Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Sjever schreef: edgo schreef: Garage Citro Devries in Tilburg ben ik btw geweest.
IMHO, de slechtste in wijde omgeving van Tilburg.! ! ! daar heb ik dingen van gezien,wat een prutsers  , ze hebben aan de bedrading van de DS van een maatje van me gewerkt, ongelofelijk wat ze beloven,.. en wat ze echt kunnen,wegblijven aub. Grtz Sjef  Slik.......,balen maar wil ze woendag toch nog een herkansing geven!
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
06 feb 2010 12:38 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Dit euvel laat me niet los, en herinner ik me nu wel, dat bij het demonteren van de wielen tbv het balanceren "was er nu toch". Dat het linker voorwiel pas los kwam, met behulp van een rubberen hamer. Die zat dus wel behoorlijk vast op de naaf. Dit was na de uitlijning! Zijn overigens originele silverstone's lmv.
|
06 feb 2010 13:10 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Het raakvlak tussen de velg en de naaf schoon houden en voorzien van wat vet of vaseline.
Speciaal met alu velgen ontstaat er vaak corrosie.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
06 feb 2010 13:32 |
|
 |
theo embrechts
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 18 sep 2009 23:19 Berichten: 167 Woonplaats: waalre
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Bouwjaar: 2001
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
Voel eens na een ritje temperatuurverschil op de remmen. Remblokken kunnen wat vuil zijn. Dan moet je de remklauwen eens goed schoonmaken.
_________________ c5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon c5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.
|
06 feb 2010 22:08 |
|
 |
websurfer
C5club Bikkel
Auto: x
Naar boven
|
als je een tijdje met een verkeerde instelling van de uitlijning gereden hebt zal de band ook een "verkeerd" slijtage profiel hebben en na de uitlijning nog (even) de nijging hebben te trekken
moet na een x tijd weer verdwenen zijn (afhankelijk van gereden km's)
|
07 feb 2010 00:09 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
edgo schreef: Dit euvel laat me niet los, en herinner ik me nu wel, dat bij het demonteren van de wielen tbv het balanceren "was er nu toch". Dat het linker voorwiel pas los kwam, met behulp van een rubberen hamer. Die zat dus wel behoorlijk vast op de naaf. Dit was na de uitlijning! Zijn overigens originele silverstone's lmv. Daar moet hij op zich tegen kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat door corrosie op de naaf het wiel niet perfect recht zou komen te zitten, zeker niet als ze de boel in de garage met een luchtsleutel vastzetten. Citaat: als je een tijdje met een verkeerde instelling van de uitlijning gereden hebt zal de band ook een "verkeerd" slijtage profiel hebben en na de uitlijning nog (even) de nijging hebben te trekken
moet na een x tijd weer verdwenen zijn (afhankelijk van gereden km's) Niet handig, scheve slijtage is niet voor niks APK afkeur, het is een veiligheidpunt!
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
07 feb 2010 11:26 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
EvilTwin schreef: edgo schreef: Dit euvel laat me niet los, en herinner ik me nu wel, dat bij het demonteren van de wielen tbv het balanceren "was er nu toch". Dat het linker voorwiel pas los kwam, met behulp van een rubberen hamer. Die zat dus wel behoorlijk vast op de naaf. Dit was na de uitlijning! Zijn overigens originele silverstone's lmv. Daar moet hij op zich tegen kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat door corrosie op de naaf het wiel niet perfect recht zou komen te zitten, zeker niet als ze de boel in de garage met een luchtsleutel vastzetten. Citaat: als je een tijdje met een verkeerde instelling van de uitlijning gereden hebt zal de band ook een "verkeerd" slijtage profiel hebben en na de uitlijning nog (even) de nijging hebben te trekken
moet na een x tijd weer verdwenen zijn (afhankelijk van gereden km's) Niet handig, scheve slijtage is niet voor niks APK afkeur, het is een veiligheidpunt! En die zijn er nog altijd, helaas Je vraagt je wel eens af of zo'n garage überhaupt over een momentsleutel beschikt, hoe verwisselen ze dan een koppakking? Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 feb 2010 11:52 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Naar boven
|
EvilTwin schreef: edgo schreef: Dit euvel laat me niet los, en herinner ik me nu wel, dat bij het demonteren van de wielen tbv het balanceren "was er nu toch". Dat het linker voorwiel pas los kwam, met behulp van een rubberen hamer. Die zat dus wel behoorlijk vast op de naaf. Dit was na de uitlijning! Zijn overigens originele silverstone's lmv. Daar moet hij op zich tegen kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat door corrosie op de naaf het wiel niet perfect recht zou komen te zitten, zeker niet als ze de boel in de garage met een luchtsleutel vastzetten. Citaat: als je een tijdje met een verkeerde instelling van de uitlijning gereden hebt zal de band ook een "verkeerd" slijtage profiel hebben en na de uitlijning nog (even) de nijging hebben te trekken
moet na een x tijd weer verdwenen zijn (afhankelijk van gereden km's) Niet handig, scheve slijtage is niet voor niks APK afkeur, het is een veiligheidpunt! De naaf heeft de monteur netjes schoongemaakt met een schuurpapier. En ja, met de luchtsleutel weer vast. Band heeft nog geen zichtbare scheve slijtage!
