Eureka!!
Door het gedoe met de DENSO druksensor, was de turbo uitgevallen , het lampje van de ABS bleef branden en gaf de boordcomputer aan ESD/ASR werkt niet meer (oid). Genoeg voor de keurmeester om de bolide alleen daarop af te keuren ondanks dat de ABS perfect werkte.
regeltjes, regeltjes, regeltjes, regeltjes ..............
De steven naar NV gewend waar Jo de Lexia naast de wagen parkeerde. Alles gereset, no such luck
Nog gekeken naar alle vacuum verbindingtjes en er waren twee gescheurde slangetjes. Nog geen soelaas. De LMM blijkt naast een soort diode ook een soort brug te hebben waartussen dunne verbindingsdraadjes moeten zitten. Dus zaten er niet. Volgens Jo kan dit door corrosie komen omdat de luchtfilter niet tijdig wordt vervangen en niet door het juiste type. Deze 13 of 14 Euro kan dus veel ellende veroorzaken
nieuwprijs 168 Euro,dus maar even bij mijn donor sloop auto gekeken, de LMM was zo te zien in orde. Maar geloven doen we pas als het werkt, dus terug naar de sleutelplaats en eruit/erin . En

was met mij. Lampje ABS gaat uit na het starten, geen ESD/ASR melding en on top of all....de turbo giert weer van plezier.
De keurmeester tevreden en een nieuwe APK is mijn deel. Toch dinsdag even naar NV om de laatste restjes weg te werken. De rit zal nu - met turbo - wel sneller gaan.