Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Heb in mijn vorige C5 hetzelfde "probleem" gehad (2001 2.0 AUT4 exclusive), mee naar de garage gegaan om uit te laten lezen. Deze wisten mij te vertellen dat het de bobine was. Ze hebben de storing gereset, en is enkele weken weggeweest. Met het koude weer, en korte stukjes rijden kwam de melding weer terug, om na een paar weken weer te verdwijnen.
Nogmaals de garage gebeld, en nu waren het opeens de klepstoters (lees: dure reparatie). maar als de auto geen kuren vertoonde kon ik hier gewoon mee doorrijden.
C5 reed inderdaad als een zonnetje, en er niks mee gedaan. Melding kwam, en verdween regelmatig.
Wat in mijn geval de exacte veroorzaker was weet ik nog steeds niet exact. Maar het heeft nooit voor problemen gezorgd (200km per dag gereden)
Nogmaals de garage gebeld, en nu waren het opeens de klepstoters (lees: dure reparatie). maar als de auto geen kuren vertoonde kon ik hier gewoon mee doorrijden.
C5 reed inderdaad als een zonnetje, en er niks mee gedaan. Melding kwam, en verdween regelmatig.
Wat in mijn geval de exacte veroorzaker was weet ik nog steeds niet exact. Maar het heeft nooit voor problemen gezorgd (200km per dag gereden)
Auto: Tourer
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 120000
Kleur: zwart
ik heb deze storing ook al twee keer gehad afgelopen jaar.
alleen bij ging die gepaard met storing katalysator.
hierbij liep de motor onrustig en met minder vermogen.
ben er achter waardoor het komt.
als ik de auto op een meer dan lichte heling parkeer dan heb ik onheroepelijk deze storing om met een paar dagen weer te verdwijnen.
beide keren stond de auto niet horizontaal dat het voorkwam.
alleen bij ging die gepaard met storing katalysator.
hierbij liep de motor onrustig en met minder vermogen.
ben er achter waardoor het komt.
als ik de auto op een meer dan lichte heling parkeer dan heb ik onheroepelijk deze storing om met een paar dagen weer te verdwijnen.
beide keren stond de auto niet horizontaal dat het voorkwam.
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Wat heb jij voor rare garage als ze bij een diesel de bobine als schuldige gaan aanwijzen?Olivier71 schreef:Heb in mijn vorige C5 hetzelfde "probleem" gehad (2001 2.0 AUT4 exclusive), mee naar de garage gegaan om uit te laten lezen. Deze wisten mij te vertellen dat het de bobine was.
Als ik jou was maar gauw een second opinion bij een andere garage vragen.
Overigens, ik kan niet plaatsen waarom klepstoters voor een emissiestoring kunnen zorgen, maar houd me ten goede...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
lees nog eens goed...Giessenburger schreef:Wat heb jij voor rare garage als ze bij een diesel de bobine als schuldige gaan aanwijzen?Olivier71 schreef:Heb in mijn vorige C5 hetzelfde "probleem" gehad (2001 2.0 AUT4 exclusive), mee naar de garage gegaan om uit te laten lezen. Deze wisten mij te vertellen dat het de bobine was.
Als ik jou was maar gauw een second opinion bij een andere garage vragen.
Overigens, ik kan niet plaatsen waarom klepstoters voor een emissiestoring kunnen zorgen, maar houd me ten goede...

Heb in mijn vorige C5 hetzelfde "probleem" gehad (2001 2.0 AUT4 exclusive), mee naar de garage gegaan om uit te laten lezen. Deze wisten mij te vertellen dat het de bobine was.
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Oepsie, dat is een belangrijk detail ja... 

Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Exen:
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart

vorige C5 was inderdaad een benzinemotor. Mijn huidige is een diesel.
Het rare van de garage vind ik overigens dat volgens de eerste analyse de bobine de oorzaak was, en een volgende keer de klepstoters (zonder ook maar enige analyse). Nam deze conclusie dan ook niet al te serieus.
Maar goed, die auto is inmiddels de deur uit, terug naar de eigenaren die nog steeds met deze melding zitten.
Het rare van de garage vind ik overigens dat volgens de eerste analyse de bobine de oorzaak was, en een volgende keer de klepstoters (zonder ook maar enige analyse). Nam deze conclusie dan ook niet al te serieus.
Maar goed, die auto is inmiddels de deur uit, terug naar de eigenaren die nog steeds met deze melding zitten.