|
07 feb 2010 11:58 |
|
 |
websurfer
C5club Bikkel
Auto: x
Naar boven
|
ik bedoel in dit geval geen scheve slijtage (dan is inderdaad de band al te ver heen) maar een kleine "aanpassing " in het profiel omdat hij al een tijdje niet geheel recht op profiel gereden heeft, noem het een voorkeur richting deze "slijtage " is niet zichtbaar maar wel voelbaar (licht naar één richting trekken na uitlijning)
dat is iets wat ik teminste ervaren heb na een uitlijningsslag dit trekken was bij mij na een 500 km geheel weg en daarna nooit meer ervaren
|
07 feb 2010 12:42 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
edgo schreef: De naaf heeft de monteur netjes schoongemaakt met een schuurpapier. En ja, met de luchtsleutel weer vast. zoals JW-NHS al zei: prutsers. Wat leren die gasten op monteurschool?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
07 feb 2010 17:07 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Naar boven
|
EvilTwin schreef: edgo schreef: De naaf heeft de monteur netjes schoongemaakt met een schuurpapier. En ja, met de luchtsleutel weer vast. zoals JW-NHS al zei: prutsers. Wat leren die gasten op monteurschool? Het probleem ligt niet meteen bij de scholing denk ik, maar wel op de werkvloer tijdens de stage-periode, daar telt in het algemeen voor het grootste de nadruk op de omzet. Dus een wiel met een momentsleutel monteren, past daar niet in het tijdsbestek wat meestal voor een bepaalde handeling staat. Dat is ook een van de redenen dat ik het meeste onderhoud, het liefst zo mogelijk, zelf uitvoer. Maar ja voor steeds meer klussen ontkom je er niet meer aan, om toch maar naar een garage te gaan. Meestal ben ik dan wel zo "vervelend" om bij de auto te blijven 
|
07 feb 2010 17:36 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Ik weet niet of "omzet maken" de reden is voor dit laakbaar gedrag. Want met een luchtsleutel help je LM's gewoon om zeep Ik was woensdagmiddag even bij Euromaster in mijn woonplaats, ik had gemeld dat ik een langzaam leeglopende rechter voorband had. Iets van 0,1 bar/week raakte ik kwijt. Daar aangekomen ging het wiel eerst in de waterbak: niks te vinden. Toen is de band van de velg gehaald, de band en de velg zijn nagekeken, de velg rand schoongeborsteld, en een compleet nieuw ventiel geplaatst. De hiel van de band is vervolgens op de bekende manier ingesmeerd, de band gemonteerd en vervolgens is het wiel gebalanceerd. En bij de montage op de naaf is een momentsleutel gebruikt, en dat terwijl het een stalen velg betrof waarop m'n wintersloffen zitten Totaal rekening: € 16.04 incl. BTW. Euromaster is een bedrijf dat het van omzet moet hebben, maar kwaliteit wordt wél geleverd, in elk geval bij de vestiging in N'gein. Daartoe hoort ook het gebruik van een momentsleutel Groet, JW

|
08 feb 2010 02:11 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Naar boven
|
Bij de Euromaster Tilburg a/d Ringbaan-Noord heb ik een "zeer" vervelende ervaring mee gehad!! Daar zien ze me nooit meer! De stoom komt nu alweer uit mijn oren 
|
08 feb 2010 11:11 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Naar boven
|
Langere tijd geleden? En gebruikten ze toen een momentsleutel?
Met een andere Euromaster, die in A'foort op de Isselt, had ik lang geleden prima ervaringen. Ik heb daar m'n BX laten uitlijnen en dat deden ze uitstekend. Later banden laten balanceren die de garage niet goed kreeg: zij wél.
Groet, JW

|
08 feb 2010 12:05 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Naar boven
|
@JW-NHS
Het ging toen om een olieverversing incl oliefilter, doe dit normaal gesproken zelf, maar ze hadden een actie. Ik had toen zoiets van, dan ga ik niet voor de deur staan te klooien. Totdat het moment van afrekenen kwam, en het bedrag het dubbele was. Toen was het, ja maar meneer er moet speciale olie in, en we hebben alle vloeistoffen bijgevuld, en de verlichting gecontroleerd. Het ging hier om een Ford en ik wist zelf welke olie er op moest. En naar andere diensten had ik al helemaal niet gevragen! Heb toen met het stoom uit mijn oren 100euro afgetikt!
Ze doen veel zaken voor de lease rijders, en ja die zullen niet snel klagen, daar ze het niet zelf hoeven af te tikken!
|
08 feb 2010 12:25 |
|
 |
|