Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Hoi,

Ik heb me net aangemeld en al meteen een vraag. Ik heb in Duitsland een mooie C5/ph2 uit 2007 zien staan. Het is een break met 2.2 HDI (170pk) en zes-trapsautomaat (6). Ik kan nagenoeg geen info vinden over de rijkwaliteiten van deze genoemde combinatie. Kan iemand mij meer vertellen of dit een goede aanschaf zou zijn (of juist niet)? Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen hierover.


02 maart 2010 22:11
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33526
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Het is een weinig verkochte auto vandaar dat de informatie ook schaars is ...
viewtopic.php?f=49&t=1514

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


02 maart 2010 22:28
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 819
Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Hallo Citroentjes,

Er is een forumlid die een dergelijke C5 rijdt. Weliswaar geen automaat maar wel 170 pk:

Citaat:
Duitse Deuk/Ex-Auto
De ouderen onder U zullen zich nog wel het fenomeen herinneren dat in het begin van de zestiger jaren autos (voornamelijk schade gevallen) uit Duitsland werden ingevoerd en dat daar aparte kentekens voor in het leven werden geroepen beginnend met bv DD of EX (deze acronymen werden vervolgens verbasterd tot Duitse Deuk of Ex-Auto en nog meer van dit soort grappigs)
Welnu, gisteren heb ik mijn Duitse Deuk in ontvangst mogen nemen, en het bevalt uitstekend. Het gaat om een Phase 2 Break Exclusive met de 2.2 HDi Biturbo motor (125 KW). De auto is 1 jaar oud (october 2007 en 22.500 km) en bereden door iemand van Citroen Duitsland en is via de Duitse importeur door Garage Bonhof in Epe naar Nederland gehaald. Van de zomer had ie er al eentje maar die bleek al verkocht. Op mijn verzoek heeft ie er toen nog eentje opgepikt, (in september, die pas begin November op kenteken is gezet in Nederland om wat BPM te ontlopen). Omdat ik toch vrijwel voortdurend op reis was, kwam mij dit zeer goed uit. Ik heb in September al met de auto gereden en toen bleek dat bij ca 150 km de voortrein hevig begon te trillen. Zonder extra kosten zijn de remschijven en blokken vervangen en vier nieuwe banden gemonteerd. Gisteren uiteindelijk opgehaald, en de trillingen zijn geheel weg. In de achterklep bleek een rammeltje te zitten dat veroorzaakt werd door twee losse poknagels, ook die zijn na verwijdering van de bekleding verwijderd.....hebben er waarschijnlijk af-fabriek in gezeten...
De motor is een openbaring, ik was al het een en ander gewend na de chip kuur van de vorige 2.2, maar de twee turbos (sequentieel) zorgen ervoor dat het beruchte turbo gat bij het wegrijden volledig is verdwenen. Ook de vering t.o.v. het 2001 model is aanzienlijk beter, in de zin dat drempels veel beter worden verwerkt (zo ongeveer weer op Xantia niveau). Aangezien de auto nog een vol jaar garantie heeft, wordt de chipboer nog even vermeden, maar misschien doe ik het later nog wel eens. Voorlopig gaat ie met dit vermogen (en koppel) als een speer.
De keuze voor een Phase 2 is zeer bewust gemaakt. (en niet omdat ik een 3 niet zou kunnen betalen voor het geval iemand dat naar voren zou willen brengen). De Ph 2 weegt 200 kg minder (scheelt ietsje in wegen belasting, maar aanzienlijk in prestaties) en heeft een veel beter toegankelijke (en aanzienlijk grotere) achterbak, waarbij ik b.v. mijn race fiets rechtop achter kan zetten, na alleen het verwijderen van het voorwiel. Phase 2 ziet er aanzienlijk minder gelikt uit dan Ph3, en de kwaliteit van 3 zal best wel beter zijn en hij rijdt vast scherper, maar al bij al volodet Ph 2 meer aan mijn wensen. (Er schijnen ook mensen te zijn die Ph2 verkiezen omdat de instap achter niet onmiddellijk tot bulten op het hoofd leidt....)

En tenslotte, Garage Bonhof is helaas 150 km van mij vandaan, maar voor mensen uit de buurt daar, prima service en het zijn Citroen liefhebbers. (Er stond gisteren een prachtige D5Special in de showroom, al sinds 1978 in bezit van Bonhof Sr.)

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


02 maart 2010 23:03
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 19 jun 2008 12:45
Berichten: 106
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Inderdaad een droomauto , echter het verbruik zal aanzienlijk hoger zijn...neem genoegen met de mijne zou ik zeggen.Gaat ook als een speer... m.b.t. tot het verhaal van de reeds 2.2 bezitter ; de phase 3 is aan de achterkant /laadruimte maar liefst 10cm (!) smaller ,voor mij dus ook een reden om geen phase 3 aan te schaffen.


03 maart 2010 13:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Lekkere bak.... Ruilen met de mijne? :lol:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


03 maart 2010 13:23
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33526
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Je hebt toch al een 138PK BVA6 HDi :smt017

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


03 maart 2010 13:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Maar die is 32 knollen meer... :lol:

:smt162

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


03 maart 2010 17:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
tja die mis je ook echt in nederland... :smt017 ;)


03 maart 2010 17:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
:smt203

Maar goed, TS is met deze info niet geholpen... :oops:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


03 maart 2010 17:57
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33526
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
AOS heeft dezelfde motor Harm ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


03 maart 2010 18:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Harm van Beek schreef:
Lekkere bak.... Ruilen met de mijne? :lol:

Niet met AOS, maar met Citroentjes...

Maar nu verder over die 2.2 :lol:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


03 maart 2010 20:34
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 30 jan 2010 16:31
Berichten: 62
Woonplaats: België
Auto: berline 1.8i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 98800
Kleur: zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
dat ziet er wel uit als een lekkere auto :o
lekker veel vermogen, 50 meer als mij :(
veel succes met u zoektocht, ik zou het doen :D
mvg


04 maart 2010 14:09
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 28 sep 2009 21:32
Berichten: 60
Woonplaats: Venetie
Auto: C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 36000
Kleur: grigio meteorite


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 HDI 170 pk automaat (6v) 2007
Zoals jullie al hebben gezien rijd ik al nu een half jaar rond in een handgeschakelde Ph3 2.2. De gebiturbode dieselmotor is ronduit fantastisch. Kan me best wel voorstellen dat je dat nog meer voelt in een lichtere Ph2, maar ik rijd graag in een zwaardere auto als dat zich vertaald in een beetje meer veiligheid, luxe en comfort! En ook het verbruik (8,7l/100km) neem ik in nagenoeg autoveloxvrije Italie dan op de koop toe.

_________________
Audi 100 '78 - BMW1602 '75 - BMW 525i '81 - BMW 3.0CS '73 (doe ik nooit weer weg!) - Mercedes Benz 230E '82 (2e auto voor in Nederland, voor 1000 gulden gekocht van eerste eigenaar!) - Toyota RAV4 '01 (pedalen ok, maar 0,0 emoties!)- Honda S2000 '03 (racen!)- Citroen C5 Tourer '09 (relaxen!) - Mazda CX7 (weer terug naar het stuiteren!)


05 maart 2010 10:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.