ik dit voorop stellen, kost ons verzekeringspremie !! ) Herman, JW geeft enkel aan dat als je zelf op de hoogte bent je niet mee hoeft te doen 
16 maart 2010 08:37 |
|
 |
richardk
|
google even op " ruit repareren goedkoper dan vervangen " dan het het stukje van autoblog aanklikken
|
16 maart 2010 10:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... -reparerenCitaat: Verschillende verzekeraars wilde hier niet inhoudelijk op reageren, maar verzekeraar Reaal laat weten: “Natuurlijk willen wij de goedkoopste oplossing.” Dat betekend repareren en niet vervangen ...
16 maart 2010 10:29 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Als je ziet dat een gemiddelde voorruit al gauw 750 euro doet, en je gemiddeld misschien 10 euro per maand meer betaalt voor ruitschade, moet je toch wel een jaar of 6 doen met een ruit om vervanging door zelf betalen goedkoper te laten zijn dan door de verzekering te laten betalen. In de 6 jaar dat ik nu een eigen auto heb, heb ik 2x een voorruit laten repareren (sterretjes), 1x een voorruit laten vervangen (scheur na ster) en 1x een zijruit laten vervangen (ingetikt). Ik ben dus met mijn ruitverzekering tot nu toe zeker goedkoper uit geweest.
In tegenstelling tot wat dat Autovisie-stukje zegt is het niet zo dat de verzekeraars vooral allemaal hopen dat we een ruitverzekering afsluiten omdat ze dat zoveel geld oplevert. Autoverzekeringen i.h.a. zijn niet of maar net kostendekkend. Het betreffende stukje is daarom m.i. een tikkeltje te tendentieus alsof we allemaal gen***d worden door de verzekeraars. "Helaas" is dat niet zo.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
16 maart 2010 10:41 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Menno schreef: JW, ik snap je reactie maar dat heeft verder weinig zin, klanten denken hier zelf nu eenmaal niet over na als zoiets aangeboden wordt, dat jij ( ik ook trouwens ) dat wel doen is meegenomen .... Ik heb ook wel eens moeten aangeven enkel een sterretje te repareren en niet compleet te vervangen, m.i. ligt dit 'probleem' niet bij de klant maar bij de glaszetbedrijven, die spelen handig in op meestal onwetende klanten. ( sommige doen hier wel bewust aan mee, slechte zaak, laat ik dit voorop stellen, kost ons verzekeringspremie !! ) Herman, JW geeft enkel aan dat als je zelf op de hoogte bent je niet mee hoeft te doen  Inderdaad, daar begint het mee. Maar vervolgens moet er een schade formulier ingevuld worden, waar op staat wélke schade de ruit heeft, en ook hoe die schade ontstaan is. En er moet een handtekening onder van de automobilist. Die wordt daarmee voor de volle 100% verantwoordelijk voor de valse aangifte. Hopelijk realiseert een ieder zich dit. Groet, JW

|
16 maart 2010 11:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Ik heb bij vervanging van mijn voorruit ( maar 1x in de dik 20 jaar dat ik auto rijd ) nooit iets ondertekend, wel netjes m'n verzekering gebeld en op de hoogte gebracht ... ( scheur van links naar rechts ) Vervangen bij mijn vaste Citroen garage.
16 maart 2010 11:58 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
De afgelopen jaren heb ik twee keer een ster in de ruit laten repareren. De eerste keer was bij de Glasgarage in Zoetermeer waar vervolgens de ruit gepolijst is met de Lucy. De tweede keer was bij Carglass in N'gein. In beide gevallen heb ik bij die reparateurs een formulier in moeten vullen en ondertekeken.
Hetzelfde is gebeurd toen een paar jaar geleden de achterruit van mijn Xant kapot ging, door een stommiteit mijnerzijds. Die is bij Carglass vervangen en daarvoor heb ik een formulier ingevuld met daarop aangegeven wat de oorzaak was. Dat heb ik ondertekend en zij hebben dat verder met de verzekering geregeld.
Mij lijkt dit ook de normale procedure, op die manier wordt in het verzekeringsdossier vastgelegd wat er precies gebeurd is met de schades waarvoor zij moeten opdraaien.
Was dat verhaal bij jou al wat langer geleden? Ik herinner me dat ik ook zoiets een keer bij de hand gehad heb, in een ver verleden (jaren '70) toen ik nog DS reed. Dat is toen ook via een telefoontje geregeld als ik me goed herinner. Groet, JW

|
16 maart 2010 12:22 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Ik heb het over max 4 jaar geleden,... telefoontje was genoeg, de rest werd geregeld via mijn garage ( uiteraard met deel eigen risico ) Jaren 70 zat ik nog op de achterbank 
16 maart 2010 12:24 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Daar zat ik ook wel eens, als ik met collega's op pad was. Onder andere achterin de DS van onze verkoopchef naar de Hannover Messe Kennelijk heeft jouw verzekeringsmaatschappij veel vertrouwen in jou en in je garage en gelooft 'ie jullie op je woord Maar hoe was het kort geleden, toen heb je toch een ster moeten laten repareren? Groet, JW

|
16 maart 2010 12:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Daar heb ik idd netjes voor getekend 
16 maart 2010 12:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Dazeggik En uiteraard naar waarheid ingevuld Groet, JW

|
16 maart 2010 12:43 |
|
 |
|