Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
En ik vrees dat ik ook aan de beurt ben....
De voorruit wordt tegenwoodig gesproeid via de koplampsproeiers......(terwijl er ondertussen een pisstraaltje over de achterruit loopt).
De voorruit wordt tegenwoodig gesproeid via de koplampsproeiers......(terwijl er ondertussen een pisstraaltje over de achterruit loopt).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zeepsop en warm water kan eventueel (tijdelijk) helpen ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
En de fietspomp of compressor om door te blazen 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Slangetje onder de motorkap los trekken en met de mond doorblazen,
Heb ik ook gedaan en al meer dan een jaar geen last meer van ( ik heb geen koplamp sproeiers maar bij mij ging hij via de achterruit sproeien)
Heb ik ook gedaan en al meer dan een jaar geen last meer van ( ik heb geen koplamp sproeiers maar bij mij ging hij via de achterruit sproeien)
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Oud draadje al wel, maar hier kan ik wel op voortborduren.
Ik krijg maar geen mooi neveltje meer uit mijn rechtersproeierkopje, heb er al met een naald in lopen te pulken, perslucht er op, dan was het even weer goed, maar het meeste water komt toch weer aan de linkerzijde op het raam.
Rechts alleen maar een strakke straal (geen last van zijn prostaat aan die kant..)
Wat zorgt er voor dat er een mooi nevel ontstaat ipv een straal?
Zit er iets in dat kopje ofzo?
Ik krijg maar geen mooi neveltje meer uit mijn rechtersproeierkopje, heb er al met een naald in lopen te pulken, perslucht er op, dan was het even weer goed, maar het meeste water komt toch weer aan de linkerzijde op het raam.
Rechts alleen maar een strakke straal (geen last van zijn prostaat aan die kant..)
Wat zorgt er voor dat er een mooi nevel ontstaat ipv een straal?
Zit er iets in dat kopje ofzo?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
darmpje van de sproeier doen,sproeier uitblazen met perslucht , als het darmpje er nog af is ,dan nog eens op de sproeier
drukken dat al de smurrie uit het darmpje kan
drukken dat al de smurrie uit het darmpje kan
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Die sproeier zelf zit een beetje 'om de hoek' achter het blik, dus daar krijg je het slangetje niet zomaar af.
Ik heb even geprobeerd het slangetje los te pielen van zijn T-stukje, kwart slag van een plastic hulsje deed hem lossen en dan daar in geblazen met 4 bar.
Hij is nu weer goed, maar voor hoe lang..
Ik heb even geprobeerd het slangetje los te pielen van zijn T-stukje, kwart slag van een plastic hulsje deed hem lossen en dan daar in geblazen met 4 bar.
Hij is nu weer goed, maar voor hoe lang..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Je zult de spoeier gewoon helemaal schoon moeten maken, want het vuil los maken door het terug te blazen werkt maar even en dan zit het weer op dezelfde plek voor de sproeier.
Ik heb er ooit wel eens nieuwe sproeiers opgezet omdat ik niet voor elkaar kreeg, het was iedere keer een paar dagen goed en dan steeds weer verstopt.
Ik heb er ooit wel eens nieuwe sproeiers opgezet omdat ik niet voor elkaar kreeg, het was iedere keer een paar dagen goed en dan steeds weer verstopt.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het tankje goed spoelen met zuiver water en terug vullen
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ik heb door het slangetje geblazen, waardoor de lucht uit de sproeierkop kwam, niet de troep teruggeblazen.Klaverblaadje schreef:Je zult de spoeier gewoon helemaal schoon moeten maken, want het vuil los maken door het terug te blazen werkt maar even en dan zit het weer op dezelfde plek voor de sproeier.
Krijg je dat sproeierkopje er gemakkelijk af?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Geen idee, bij een C5 heb ik het nooit geprobeerd, maar het vuil zit binnen in de sproeierkop en dat moet eruit, het is te groot om door de opening naar buiten te gaan.
Als je er van de slangkant op blaast blijft het erin.
Slangetje eraf en van boven met hoge druk door de sproeieropening blazen, maar vaak is dat te weinig om het eruit te blazen.
Als je er van de slangkant op blaast blijft het erin.
