Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 zware dynamo 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
tsja, kleine wereld he...

ze doen het iig prima, zal er morgen wel ff een foto van opzetten


12 maart 2010 22:24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
haha idd zou mooi zijn, ik moet even het vroutje op halen van d'r werk daarna zal ik eens goed antwoorden op je geheel.

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


12 maart 2010 22:25
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
misschien is het al beter als je de elcap er uit haalt.

maar meten is weten.
met de motor uit contact aan.

wat is de spanning op de standaard accu?(meer dan 12 V)
wat is de spanning op yellow top dit moet bijna gelijk zijn aan de standaard accu(meer dan 12 V)
wat voor zekeringen zitten er in van die ronde of ANL hierin kan soms een slecht contact zitten, als je dit zeker wilt weten kan je dit meten door met de volt meter over de zekering te zetten, je mag dan bijna geen uitslag hebben.(<dan 0,1V).

toch denk ik dat die 20 mm2 iets aan de dunne kant is. maar meten is weten.

verder zit ik nog even met de vraag over die T1's wat voor spoelen hebben ze en hoe zijn ze precies aan gesloten? misschien zit hier nog iets mis. en dat hij daardoor te veel stroom trekt en daardoor de spanning ik kakt in die 20 mm2

tevens is de gain geen volume knop maar hier mee stel je de gevoeligheid in van de versterker, dit heeft niets met het vermogen te maken.

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


12 maart 2010 23:38
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Ik zou idd eerst gaan meten.
Klemspanning meten op hoofdaccu en accu achterin tijdens luide continue testtoon (bijv 40hz oid)
Dus zeg maar net zo hard dat ie niet uitvalt
Als daar een te groot verschil tussen zit-> te dunne bedrading danwel te hoge weerstand tussen hoofdaccu en 2e accu.
Als bij beide dan de klemspanning (bij draaiende motor) te laag is, is de dynamo te zwak.
Echter had je dat dan ook al op je dashboard kunnen zien.
Op het moment dat je alleen met piekpulsen (als je dus de headroom van de installatie gebruikt) de boel kan laten uitvallen, dan is de interne weerstand van je accu's of elco's te hoog.
Of je dynamo te licht is of niet kan je alleen maar concluderen als je stabiel een te lage klemsplanning meet op je accu's (dus moet je zorgen dat je versterkers een continue belasting trekken)

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


13 maart 2010 00:17
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
allereerst zoals beloofd ff een foto van het eindresultaat bij de voordeuren:


Afbeelding

Dingen die ik gemeten heb:

Spanning op de voorste accu met draaiende motor - 14,3v terwijl de radio uit staat. Als de radio aan staat op zacht volume rond de 14,0

Spanning op de accu achter met draaiende motor - precies hetzelfde als voor.

Spanning op de sub amp tijdens op muziek, headunit op 28, gain ergens halverwege - spanning begint langzaam terug te lopen. Heb m ongeveer 10 minuten gemeten met hardcore op de speakers. De spanning is een aantal keer vlak onder de 11,0v geweest. De amp is gewoon door blijven spelen.

Nu begint het gedonder. Ik zet even een ander nummer op, en gelijk valt mn sub amp uit. Meet nu op de polen van de amp 4,0v. Op de Yellowtop nog steeds ongeveer 14v, en op mn andere versterker ook.

Heb de gain helemaal dichtgedraaid, radio plus versterkers een keer uit en aan gezet, maar de sub amp gaat nu dus helemaal niet meer aan. Na een tijdje wachten heb ik alles nog een keer aangezet. Volume stond ergens rond 10, de subs geven heel even gehoor, maar vallen daarna weer weg.

Morgen zal ik de powercap er eens tussenuit halen, kijken of dat wat gaat schelen. Die T1's spelen nu zo dat ze op op 1 kanaal 4ohm weerstand geven. Zal dan ook gelijk meten wat de spanning is als de motor uit staat.

Ik vraag me trouwens wel af of er wel 35mm2 in die K2.04 gaat. Vind m er al aardig gevult uitzien met 20mm2. De tijd zal het leren, als ik die heb dan trek ik een nieuwe draad


Ik zou m graag 1 toon laten burpen, maar het probleem wil dat mn cd speler kapot is. Ik ga volgende maand een Alpine wisselaar achterin leggen. Speel nu alles via mn ipod.


EDIt:

Zekeringen zijn goed. Onder de motorkap ligt een Dietz 150A zekering. Achter bij de accu ook. De bijde verserkers zijn gezekerd met een STEG zekering, die moet ook goed zijn.


