C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:11
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Locatie: Doetinchem
C5club Rookie
C5club Rookie
Ben benieuwd! Ik heb ook toch ook maar een nieuwe besteld. Na het vervangen van de mosfet blijft de aanjager toch nog vaak uitvallen. Valt niet mee met dit weer zonder aanjager :smt114. Ik heb 'm in duitsland besteld. 85 euro incl. verzendkosten
CitroHar
CitroHar
Re: aanjager / kachelmodule

Bericht door CitroHar »

ik heb toch maar ff na laten meten, wat blijkt, tussen het controlepaneel en de aanjager blijkt een soort computertje of zo te zitten.
deze was defect.
vervangen en yesssss, mijn aanjager doet t weer als een zonnetje.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Dus gewoon het kachelmodule, prijs van de garage? is....
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
CitroHar
CitroHar
Re: aanjager / kachelmodule

Bericht door CitroHar »

nee hoor, niet de kachelmodule, die heb ik eerst gehaald en vervangen maar toen was het euvel nog niet verholpen.

bij de garage gaven ze ook aan dat het 9 van de 10 keer de kachelmodule was maar tja, ik heb altijd nou net die tiende van de tien keer ;)
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Welke onderdeel is dat dan?? Waar zit het? en wat is de prijs dan daarvan?? Toch belangrijk om te weten hier op het forum!!! :smt017
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
nicknick
nicknick
Re: aanjager / kachelmodule

Bericht door nicknick »

Ben ook aan de beurt, bij mij is de kachelmodule waarschijnlijk ook stuk.
Wou vanavond even gouw de auto sneeuwvrij maken en de hoes er overheen doen.
Kacheltje aangezet, en na een paar minuten Ploep! uit.
Meteen het forum geraadpleegd natuurlijk en de kachelmodule verwijderd, de kleine stekker ging er met moeite uit en was duidelijk warm geworden, de soldeerverbinding was ook erg slecht op dat punt.
Netjes opgesoldeerd en weer teruggeplaatst, helaas zonder effect.
Wat is het beste wat ik kan doen? Nieuwe lijkt me de prijzig, tis al een dure auto aan het worden.
Kan ik nog iets proberen om hem zelf te repareren, tweedehandsje of toch maar nieuw?

Gr,
Nick.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
een vraag van mij als de module doorslaat ,staat de ventilator dan op volle snelheid
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Bij de een wel maar kan ook ophouden te blazen.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
omdat ik denk dat er te veel stroom doorgaat
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dat denk ik dus ook, zeker wanneer je accu spanning minder wordt, door b.v de kou, het vermogen gaat immers wel door de module heen, en wanneer de spanning te laag is, dan wordt de stroom hoger, gevolg dat ie dus door brand.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Zelfde probleem hier, ventilatie icoon op scherm helemaal op 'wit'. Geen ventilatie meer.
Heb module verwijderd. Dank voor de eerder geposte informatie. Bekleding en plastics konden zonder schroeven gewoon aan de kant. Module zelf zat met twee schroeven vast, dopsleutel 6. Heb foto's geplaatst maar ze staan in omgekeerde volgorde. Hoe dan ook, idee is duidelijk. Ik moet mosfet nog vervangen, daarna hopelijk weer snel ventilatie.

Succes iedereen.
C5 gem verbruik 1:16

2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Update: transistor kachelmodule vervangen, was Fairchild HUF75344G3, nu IRF2804PBF transistor, gekocht bij Display electronics voor 2,90 euro plus nog BTW. Nieuwe is iets kleiner maar even dik en daardoor past originele klemmetje nog. Functioneert tot dusver prima.

Dank allen voor de zeer goede tips!

groeten
Willem
C5 gem verbruik 1:16

2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
En jij bedankt voor de super foto's :smt038
Het is een Mosfet, geen transistor ;-)
Heb je warmtegeleidende pasta gebruikt om de een goede thermische verbinding met de koelvin te maken?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Mosfet is wel degelijk ook een transistor, maar goed, laten we het beestje bij de beste naam noemen: mosfet.

Heatsink pasta gebruikt, jazeker. Tip: bij het solderen sok om de grote koelvin anders lekt al je warmte van de soldeerbout via de koelvin weg en krijg de de oude er nooit af en de nieuwe er niet netjes op.

Bij mij was aan de buitenkant van de originele mosfet overigens niets vreemds te zien dat op defect zou duiden. Ik heb de module eerst getest zonder deze in schacht terug te schuiven en ben onder de indruk van de temperatuur van de koelvin binnen paar minuten. Kokend heet als er geen lucht actief overheen geblazen wordt.

Succes allemaal, dank voor de tips tot dusver,
Willem
C5 gem verbruik 1:16

2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jun 2008 23:01
Auto: break
Opties: Cruise control, Parc distance control,RVS Tellerringen & dorpellijsten, xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09528
Productienummer: 0580
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: noir onyx
Locatie: well
C5club Rookie
C5club Rookie
ja hoor ik heb er ook last van gehad
even een nieuwe moduul 657165W gehaald
en met dopsleuteltje 6 was het zelfs binnen 10 min gerepareerd

bedankt voor de uitleg allemaal
Plaats reactie