Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 luchtmassameter 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: luchtmassameter
EvilTwin schreef:
Ze weten blijkbaar meer van glas dan van de elektrische verbindingen erop? :|
Maar dat het van een Franse glasfabrikant komt is nog geen garantie dat het uit Frankrijk komt, St Gobain maakt ook ruiten in België of Duitsland (6 fabrieken!), Spanje (4) etc.
Weet ik ;) Ik dacht wel dat je zo terug zou komen :lol:
Op basis van deze pagina kom ik tot iets andere getallen maar dat is :offtopic


01 maart 2010 02:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2010 18:56
Berichten: 135
Woonplaats: Voorthuizen
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: luchtmassameter
Het heeft inderdaad met druk te maken!
Als deze DRUKSENSOR ( 1920 7T) kapot gaat/is zal de druk op de motor worden gereduceerd

Ik belde Jo om te vragen of hij er eentje op voorraad had, en zijn commentaar was dat die dingen nooit stuk gaan, maar in een straal van 60 km van Velsen was er geen één te koop. Ongeveer 25 stuks in Nederland maar op plaatsen waar ik zonder toestemming niet mag komen. :smt190

Wat er verder gebeurd is dat het waarschuwingslichtje voor de ABS aangaat :smt017 .
Verder kost dit geintje 66 Euro's. Dit naast de plastic kapjes voor de koplampsproeiers, maakt dat de 100 Euro weer in zicht komt :smt089

Op zich wel goed doordacht dat je de druk niet op kan voeren en de motor opblaast. Op onze mercedes bussen zit dat niet en "bof"je als je de slang eruit blaast in plaats van de koppakking

mijn schoonzoon - koerier - heeft de sensor al opgehaald en is op weg hierheen, dus monteren en snel naar de APK :smt193

_________________
CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)


01 maart 2010 12:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2010 18:56
Berichten: 135
Woonplaats: Voorthuizen
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: luchtmassameter
Eureka!!

Door het gedoe met de DENSO druksensor, was de turbo uitgevallen , het lampje van de ABS bleef branden en gaf de boordcomputer aan ESD/ASR werkt niet meer (oid). Genoeg voor de keurmeester om de bolide alleen daarop af te keuren ondanks dat de ABS perfect werkte. :smt017

regeltjes, regeltjes, regeltjes, regeltjes .............. :ugeek:

De steven naar NV gewend waar Jo de Lexia naast de wagen parkeerde. Alles gereset, no such luck :(
Nog gekeken naar alle vacuum verbindingtjes en er waren twee gescheurde slangetjes. Nog geen soelaas. De LMM blijkt naast een soort diode ook een soort brug te hebben waartussen dunne verbindingsdraadjes moeten zitten. Dus zaten er niet. Volgens Jo kan dit door corrosie komen omdat de luchtfilter niet tijdig wordt vervangen en niet door het juiste type. Deze 13 of 14 Euro kan dus veel ellende veroorzaken

nieuwprijs 168 Euro,dus maar even bij mijn donor sloop auto gekeken, de LMM was zo te zien in orde. Maar geloven doen we pas als het werkt, dus terug naar de sleutelplaats en eruit/erin . En :smt203 was met mij. Lampje ABS gaat uit na het starten, geen ESD/ASR melding en on top of all....de turbo giert weer van plezier.

De keurmeester tevreden en een nieuwe APK is mijn deel. Toch dinsdag even naar NV om de laatste restjes weg te werken. De rit zal nu - met turbo - wel sneller gaan.

_________________
CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)


02 maart 2010 22:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.