13 maart 2010 15:29
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Is je sub amp of de bedrading ernaar toe niet stuk?
(ik weet niet wat er tussen de yellowtop en de subamp zit.. caps, zekeringen, verdeelblokken etc)
Als je tussen je amp polen 4v meet is er serieus iets niet goed.
Als je yellowtop nog gewoon 12v oid geeft, zit de fout in het circuit naar de subamp, al dan niet in combinatie met de subamp.
11v is wel behoorlijk laag (draaiende motor?), maar het staat vast dat je ook elders een probleem hebt (los staand of je dynamo te zwak is of niet).
Je deuren zien er gelikt uit. De baffle is nog mooier dan de standaard lelijke plastik vakken.

qua tonen: je kan toch gewoon een mp3tje op je ipod afspelen met 1 toon?

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


13 maart 2010 18:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Ik hoop niet dat mn versterker stuk is, zo'n STEG K2.04 is een nogal duur geintje......

Zal eens gaan zoeken naar een monotoon op mp3, zou wel handing zijn idd.

Komende zaterdag ga ik terug naar de installateur, heb alles nu een paar keer los gehad, en heb nog steeds geen flauw idee wat er mis mee is.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!


Fototje voor de liefhebber:


Afbeelding


13 maart 2010 19:13
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Is idd mooi geworden. die portieren. :smt169

maar 4 V op de sub amp? en op de andere gewoon 14 V.
dan zijn er maar 3 dingen mogelijk.

Draad breuk.
Of toch maar eens stiekem die zekering vervangen in de sub amp.
Of toch heel stiekem de massa.

Als de amp stuk zou zijn dan dan zou je geen 4 V op de klemmen mogen kunnen meten en bij de andere 14 V, het klopt gewoon niet.

De massa fout kan je er uit meten door op min van de speaker amp te meten en de plus van de sub amp. is het dan 14 V dan snel even meten tussen de polen van de sub amp is dit nou 4 V dan is het een massa fout.

De zekering kan je op de volgende manier meten, de voltmeter gewoon op de zekering zetten(op de boutjes of iets dergelijk). meet je in dit geval 8 V of meer dan is de zekering defect(dit hoef je niet te kunnen zien hoor).

De draadbreuk kan je ook met de voltmeter meten. en dan gewoon heel simpel + op + begin van de rode draad en bij de sub amp. meet je hier meer dan enkele mV dan is het breuk. delfde geld voor de min.

ik ga er niet van uit dat de amp defect is anders zou je gewoon 12 V moeten meten en dan een serieus warm wordende kabels.

zowel dan even met dave contact zoeken.

succes
michel

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


13 maart 2010 21:19
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Ik zou m graag 1 toon laten burpen, maar het probleem wil dat mn cd speler kapot is. Ik ga volgende maand een Alpine wisselaar achterin leggen. Speel nu alles via mn ipod.


hier een heel handig linkje:

http://members.multimania.nl/testtonen/

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


13 maart 2010 21:23
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Die testtonen beginnen en eindigen bij mij wel met een harde hoogfrequente tik.
Of ligt dat hier aan mijn mediaplayer?

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


13 maart 2010 22:42
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
GuidoK schreef:
Die testtonen beginnen en eindigen bij mij wel met een harde hoogfrequente tik.
Of ligt dat hier aan mijn mediaplayer?


Lijkt idd zo maar als je het van op pauze zet en dan weer op play drukt hoor je het ook.
denk dat het aan de media player of dergelijk ligt!?

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


13 maart 2010 23:16
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Deze hebben het niet:
http://www.testsounds.com/
Het ligt dus niet aan de player maar kennelijk aan de bestandjes.
(Ik heb het probleem ook niet met pauze/play (winamp))

Of je maakt natuurlijk je eigen files (kan je zelf de mate van codering samenstellen) met een van de vele generators
http://sourceforge.net/projects/wavb/

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


14 maart 2010 00:14
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
ach als ik er 1 nodig heb neem ik een digitale functie generator mee van het werk. dan kan ik ieder Hzje draaien :smt023

Gr,
Michel

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


14 maart 2010 00:41
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
GENIAAL, die generator. Heb nu een minuut 45 Hz op mn ipod gezet om te testen.

Mn amp schoot weer snel in de beveiliging. Heb de 20mm2 tussen mn yellowtop en amp losgehaalt, en die vervangen voor een (ongezekerde) 35mm2. Alles even vast gezet, en blazen met die hap. De amp hielt het goed, dus ik gok dat het de zekering was. Ga nu dus even wat maken zodat ik met mn 35mm2 in die zekeringshouder pas, en dan moet het weer gaan draaien.

Hartelijk dank voor alle hulp!


14 maart 2010 14:50
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zware dynamo
Gerben nog even een vraag.

hoe heb jij die Ipod aangesloten op je radio, en is het de standaard HU of een andere?

tnks,

Michel

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


15 maart 2010 17:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.