Die SAGEM bobines zijn een grote vergissing geweest...in de USA was das een grote terugroepactie geworden, maar in Europa is de autoindustrie nog te machtig en kan je problemen "onder de pet" houden. Die nieuwe ( met de witte bovenkant) moeten goed zijn, als die nog kapot gaan dan... wordt je motor echt te heet.
Als je C5 er mee stopt als het regent, d.w.z. uitlaatgasstoring, dat wil zeggen dat het mengsel niet goed is: Dat wordt eerst uitlaatgas, en dan katalysator, want er zitten twee Lambda sensoren in, een voor en een achter de voorste kat's zodat je kunt zien op de kat's het te zwaar voor de keizen krijgen. Je zegt ook dat hij op 5,4, en dan op 3 cylinders loopt: Dat is goed mogelijk, want de Injectiecomputer kan een cylinder uitschakelen als er een anomalie optreedt.
Oorzaak: Dat kan waarschijnlijk alleen maar in een electrische string liggen, en dat is dan OF de ontsteking of the brandstof. De dealer moet dan toch met zijn Lexia 3 kunnen uitlezen wat er aande hand is geweest? en vooral WAAR, want je kan zien welke cylinders het zijn.
Ik zou alle electrische contacten van de gas-installatie eens nalopen: Met name de voelers en de opnemers en de koppeling gascomputer met C5: Als een beetje vocht al zoveel invloed heeft is dat waarschijnlijk een verbinding waardoor maar heel weinig stroom loopt.
Succes,