C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Moet het lukken dat ik daarstraks nog loop op te scheppen tegen een collega dat ik nog geen enkele keer problemen gehad heb met mijn C5.

Deze middag wil ik thuis vertrekken en de dame staat achteraan op haar gat. Toen ik het contact aanzette kwam ze gelijk omhoog. Ik dus vertrokken.
Even later telefoon van mijn echtgenote: heel onze inrit onder de olie!
Ik dus heel voorzichtig terug naar huis en de auto stilgezet. Langzaam zakte ze achteraan volledig terug naar beneden.
Met een lamp onder de auto geschenen om te kijken waar het lek zat: AAN ALLE 4 DE WIELEN. :o
Onmiddellijk mijn garagist gebeld, en straks om 20u mag ik nog gaan.

Ik vrees zware stukken??

PS: huidige kilometerstand is 111.500
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
veercilinders?
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Help! Wagen loopt leeg.

Bericht door EW »

Dat zou je haast gaan denken.
hoewel die normaal gesproken niet meteen op straat lekken. of de luchtleiding en de retour moeten omgedraaid zijn...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Alle 4 tegelijk?? Lijkt me onwaarschijnlijk!
Heb je iets raars gehoord de laatste keer dat je hebt gereden?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ook echt een vuiligheid om van je oprit te krijgen. Ik heb onze klinkers al 3 keer met dreft geschuurd en het blijft een vettige plek. Succes!!

PS bij mij lekte het langs de achterste veercilinders en de pomp (overloop)....dus ook vooraan en achteraan!
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Oef! Volgens de garage valt het allemaal nog mee.

Er zat een gaatje in de drukleiding, waardoor de olie op de beschermplaat lekte, die bijgevolg
helemaal onder de olie zat. En omdat ik zo nog gereden had, had de olie zich over de volledige onderkant van de wagen uitgesmeerd. Vandaar dat het leek alsof die op verschillende plaatsen lekte. (daar kwam het regenweer nog bij...)

Ze gaan de leiding herstellen en vanavond mag ik ze normaal terug gaan halen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Gelukkig, dat valt wel mee dus.
Ik hoop voor je dat het dan ook opgelost is! :smt023
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
manny21479
manny21479
Re: Help! Wagen loopt leeg.

Bericht door manny21479 »

pfffffffff :smt038
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
streetfighter schreef:Oef! Volgens de garage valt het allemaal nog mee.

Er zat een gaatje in de drukleiding, waardoor de olie op de beschermplaat lekte, die bijgevolg
helemaal onder de olie zat. En omdat ik zo nog gereden had, had de olie zich over de volledige onderkant van de wagen uitgesmeerd. Vandaar dat het leek alsof die op verschillende plaatsen lekte. (daar kwam het regenweer nog bij...)

Ze gaan de leiding herstellen en vanavond mag ik ze normaal terug gaan halen.
toevalspechtreffer neem ik aan, weinig mensen hier die ook bij veel hogere kilometerstanden dit meegemaakt hebben.

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Wagen is nog steeds niet gemaakt.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet bij een officiële Citroën-dealer ga.
Onderhoud doe ik altijd zelf, en bij problemen ga ik al meer dan 10 jaar bij dezelfde garagist. Hij heeft me altijd heel goed geholpen (met alle merken). Hij doet dit als zelfstandig bijberoep, en zijn uurloon is maar de helft van in een officiële garage.

Zijn bedoeling was om het stukje leiding waar het lek inzit er tussen uit te halen een via koppelstukken een nieuw stuk ertussen te zetten.
Gisterenavond kreeg ik het nieuws dat dit niet gelukt was, en dat hij vandaag een nieuwe leiding ging bestellen. Ik hoop dat ik mijn dame snel terug zal hebben, want ik zit nu al van maandagavond zonder auto. Gelukkig heb ik mijn moto nog, en mijn echtgenote een scooter.

Heeft iemand trouwens een idee wat zo'n leiding kost? Ik kreeg deze week een mail van iemand die deze leiding had laten vervangen bij een officiële Citroën-dealer. Hij moest daarvoor 500 euro betalen. Dit vind ik toch wel veel geld om een leiding te vervangen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Als het inderdaad de hogedrukleiding is, zou dat best kunnen... de leiding van de stuurbekrachtiging (ook hogedruk) komt geloof ik bij een dealer al op de 300 euro.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Man man, ik heb mijne C5 nog steeds niet terug.
Vorige week donderdag is mijn garagist bij een officiële Citroën dealer een nieuwe hogedrukleiding gaan bestellen. Gisteren (maandag) was die nog steeds niet binnen. Volgens hun systeem zou die vandaag binnenkomen. Ik hoop het!

Van auto's ben ik niet zo op de hoogte, maar bij onze plaatselijke Suzuki-motorfietsdealer wordt er dagelijks geleverd (werken zelfs met nachtleveringen voor onderdelen).
Ik had verwacht dat de leiding er vrijdag zou zijn en ik vrijdagavond mijn auto terug zou hebben.
Gelukkig heb ik voor het weekend van mijn werkgever een firmawagen meegekregen.

Nu hoop ik op vanavond of morgenvroeg.

Pfffffff.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Bij een goed bestelsysteem is zelfs dezelfde dag leveren (mits voor 12.00 besteld) niet abnormaal.
Maar misschien is het onderdeel redelijk exotisch?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Giessenburger schreef:Als het inderdaad de hogedrukleiding is, zou dat best kunnen... de leiding van de stuurbekrachtiging (ook hogedruk) komt geloof ik bij een dealer al op de 300 euro.
Ik denk eerder dat de leiding bedoelt wordt welke onder de auto doorloopt en deze kost rond de €70,- als ik me niet vergis. check even dit draadje http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=6281" onclick="window.open(this.href);return false;

dat deze leiding een paar dagen op zich laat wachten lijkt me logisch aangezien het niet iets is wat dagelijks kapot gaat en waarschijnlijk uit frankrijk moet komen!
Veel succes

:cit4
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Het is inderdaad de leiding die onder de wagen doorloopt.
Gisterenmorgen was de leiding nog steeds niet binnen bij de Citroëndealer, maar zou onderweg zijn.
Omdat ik redelijk ambetant geworden was bij mijn garagist (ik zat al anderhalve week zonder auto!!) is hij verder gaan informeren bij andere citroën dealers. Op één plaats kreeg hij te horen dat dit voorlopig op te lossen was door een tussenstuk te gebruiken, hetwelke hij had liggen.
Mijn garagist is dat gaan halen en heeft mijn dame voorlopig gemaakt. Zodra de nieuwe leiding binnen is, moet ik terug en zal hij deze vervangen.

Vandaag is het trouwens een week geleden dat de leiding bij Citroën besteld werd. En ook al moet dat van Frankrijk komen, dan vind ik dat dit wel enorm lang duurt.
Plaats reactie