Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Koelvloeistof 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 04 jan 2010 21:06
Berichten: 6
Auto: C5 Break 1.6 HDiF
Opties: Athena
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 130000
Kleur: zilvermetallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Koelvloeistof
Bij mijn C5 krijg ik geen meldingen van een laag koelvloeistofniveau, geen (snel) oplopende temperatuurmeter (blijft altijd onder het midden), maar tegelijkertijd lijkt er geen koelvloeistof in te zitten. Bij knijpen in de slangen voel ik geen enkele weerstand, zie dan ook het peil in het expansievat niet veranderen. Wel heb ik na sommige ritjes in de vrieskou dat de ventilator van de radiator blijft nalopen.
Heeft een van jullie mogelijk een idee?


08 feb 2010 10:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koelvloeistof
Moeilijk, ik begrijp niet goed wat je nu eigenlijk wil weten? Gaat het puur om het geen weerstand voelen en het niet zien wijzigen van het niveau? Ik neem aan dat er genoeg vloeistof in zit?
Het klinkt alsof er lucht in je systeem zit, maar volgens mij zou je dan nog steeds het niveau moeten zien wijzigen.
Maarja, klinkt ook alsof je geen probleem hebt.


08 feb 2010 10:29
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 04 jan 2010 21:06
Berichten: 6
Auto: C5 Break 1.6 HDiF
Opties: Athena
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 130000
Kleur: zilvermetallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koelvloeistof
Het probleem lijkt inderdaad vaag. Mijn vraag is of je volledig kunt vertrouwen op sensoren en temperatuurmeter. Normaal gesproken dient bij het knijpen in slangen het niveau in het expansievat te stijgen.
Gezien de hoeveelheid berichten op dit forum m.b.t. dit onderwerp lijkt het me niet iets om te verontachtzamen.
Mogelijk dat julie me verder kunnen helpen.


08 feb 2010 11:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koelvloeistof
Begrijp ik nu goed dat je hier eigenlijk klaagt dat alles in orde is? :smt017

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


08 feb 2010 12:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koelvloeistof
Het is altijd raadzaam regelmatig zelf de vloeistoffen te controleren, dat voorop.
Inderdaad moet het niveau dan altijd stijgen, maar of dat dan zichtbaar is? Als oppervlak in het expansievat beetje flink is zul je dat niet gaan zien. Blijkt ook wel want je hebt eigenlijk maar 2 mogelijkheden: tis in orde en je ziet het niet stijgen, of er zit lucht in en je ziet het niet stijgen. Ook met lucht zou je het moeten zien stijgen.
Aangezien de motor gewoon draait en je ermee rijdt valt een derde mogelijkheid af en dat zou zijn dat als je er in knijpt het er ergens anders uit loopt.

Niks aan de hand dus :)


09 feb 2010 06:34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koelvloeistof
Domino schreef:
Het probleem lijkt inderdaad vaag. Mijn vraag is of je volledig kunt vertrouwen op sensoren en temperatuurmeter. Normaal gesproken dient bij het knijpen in slangen het niveau in het expansievat te stijgen.
Gezien de hoeveelheid berichten op dit forum m.b.t. dit onderwerp lijkt het me niet iets om te verontachtzamen.
Mogelijk dat julie me verder kunnen helpen.


Je kunt nooit volledig vertrouwen op sensoren en meters!! De enige zekerheid die je kunt hebben is het peil met eigen ogen te meten.

Je praat over het knijpen in de slangen. Doe je dit met draaiende motor (harde slang anders is je waterpomp defect) of als de motor uit is (zachte slangen) ?
En knijp je wel in de juiste slang, als je in de luchtslangen knijpt voelt het alsof ze geen weerstand hebben ;)


21 feb 2010 21:36
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 04 jan 2010 21:06
Berichten: 6
Auto: C5 Break 1.6 HDiF
Opties: Athena
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 130000
Kleur: zilvermetallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koelvloeistof
Inmiddels naar de garage geweest, er zijn geen problemen geconstateerd. Gelukkig!


22 feb 2010 21:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.