V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20300
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door JW-C5 »

Ik gebruik de Bosch Aerotwins sinds oktober 2008 op mijn Xantia. En ze wissen nog net zo goed als op dag één, geen spoortje slijtage, ook niet na de sneeuwtroep van de afgelopen weken.
Veruit de beste wissers die ik ooit gehad heb, daar waren ook de andere goeie Bosch Twin's bij.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2548
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door Marc »

SkyBuMp schreef:Meer informatie over anti-rain producten.. ik heb er een paar kantjes over getikt in mijn topic :)

Ik heb zojuist maar een setje Bosch Aerotwins voor de C5 besteld uit .de! De Bosch setjes schijnen goed resultaat te leveren en een lange levensduur te hebben. Verwacht ze begin volgende week in huis te hebben.. de Aerotwins voor op de PH2 armen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0418492184" onclick="window.open(this.href);return false;
Goeie tip. Vraag me toch af waarom dit soort dingen in NL zo duur moeten zijn. Ik denk dat ik hier ook maar ga bestellen wanneer ik nieuwe nodig heb.
Groeten, Marc
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: Ruitenwissers

Bericht door SkyBuMp »

Kost je 9,90 voor de verzending... dus totaal €37,80. Hier in NL voor een Bosch setje, kom je al snel rond de 50/60 euro te zitten op het I-net en in de shops is het helemaal van de zotte!

Ik gebruik de ruitenwissers echt minimaal..maar als ze aan gaan dan moeten ze ook gewoon GOED wissen.. streeploos that is ;p. Ik merk wel dat ik nog 1 van de wisarmen iets lager moet zetten.. krijg de arm alleen niet meer er af met deze kou. Binnenkort weer ff langs bij de lokale dealer denk ik. :oops:
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 678
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Aircross 1.6 Shine
Opties: Voorruit verwarming, Panoramadak, Trekhaak etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Organummer: 0
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 55.675
Kleur: Wit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door Ceevijf »

eens kijken of ze ook voor de C5 ph1 uit 2003 hebben ;-) :smt198
NU: Citroën C5 Aircross 1.6 Shine (2019)

Auto's die we hebben gehad:

Opel Grandland X 1.2 PT (2017)
Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Citroën C5 PH2 2.0 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4024
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door exroosje »

Losse wisserrubbers voor flatblades zijn inderdaad slecht te vinden. En let op, bij de Valeo's zijn ze niet te vervangen (het rubber loopt daar door in de spoiler)

Standaard vervangingsrubbers passen weer slecht of helemaal niet.

Maar ze bestaan wel! . Dat weet ik omdat ik ze ooit gekocht heb. Helaas ging dat wel per 40, dus de exemplaren die Oldenhage heeft/had waren diegene die over waren. Ze kwamen bij http://www.novatio.nl vandaan (tussenhandel), de fabrikant weet ik niet meer. Maar dat weten zij wel.
Ik had gedacht dat de markt hiervoor inmiddels wel groter zou zijn en je ze ook in het wild wel eens zou tegenkomen bij bv Halfords.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: Ruitenwissers

Bericht door SkyBuMp »

Tijd om weer een inkoopactie te doen dan? ;p.. Ik neem wel 4 van die rubbers van je over.. ben ik voorzien voor een tijdje! De Bosch set is al verzonden, gaat echt snel bij die duitser!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4024
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door exroosje »

Ik heb nog, want ik heb een extra setje gehouden en ondertussen mijn auto ingeruild met weer nieuwe bladen erop.

Ik liet daarom hier de leveranciersnaam achter.

Mocht het komen tot een actie (maar dit keer niet door mij geinitieerd dus), dan wil ik evt wel een setje van 2 afnemen

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
ErikVeen
ErikVeen
Re: Ruitenwissers

Bericht door ErikVeen »

Hier nog iets goedkoper:

link

Inderdaad merkwaardig dat Duitsland zo veel goedkoper is...
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4115
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Re: Ruitenwissers

Bericht door Ploffie »

Je krijgt er wel 2 toch? ;)

Ik heb wel eens negatieve dingen gelezen op het net over die Bosch wipers en ik moet zeggen dat ze bij mij nu na een jaar ook geen geheel streeploze vaat afleveren, ook slaat de linker niet helemaal netjes meer over maar schraapt hij bij vlagen.

Zaligmakend zijn ze dus niet imo.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door Roman »

exroosje schreef:Ik heb nog, want ik heb een extra setje gehouden en ondertussen mijn auto ingeruild met weer nieuwe bladen erop.

Ik liet daarom hier de leveranciersnaam achter.

Mocht het komen tot een actie (maar dit keer niet door mij geinitieerd dus), dan wil ik evt wel een setje van 2 afnemen
werkte perfect bij de ph2
heb ook nog een setje, eens kijken of het bij de ph3 ook nog lukt.. ;)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: Ruitenwissers

Bericht door SkyBuMp »

ErikVeen schreef:Hier nog iets goedkoper:

link

Inderdaad merkwaardig dat Duitsland zo veel goedkoper is...
Thanks voor de toevoeging.. zal deze shop meteen opslaan in de favorieten! € 36,90

Ietsjes goedkoper dan wat ik er voor betaald heb dus!...Zal uiteraard mijn wiservaringen met de Bosch even vermelden .. zodat jullie ook weten hoe of wat ;-). Volgens de ANWB / ADAC is het echt goed spul.

Die Xenon pitten daar zijn ook echt goedkoop, origineel Philips lampen dus! :smt023
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5296
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door EW »

Mijn ervaring is al jaren dat goede ruitenwissers 30.000 km of 1 jaar (what ever comes first) meegaan.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door willy4 »

ik geloof dat er in het onderhoudsboekje van citroen staat dat ge deze alle jaren moet vervangen
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10662
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:PHEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: A
kilometerstand: 3000
Kleur: Wit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Ruitenwissers

Bericht door Roman »

volgens de ruitenwisser mannen zelfs 2x per jaar...
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33398
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën & Peugeot
Brandstof: Benzine
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: Ruitenwissers

Bericht door Menno »

Heb net nieuwe, 1 1/2 jaar mee gedaan, vervangen omdat ik het tijd vond worden, niet omdat het nu echt perse nodig was, uiteraard minder dan nieuwe maar zeker nog fatsoenlijk ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Plaats reactie