waarom spring ie toch altijd?
Auteur |
Bericht |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
Blijkbaar laat starter toch af en toe ook een steek nav een reactie op problemcar [quote]Officele oplossing Citroën, vervang startmotor ivm met vocht in de startmotor (staat niet bij hoe of wat) en vervang de zekering (F8) 20 amp zekering in de BSm door een 25amp zekering. Ik denk (ik heb de desbetreffende startmotoren niet uitmekaar gehaald ivm met ruil onderdeel), dat er oxidatie op de spoelen zit, door het vocht en dan door bv nachtvorst er een hogere weerstand is = meer ampere = doorbranden zekering. [quote] Origineel staat er echter een 15 A zekering in het onderhoudsboekje voorgeschreven. Nu steekt er al een 20A in en nog springt ie. Misschien nog eens verhogen naar 25A en zien wat er dan gebeurt???? Of is dat letterlijk met vuur spelen?? Begin het serieus beu te worden hoor.  Maar zomaar dingens gaan vervangen zonder te weten of het nut heeft is natuurlijk ook te zot.
|
12 maart 2010 14:13 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
met vuur spelen doe je niet maar ge kunt ze wel in de fik steken
|
12 maart 2010 14:33 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
willy4 schreef: het relais hebt ge altijd nodig om te starten, het relais laat het tandwiel inspringen en ronddraaien jij hebt het over het startrelais dat op de starter zit, (Solenoïde) ik heb het over het startrelais dat op de BMI zit. (BM34) Zie bij F8: Uiteraard moeten ze beide werken om de motor te doen aanslaan.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
12 maart 2010 15:51 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
een vraag waar kunt ge die schemas vinden
|
12 maart 2010 16:19 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
De documenten C5_doc_1.pdf t/m C5_doc_2.pdf geven wat schema's, maar er moeten er meer beschikbaar zijn aangezien er nog wat meer staan in de Revue Technique Automobile. Ze staan in lagere qualiteit ook in C5 architecture electroniqe.pdf
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
12 maart 2010 17:05 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
|
12 maart 2010 17:13 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
TENZIJ JE ZOALS MIJ DE TRUK MET DE SCHROEVENDRAAIER TOEPASSEN  . MAAR SERIE US, HEEFT HET NU NUT OM DE STARTRELAIS OP DE STARTER NA TE KIJKEN OF NIET? GA WEL DE DRUPNEUS VAN LUCHTSLANGEN AANPAKKEN.
|
12 maart 2010 17:14 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
Je hoeft niet zo te schreeuwen (hoofdletters), hoor.
_________________ Groeten, Marc
|
12 maart 2010 17:37 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
sorry, capslock stond nog op. 
|
12 maart 2010 18:14 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
Wegens buikgriep is geklus aan auto niet doorgegaan. Schoonbroer heeft echter wat zitten opzoeken en is van mening dat starter en startrelais in orde moeten zijn. Hij wilt daarom deze niet vervangen en maar wenst een bypass te plaatsen. Dwz, rechtstreekse verbinding tussen accu en startrelais met een aparte relais en zekering ertussen. Hoe zwaar zou die relais en zekering dan wel moeten zijn?
|
16 maart 2010 12:01 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
Waarom knalt er een zekering, dat is toch dat er iets fout is, dan moet ge dat probleem aanpakken, en dan verbaast het bij de mensen dat hun wagen in de fik gaat.
|
16 maart 2010 12:22 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
Toch even loshalen en nakijken, waarschijnlijk gewoon iets met de isolatie van het relais, ik heb dat eerder gezien.
Klein beetje werk, weinig kosten en alles blijft orgineel.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
16 maart 2010 16:27 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
Klaverblaadje, ik hoop dat je gelijk hebt. Persoon die in ruil start relais doet dacht ook wel dat het zwart goedje dat van boven er op druipt mogelijk erin is gesukkeld en voor problemen kan zorgen. Demonteren zou zo goed als niet gaan om proper te maken. Maar meer waarschijnlijk blijft hij een probleem met de bekabeling vinden en dan sta je weer bij af. 
|
16 maart 2010 20:41 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
Verdict is gevallen. Vanavond wou ik de auto naar de garage brengen om raam en accu (opnieuw) te laten herstellen en offerte voor starter te laten opmaken. Auto geeft echter geen kick. Zelfs niet met schroevendraaier. Wegenwacht opnieuw laten komen. Truk met draad helpt ook al niet dus hamer en metalen staaf erop en na 5 min kloppen start ie eindelijk. Noch wat nagebabbeld. Voor hem is het dus duidelijk de starter die vanbinnen vuil is geworden door het gedruppel van de oliesmeurie uit klep. Voor hem iets dat de garage had moeten zien en herstellen en dan was het nooit gebeurd. Dit terzijde. Die smeurie is beginnen te verkolen en heeft een koek gevormd dat uiteindelijk de starter blokkeert en zoveel energie nodig heeft dat relais springt. Dus geen bypass-gedoe nodig. Nieuwe starter, eventjes langs de kassa, en dan kan hij er weer lang tegenaan! 
|
17 maart 2010 21:30 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: waarom spring ie toch altijd?
uiteindelijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjk
|
17 maart 2010 21:43 |
|
 |
|