Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Brandstofdruksensor 1920CK 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofdruksensor 1920CK
ja inderdaad nieuwe contactpuntjes er in en afstellen met een proeflampje en bougies afstellen met de duimnagel er tussen.
LPG? zeker, een gasslang die van de verdamper in je luchtfilter uitkwam in een soort koperen ring met allemaal kleine gaatjes. Starten op benzine? onzin, twee keer op het gas-chokeknopje drukken en lopen ook hartje winter. Backfire? nooit meegemaakt toen. Af en toe even op benzine rijden tegen het uitdrogen van de pakkingen. Lekker struinen op de sloop en een onderdeel of accessoire scoren die je nu eerst moet laten "aanmelden" bij de computer anders gaat de electronica flippen. Vroeger was alles beter... nou dat zeker ook weer niet maar het was wel eenvoudiger.

23 feb 2010 14:41
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Break
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nieuwe ronden, nieuwe kansen.
Bij de garage vermoeden ze nu dat het de brandstofdruk regelaar is. Dat is een sensor die zit naast de brandstofdruksensor, Jahaa. Moesten ze ook bestellen bij Vos in Boven-Leeuwen. Voor een C5 HPI is niets meer te krijgen, shande!
Heb ook even gevraagd wat de voorlopige schade is: € 660.-...... :smt017 Zou dat ex BTW zijn?? Daar komt mijn zelfbestelde brandstofdruksensor nog bij:€ 90,-. En... we zijn al weer 2 dagen verder. Het is allemaal een kwestie van zoeken...
Zou het kunnen zijn dat dit ze goed uitkomt in tijden van crisis? een uurtje staren naar de computer en hup; € 90.-
Of ben ik nu te negatief? Het vervangen van een LD brandstofpomp (op de tank) terwijl de benzine eruitspuit als je het slangetje er af haalt. Het is wel arbeidsloon! De pomp kwam van een C5 die ze nog hadden staan.
Ik weet het niet; ben niet zo gewent aan bedragen van € 1500,- tot € 2000,- voor reparaties aan een auto. Vroeger kocht ik een auto voor € 1000,- Daar reed ik dan 4 jaar in.
Ben benieuwd of ie het straks doet met die brandstofdruk regelaar. Laat ik nog weten.

28 feb 2010 00:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Break
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hij doet het weer. Het was een andere sensor; de brandstofdrukregelaar. Die konden ze wel gewoon meten; via een scoop. Even de draadjes van de betreffende sensor opzoeken uit die dradenbos en de scoop eraan... hij doet het niet. Hebben ze ook bij Vos besteld. Toen deed ie het weer. Kosten voor het geheel aan onderzoek en een sensor van € 75,- ; € 715,-. Dat is incl. 25% korting op de diagnose. Daar komt mijn brandstofdruksensor van € 90,- nog bij.

's Avonds maar eens proberen te starten, was de accu leeg! Ik dacht, omdat ze met draden waren bezig geweest, dat er misschien lekstrrom was ontstaan. Ze zijn 'm keurig komen halen de volgende dag. Wat bleek; accu stuk! Was een accu uit 2008. Nou, die € 100,- kon er ook nog wel bij. Ik heb nog afgedongen dat ze 'm dan ook gelijk zouden keuren voor dat geld, hebben ze ook gelijk gedaan!
Je brengt je auto toch ook naar een garage voor hun expertice? Je zou zeggen dat ze weten waar ze het ongeveer moeten zoeken....
Mvg

07 maart 2010 19:12
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2