C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
een vriend van mij heeft zelf iets gemaakt om veerbollen te testen,ik dacht van een oude rempomp van een DS,
ik heb er ook al verschillende keren gebruik van gemaakt, en het werkt perfekt
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Eigenlijk nog uit de tijd van de groene bolletjes, om te zien wat de restdruk is.
Nu is het vol of leeg, volgens de geleerden.

(..ofschoon mijn gevoel me zegt dat er ook wel wat stikstof door het metaal kan ontsnappen..)
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik geloof toch niet vol of leeg
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Tegenwoordig wel.
Als het goed is verdwijnt er geen gas meer door het membraan, in tegenstelling tot de groene bollen die LHM gebruiken.

Die liepen langzaam leeg, maar dat voelde je ook wel.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
ter verduidelijking even bij de betreffende drempel een foto gemaakt. Wel zonder blokje op mn trekhaak, maar zo is het een stuk duidelijker denk ik

Afbeelding

Afbeelding

Heb trouwens even gekeken naar de veerstop (of hoe ze heten), rechts achter (bijrijder kant) zit hij wel en links achter (bestuurders kant) zit hij niet. Hoeveel kwaad kan dat als hij aan 1 kant niet zit?

Overigens heb ik ze vooraan de auto niet kunnen ontdekken, maar ook die veerbollen kan ik daar niet zien zitten. Geen idee waar ik moet kijken ook. Zitten denk ik niet zo in het zicht als achter?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
die bumpstops kosten je de kop niet kwa kosten, dus ik zou beide kanten een nieuwe doen, als je de auto overbeladen hebt, dan zijn er juist die bump stops er voor dat je membramen niet lek prikken.

je kunt ze zelf vervangen, gewoon in het gaatje drukken, dat stelt niets voor :smt023
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
juzzwuzzz schreef:ter verduidelijking even bij de betreffende drempel een foto gemaakt. Wel zonder blokje op mn trekhaak, maar zo is het een stuk duidelijker denk ik
Heb trouwens even gekeken naar de veerstop (of hoe ze heten), rechts achter (bijrijder kant) zit hij wel en links achter (bestuurders kant) zit hij niet. Hoeveel kwaad kan dat als hij aan 1 kant niet zit?

Overigens heb ik ze vooraan de auto niet kunnen ontdekken, maar ook die veerbollen kan ik daar niet zien zitten. Geen idee waar ik moet kijken ook. Zitten denk ik niet zo in het zicht als achter?
Lijkt ook best laag te zitten die trekhaak, dus rustig de drempel nemen, das alles.

Iedereen mist wel 1 of 2 van die aanslagrubbers lijkt het, volgens mij kan dat geen kwaad, als je niet te gek doet.
Als je ziet hoe die dingen vast zitten is het mij een raadsel hoe ze zo überhaupt langer dan een uur blijven zitten... :?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
En de drempel is volgens mij ook wel belachelijk hoog. Ik heb de foto terwijl de auto stil stond achter de drempel. Lijkt me dat de vering dan redelijk in zn neutrale stand staat, en dan is er nog maar zo weinig ruimte over tussen de stoep en de onderkant van de auto (laat staan de trekhaak). En als jer er afrijdt zakt de auto natuurlijk nog iets door.

Vraag me altijd af hoe ze met die verlaagde golfjes van dit soort drempels afkomen zonder de bodemplaat te beschadigen.

PS. zoals ik elders ook al zei, ik moet toch bij de garage langs voor een afdekdopje die mist op mn dakdrager (vindt het een rot gezicht) kan ik gelijk deze stoot rubber bestellen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2009 01:22
Auto: C5 break 2.0 16v hpi exclusive
Opties: xenon,7900UB,sub, regensensor,lichtsensor,alu dorpellijsten.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 122550
Kleur: antraciet
Locatie: hoogeveen
misschien een rare "domme"vraag ,maar maakt het uit hoe hard je over een drempel rijd?

ik had een golf 3 station voor de C5 break en daarmee reed ik over punaises"drempels"max 10 km/ph

de C5 rijd met gemak 50:$:$ ik weet dat de vering een geheugen heeft en zich aanpast gedurende tijd .
we hebben hier in de buurt in 75 meter 4 punaises vlak na elkaar de eerste moet ik iets rustiger nemen,daarna kun je behoorlijk fors erover heen en de C5 maakt er een vlake weg van"subliem".
alleen een zijstraat met een drempel die moet ik voorzichtig nemen anders schut ik naar de armsteun of bijrijderstoel "bijvoorbeeld".
zolang ik weet dat ik aan de bodem niks raak is het toch goed??


mijn vrouw neemt de drempels nog forser dan ik,
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ook aan de cb's

Bericht door Menno »

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen, ... en op meetings altijd vergeten om met iemand mee te rijden om dit te ervaren, mijn Xantia's waren altijd ligt opgeboord en dat beviel prima.
Dus behoor ik nu ook tot de comfortbollen rijders, eerste indruk : "dat had ik eerder moeten doen" :idea:

Het is subtiel, en van een deinende boot is absoluut geen sprake, op weg naar huis moest er een noodstop gemaakt worden( alarm lichten gingen zelfs automatisch aan), alles stond plotsklaps stil op de snelweg, ...
Ook dat ging prima, geen duikende auto o.i.d.

Even op de lange duur bekijken natuurlijk, ik heb omruilgarantie :lol:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor en achter
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Jazeker, 4 stuks ... enkel de middenbollen blijven zitten.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
:smt023
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Menno schreef:Jazeker, 4 stuks ... enkel de middenbollen blijven zitten.

Welkom in de club. :lol:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Als ik een keer op een meeting ben, wil ik het wel eens proberen... de gewone demping van de C5 vind ik prima, maar de korte ribbels (bij viaducten of naden tussen snelwegplaten) zouden wat beter mogen.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Plaats reactie