
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
En vooral een stuk mooier 

Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
En goedkoper 

Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
en je gaspedaal blijft niet hangen en je hebt geen gevaarlijke matten en je remmen doen het...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
ploffie, dat wou ik ook net schrijven
Tja, zo zie je maar. Zelfs de besten gaan in de fout.

Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ik hoor regelmatig iets over de zijwindgevoeligheid van de HP geveerde wagens.
Wel de laatste dag, maar vooral vandaag heb ik dat toch goed kunnen testen.
Vandaag naar utrecht gereden en terug, en op de terugweg vanaf antwerpen tot brussel toch serieuze wind vol in de flank op bepaalde delen. (snelheden tot 110km/h naar het schijnt)
Hoe dan ook is er niets mis met die zijwindgevoeligheid.
In tegendeel, men picasso, maar ook een MB E is stukken gevoeliger voor zijwind.
Wel een deel van het traject (de ergste stukken) in sportstand gereden omdat het anders de stabiliteit (of het gevoel ervan) merkbaar achteruit ging.
In sportstand echter niet het minste probleem.
Wel de laatste dag, maar vooral vandaag heb ik dat toch goed kunnen testen.
Vandaag naar utrecht gereden en terug, en op de terugweg vanaf antwerpen tot brussel toch serieuze wind vol in de flank op bepaalde delen. (snelheden tot 110km/h naar het schijnt)
Hoe dan ook is er niets mis met die zijwindgevoeligheid.
In tegendeel, men picasso, maar ook een MB E is stukken gevoeliger voor zijwind.
Wel een deel van het traject (de ergste stukken) in sportstand gereden omdat het anders de stabiliteit (of het gevoel ervan) merkbaar achteruit ging.
In sportstand echter niet het minste probleem.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Da's echt een misvatting, zijwind is juist met de meeste HP Citroens totaal geen probleem, alleen de C5 Ph.I/II maar dat heeft niks te maken met HP, maar met de hoge carosserie.gvwijnen schreef:Ik hoor regelmatig iets over de zijwindgevoeligheid van de HP geveerde wagens.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
en als je er wel last van hebt ?
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Hebben we het nu over jouw C5? Die eerst door een ravijn is gereden en waarvan daarna allerhande sporingsperikelen door de dealer geïntroduceerd zijn? Die is niet representatief.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
We hebben het mss over een ander referentiestelsel
Ik ben hier relatief comfortabele auto's gewoon, of relatief hoge wagens.
(MB E, C4P, RAV4, VW transporter of multivan of hoe heet dat busje,...)
Daarmee vergeleken is de C5 totaal niet zijwindgevoelig.
Vergeleken met een hard afgeveerde platte sportwagen waarschijnlijk wel.
Dat een TT of cayman, of andere beter zijn kan ik me nog wel inbeelden

Ik ben hier relatief comfortabele auto's gewoon, of relatief hoge wagens.
(MB E, C4P, RAV4, VW transporter of multivan of hoe heet dat busje,...)
Daarmee vergeleken is de C5 totaal niet zijwindgevoelig.
Vergeleken met een hard afgeveerde platte sportwagen waarschijnlijk wel.
Dat een TT of cayman, of andere beter zijn kan ik me nog wel inbeelden

Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
mijn ph2 was meer gevoelig voor zijwind dan de ph3
dat heb ik gisteren tijdens een retourtje eindhoven wederom ervaren..
de wokkel C5 ligt als een rots op de weg...
dat heb ik gisteren tijdens een retourtje eindhoven wederom ervaren..
de wokkel C5 ligt als een rots op de weg...

Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
gisteren met die harde wind, regelmatig een snok aan stuur moeten geven om bij te sturen 

Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Roman, hier t zelfde. Ik heb hiervoor een C4P gehad maar de C5 is hier niet mee te vergelijken. De C5.......stabiel als een stoomwals
Denk dat de HP er meer last van heeft. De HP is goed met ongelijkheden in de weg maar niet met rukken aan t koetswerk. Was vroeger bij mn BX'en ook al.

Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
In de normale stand speelde de wind er ook wat mee op sommige stukken (A12 antwerpen-brussel)
Maar in sportstand eigenlijk soms eens een snok, maar niets speciaal. Mijn picasso was met dit weer enkel met de nodige moeten binnen het rijvak te houden.
Dus ik kan roman zijn opmerking wel begrijpen, want jouw ph2 had geen HP3+ systeem zeker he? Dus zonder die sportstand e.d. of ben ik nu verkeerd.
Maar in sportstand eigenlijk soms eens een snok, maar niets speciaal. Mijn picasso was met dit weer enkel met de nodige moeten binnen het rijvak te houden.
Dus ik kan roman zijn opmerking wel begrijpen, want jouw ph2 had geen HP3+ systeem zeker he? Dus zonder die sportstand e.d. of ben ik nu verkeerd.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
een waarheid als een koegvwijnen schreef:En vooral een stuk mooier

Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Wat is een "snok"? En wat zijn "moeten"?gvwijnen schreef:In de normale stand speelde de wind er ook wat mee op sommige stukken (A12 antwerpen-brussel)
Maar in sportstand eigenlijk soms eens een snok, maar niets speciaal. Mijn picasso was met dit weer enkel met de nodige moeten binnen het rijvak te houden.
Dus ik kan roman zijn opmerking wel begrijpen, want jouw ph2 had geen HP3+ systeem zeker he? Dus zonder die sportstand e.d. of ben ik nu verkeerd.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014