Slangetje eraf en van boven met hoge druk door de sproeieropening blazen, maar vaak is dat te weinig om het eruit te blazen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Oh, uit je zinnen haalde ik dat je dat bij een C5 had gedaan, nou ja, ik zie het wel even aan, anders pruts ik ze er wel eens af als het wat warmer is..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 135
Lid geworden op: 01 feb 2010 17:56
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter
Locatie: Voorthuizen
Ik gebruik al jaren RAINeX. Op mijn CX scheelde dat super veel ruitensproeiervloeistof en ook slijtage van de ruitenwisser. Het is verbazend te zien als je langs een vrachtwagen rijdt en door de sproei je direct nar de ruitenwisser grijpt, je met RAINeX - alles- blijft zien.
http://www.carclean.nl/merken/Rain-X.as ... 3godL0G-kA" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik smeer het niet op mijn koplampen, weet niet wat het effect zal zijn en het vervangen van een Xenox lamp is een te zware aderlating
Wat ik ook heb op de CX is dat de "sproeivloeistofaanvoerleiding"( iets voor Scrabble ) via een om de warmwaterleiding gewikkelde leiding loopt. Geeft warm water op de ruit
http://www.carclean.nl/merken/Rain-X.as ... 3godL0G-kA" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik smeer het niet op mijn koplampen, weet niet wat het effect zal zijn en het vervangen van een Xenox lamp is een te zware aderlating
Wat ik ook heb op de CX is dat de "sproeivloeistofaanvoerleiding"( iets voor Scrabble ) via een om de warmwaterleiding gewikkelde leiding loopt. Geeft warm water op de ruit
CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Hallo Maurits,
RainEx is inderdaad een geweldig middel! Maar, hoe gebruik jij het? Voeg je het toe aan het reservoir met sproeivloeistof? Of met een doek op de ruit, zoals op de fles staat?
Ik heb de ervaring dat als je het op je ruit aanbrengt en je gebruikt sproeivloeistof 'met antivries' dat dit de RainEx laag aantast. Ik heb gehad in een winter dat ik op de snelweg reed (in nog een andere auto
), terwijl ik rainex nog niet zo lang op de ruit had zitten, en moest sproeien. Ik kreeg een hele witte waas op de voorruit
, kreeg die er lastig af (ja met heel wat keren sproeien
)....minder prettig.
Daarna heb ik altijd gewoon water in het reservoir gedaan, maar ja in de winter werkt dat niet.
Heb je daar ervaringen mee?
groet
Matthijs
RainEx is inderdaad een geweldig middel! Maar, hoe gebruik jij het? Voeg je het toe aan het reservoir met sproeivloeistof? Of met een doek op de ruit, zoals op de fles staat?
Ik heb de ervaring dat als je het op je ruit aanbrengt en je gebruikt sproeivloeistof 'met antivries' dat dit de RainEx laag aantast. Ik heb gehad in een winter dat ik op de snelweg reed (in nog een andere auto
Daarna heb ik altijd gewoon water in het reservoir gedaan, maar ja in de winter werkt dat niet.
Heb je daar ervaringen mee?
groet
Matthijs
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
In het sproeiwater doen heeft weinig nut vrees ik... Ongeveer netzo veel als alvast de wax op te lossen in het zeepwater waarmee je de auto gaat wassen...
Rainex moet je juist heel secuur aanbrengen en uitpoetsen. De clou is dat het microscopisch kleine oneffenheden op de ruit vult, waardoor deze zeer vlak en dus glad wordt...
Dus eerst de ruit SUPERschoon maken, het moet zo ongeveer piepen als je er een vinger overheen haalt. Dan Rainex aanbrengen en heel goed en gelijkmatig aanbrengen, op laten drogen (zie je vanzelf). Heeeel licht met water besprenkelen en droogpoetsen, vervolgens nog eens aanbrengen op plekken waar het nog niet helemaal dekt, weer opdrogen, besprenkelen en droogpoetsen, vervolgens evt nog eens bijwerken...
Als je dit goed doet krijg je geen witte waas bij het wissen. 's winters laat het ijs heel makkelijk los zelfs.. Helaas is de werking van Rainex niet zo lang houdbaar, na een half jaar mag ik meestal opnieuw, 's winters nog eerder.
Idd. antivries en sop e.d. tasten de laag ietwat aan. Met de roze ruitensproeiervloeistof van de Shell heb ik er weinig problemen mee...
Rainex moet je juist heel secuur aanbrengen en uitpoetsen. De clou is dat het microscopisch kleine oneffenheden op de ruit vult, waardoor deze zeer vlak en dus glad wordt...
Dus eerst de ruit SUPERschoon maken, het moet zo ongeveer piepen als je er een vinger overheen haalt. Dan Rainex aanbrengen en heel goed en gelijkmatig aanbrengen, op laten drogen (zie je vanzelf). Heeeel licht met water besprenkelen en droogpoetsen, vervolgens nog eens aanbrengen op plekken waar het nog niet helemaal dekt, weer opdrogen, besprenkelen en droogpoetsen, vervolgens evt nog eens bijwerken...
Als je dit goed doet krijg je geen witte waas bij het wissen. 's winters laat het ijs heel makkelijk los zelfs.. Helaas is de werking van Rainex niet zo lang houdbaar, na een half jaar mag ik meestal opnieuw, 's winters nog eerder.
Idd. antivries en sop e.d. tasten de laag ietwat aan. Met de roze ruitensproeiervloeistof van de Shell heb ik er weinig problemen mee...
Johan





