V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
SkyBuMp schreef:
Giessenburger schreef: Maar er zijn ook uitgesproken pluspunten (wil ik toch even noemen), buiten het alomgenoemde comfort:
  • Lage aanschafprijs tweedehands
Ik ervaar dit toch als een groot minpunt bij Citroen, de auto's zijn niet waarde vast. Als je de PH1 bijvoorbeeld nieuw hebt aangeschaft dan zul je denk ik wel begrijpen wat ik bedoel.
ik had niet te klagen toen ik mijn Ph2 ging inruilen...

;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Roman schreef:ik had niet te klagen toen ik mijn Ph2 ging inruilen...

;)

Nee ik had ook niet te klagen toen ik mijn Ph2 1.6 inruilde op de 2.2. :smt023

Maar als ik nu wil inruilen bij Citroen of bij een ander merk hoef ik nog net geen geld toe te geven. :smt089
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2009 21:32
Auto: C5 Tourer 2.2 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 36000
Kleur: grigio meteorite
Locatie: Venetie
Ik ben, moet ik eerlijk toegeven, nooit een Citroenrijder geweest. Audi, BMW, Mercedes, Toyota en mijn voorlaatste auto een Honda. Een minpunt van het supermooi afgewerkte dashboard van mijn C5 MK III: het nogal goedkoop aandoende contactslot, waarop voor 2 eurocent m.i. een 'sjiekere' bedekking op zijn plaats zou zijn geweest (zag ik zelf overigens niet eens maar viel mijn vaste bijrijdster op) . Om maar even aan te geven dat als je heel goed zoekt altijd wel wat overblijft om over te zeveren. Voor mij dus geen bijdragen meer aan dit draadje. Vind mijn Citroen gewoon fantastisch!
Audi 100 '78 - BMW1602 '75 - BMW 525i '81 - BMW 3.0CS '73 (doe ik nooit weer weg!) - Mercedes Benz 230E '82 (2e auto voor in Nederland, voor 1000 gulden gekocht van eerste eigenaar!) - Toyota RAV4 '01 (pedalen ok, maar 0,0 emoties!)- Honda S2000 '03 (racen!)- Citroen C5 Tourer '09 (relaxen!) - Mazda CX7 (weer terug naar het stuiteren!)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 sep 2008 23:53
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart
Locatie: Zegge
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Min punt vind ik de vering. Zou hem wat soepeler willen hebben. Vindt hem nog steeds vrij stug. Niet het "zweef" gevoel dat ik met mijn BX en zeker de XM had.
Het speciale aan deze auto is voor mij de vering. Dat maakt deze auto byzonder. Zat die er niet op dan had je wel een mooie auto maar niet dat byzondere.
Voor de rest zijn de eventuele minpunten hetzelfde wat je bij een andere auto kan treffen.
Iron Maiden gonna get you, no matter how far.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Ondanks dat deze thread in de ph1/ph2 categorie staat kan ik het als ph3 bezitter (maar voorheen al 2 ph1 C5'en) toch niet nalaten om ook te reageren:

Op de ph1 had ik niet zoveel op te merken. Zijwindgevoelig, zoals al eerder genoemd, maar goed, dat went en als het een bijverschijnsel van de vering is dan zie ik het niet echt als minpunt.

Juist door mijn zeer goede ervaringen en 2 ph1 C5'en gedurende 7 jaar heb ik een nieuwe ph3 gekocht. En laat ik daar nu wel een flink aantal minpuntjes zien, vooral qua interieur:

- Problemen verwarming. Gaat (hoop ik) wel opgelost worden, maar dit zou toch niet meer moeten kunnen bij een auto die al zo lang in produktie is.
- Veel te weinig opbergruimte voorin
- Geen bekerhouders voor (behoudens die in de middenconsole, maar die is onbruikbaar)
- Te klein dashboardkastje en ik mis de vakjes in het klepje zoals in de ph1
- Bergplek voor muntgeld is wegbezuinigd
- Geen dubbele zonnekleppen meer zoals in de ph1
- Geen indexfunctie van de buitenspiegels meer
- De gasveren van de motorkap zijn wegbezuinigd. Kleinigheidje, maar was wel erg prettig
- Overzichtelijkheid instrumenten had veel beter gekund. Genoeg displays, maar toch blijf je op het middelste scherm steeds switchen tussen de diverse infoschermen. Die informatie had beter verdeeld kunnen worden over de drie beschikbare schermen, het rechterscherm wordt bijna helemaal niet gebruikt.

Verder is het wel een erg fijne auto hoor. Maar toch, als je uit de ph1 komt dan mis je het erg doordachte interieur van die auto.

Roel.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ceevijf schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de C5 alleen plusjes heeft, ook bij fanatieke C5 Hooligans :D
Prima hoor, maar Ronald had al zo'n draadje gemaakt, ik heb ze samengevoegd .... kunnen we hier verder borduren ;)
roelbouwman schreef:Ondanks dat deze thread in de ph1/ph2 categorie staat kan ik het als ph3 bezitter (maar voorheen al 2 ph1 C5'en) toch niet nalaten om ook te reageren
Nu in PH123 :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
in vergeljking met de ph2 heb ik nog geen minpunten gevonden bij de ph3 :oops:
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re:

Bericht door Menno »

Menno schreef:
Enige minpunt wat ik kan bedenken zijn piepende achterremmen ( dat is iets wat absoluut weer terug komt :wink: )

Tot nu toe mijn meest storings/onderhoudsvrije Citroen 8)
Daarbij wil ik toevoegen het rampzalige achterraam van de break ( alhoewel dat best te fixen is ) en de vreselijk hoge afschrijving.

Verder niets om over naar huis te schrijven :smt193

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Hoge afschrijving is er inderdaad ook een, en de roest ook, 100% zeker weten.
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012

Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Ach, na een paar jaar rijden heb je geen cent afschrijving meer :lol:

Eigenlijk heb ik geen problemen met m'n C5. Achterruit doet het bv. prima. Alleen de achterklep roest.
Groeten, Marc
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Marc, hier nog ff het bewijs dat de Berlines ook last hebben van de roest.. :(
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012

Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Dat stelt toch niets voor, ... speciaal gedaan om iets over te klagen hebben ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Hoe bedoel je..? :smt017
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012

Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Mijn klep wordt weer voor de 4de keer gespoten omdat er ooit schade gemaakt is aan mijn achterklep.. maar nou laat de lak steeds los (rond die plekken ook).

Het gaat of om een verkeerde metaalsoort dat gebruikt is voor de kofferklep of door de strip die er op zit.. bij het handvat. Deze strip kan te veel druk op de lak uit oefenen bij het openen van de kofferklep waardoor de lak los laat / beschadigd raakt. Zo wordt het gemakkelijk gemaakt voor invloeden van buiten af om het roest proest te starten!

Voor de klep nu wéér gespoten wordt, zullen er eerst externen bij komen om dit probleem te tackelen. Hopelijk ben ik er dan vanaf! Wilde eigenlijk dat ik nooit schade aan de klep gehad had... die klep had namelijk geen roest en problemen!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
komt idd door het handvat, die zit niet goed waardoor hij de klep beschadigd bij open/dicht doen en zodoende uiteindelijk die roest veroorzaakt ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie