Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 luchtmassameter 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: luchtmassameter
EvilTwin schreef:
Ze weten blijkbaar meer van glas dan van de elektrische verbindingen erop? :|
Maar dat het van een Franse glasfabrikant komt is nog geen garantie dat het uit Frankrijk komt, St Gobain maakt ook ruiten in België of Duitsland (6 fabrieken!), Spanje (4) etc.
Weet ik ;) Ik dacht wel dat je zo terug zou komen :lol:
Op basis van deze pagina kom ik tot iets andere getallen maar dat is :offtopic

01 maart 2010 02:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het heeft inderdaad met druk te maken!
Als deze DRUKSENSOR ( 1920 7T) kapot gaat/is zal de druk op de motor worden gereduceerd

Ik belde Jo om te vragen of hij er eentje op voorraad had, en zijn commentaar was dat die dingen nooit stuk gaan, maar in een straal van 60 km van Velsen was er geen één te koop. Ongeveer 25 stuks in Nederland maar op plaatsen waar ik zonder toestemming niet mag komen. :smt190

Wat er verder gebeurd is dat het waarschuwingslichtje voor de ABS aangaat :smt017 .
Verder kost dit geintje 66 Euro's. Dit naast de plastic kapjes voor de koplampsproeiers, maakt dat de 100 Euro weer in zicht komt :smt089

Op zich wel goed doordacht dat je de druk niet op kan voeren en de motor opblaast. Op onze mercedes bussen zit dat niet en "bof"je als je de slang eruit blaast in plaats van de koppakking

mijn schoonzoon - koerier - heeft de sensor al opgehaald en is op weg hierheen, dus monteren en snel naar de APK :smt193

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)

01 maart 2010 12:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Eureka!!

Door het gedoe met de DENSO druksensor, was de turbo uitgevallen , het lampje van de ABS bleef branden en gaf de boordcomputer aan ESD/ASR werkt niet meer (oid). Genoeg voor de keurmeester om de bolide alleen daarop af te keuren ondanks dat de ABS perfect werkte. :smt017

regeltjes, regeltjes, regeltjes, regeltjes .............. :ugeek:

De steven naar NV gewend waar Jo de Lexia naast de wagen parkeerde. Alles gereset, no such luck :(
Nog gekeken naar alle vacuum verbindingtjes en er waren twee gescheurde slangetjes. Nog geen soelaas. De LMM blijkt naast een soort diode ook een soort brug te hebben waartussen dunne verbindingsdraadjes moeten zitten. Dus zaten er niet. Volgens Jo kan dit door corrosie komen omdat de luchtfilter niet tijdig wordt vervangen en niet door het juiste type. Deze 13 of 14 Euro kan dus veel ellende veroorzaken

nieuwprijs 168 Euro,dus maar even bij mijn donor sloop auto gekeken, de LMM was zo te zien in orde. Maar geloven doen we pas als het werkt, dus terug naar de sleutelplaats en eruit/erin . En :smt203 was met mij. Lampje ABS gaat uit na het starten, geen ESD/ASR melding en on top of all....de turbo giert weer van plezier.

De keurmeester tevreden en een nieuwe APK is mijn deel. Toch dinsdag even naar NV om de laatste restjes weg te werken. De rit zal nu - met turbo - wel sneller gaan.

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)

02 maart 2010 22:38
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2