Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Knipperend xenon 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06
Berichten: 2551
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
EvilTwin schreef:
De bijbehorende pit (D2S) heeft geïntegreerde electronica in de voet, dat maakt het systeem ook goedkoper.


De lamp met geintegreerde electronica is de D1S/D1R
Afbeelding

D2S en D2R zijn hetzelfde behalve dat de D2R wat afdekkingen heeft op de lamp voor gebruik in een reflector. D2S zit in een lens en heeft de afdekkingen niet.

D2S
Afbeelding
D2R
Afbeelding

_________________
Groeten, Marc


25 jan 2010 19:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
Ik blijf het even niet snappen.
Zo'n Xenon pit heeft toch een heel andere voet dan een H1/H7, hoe kan 'ie dan ooit in dezelfde lamphouder passen? En die lamphouder is toch een integraal bestanddeel van de reflector?

Wie heeft er een plaatje van de lamphouder voor de H1, de H7 en voor de D2S? Dán zou het verschil zichtbaar moeten worden.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 jan 2010 23:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06
Berichten: 2551
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
Ik gok dat de uiteindelijke lampvoet/fitting nog los in de uitsparing van de reflector wordt geplaats. Zo kun je met losse reflectoren en losse fittingen elke wenselijke combinatie maken. Daardoor zal een halogeenlamp ook nooit in een af-fabriek Xenon (voor D2R lamp) passen en vice versa. Daarom zijn de aftermarket kitjes ook voorzien van Xenon lamp op H1/H4/H7 voet.

_________________
Groeten, Marc


25 jan 2010 23:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
MarcusE schreef:
Ik gok dat de uiteindelijke lampvoet/fitting nog los in de uitsparing van de reflector wordt geplaats. Zo kun je met losse reflectoren en losse fittingen elke wenselijke combinatie maken. Daardoor zal een halogeenlamp ook nooit in een af-fabriek Xenon (voor D2R lamp) passen en vice versa. Daarom zijn de aftermarket kitjes ook voorzien van Xenon lamp op H1/H4/H7 voet.


Precies. En die passen dan ook in een reflector met een H1/4/7 voet. Maar die passen niet in een voet van een D2S.
En dus blijft de vraag: heeft er iemand plaatjes van de houder in de reflector?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


26 jan 2010 00:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06
Berichten: 2551
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
Ik heb in elk geval dit gevonden over de D2R/D2S fitting. Die zijn ook verschillend, omdat de een voor reflector is en de ander voor de lens en zo niet omgewisseld kunnen worden
Afbeelding

En kijk anders hier eens : http://www.tomsusa.com/ebay/E39/E39HID.htm. Volgens deze pagina past OEM D2S/D2R wel weer in een H7 fitting :smt017

Nu snap ik het ook niet helemaal meer.

_________________
Groeten, Marc


26 jan 2010 00:22
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
JW-NHS schreef:
MarcusE schreef:
Ik gok dat de uiteindelijke lampvoet/fitting nog los in de uitsparing van de reflector wordt geplaats. Zo kun je met losse reflectoren en losse fittingen elke wenselijke combinatie maken. Daardoor zal een halogeenlamp ook nooit in een af-fabriek Xenon (voor D2R lamp) passen en vice versa. Daarom zijn de aftermarket kitjes ook voorzien van Xenon lamp op H1/H4/H7 voet.


Precies. En die passen dan ook in een reflector met een H1/4/7 voet. Maar die passen niet in een voet van een D2S.
En dus blijft de vraag: heeft er iemand plaatjes van de houder in de reflector?

Groet,
JW

Het is heel simpel.
De aftermarket Xenon lampen hebben helemaal geen voet, maar een aan de lamp bevestigde (kun je dus NIET losmaken) kabelboom, die je aan één kant aan de H7 plug van het lamphuis aan sluit en aan de andere kant aan de 30kV balast. Daarom moet je tijdens installatie ook een doorgang maken in de rubber kap die op het lamphuis zit.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


26 jan 2010 00:55
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
Citaat:
Precies. En die passen dan ook in een reflector met een H1/4/7 voet. Maar die passen niet in een voet van een D2S.
En dus blijft de vraag: heeft er iemand plaatjes van de houder in de reflector?

Groet,
JW

Mag niet copyright rechten :smt203

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


26 jan 2010 00:56
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 11 maart 2009 00:25
Berichten: 145
Woonplaats: Purmerend
Auto: C5 3.0 V6 tourer exclusive automaat
Opties: Xenon Navigatie Leder zwart pack concert pack exclusive wegklbare trkh sfeerverlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 86000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
Heb precies hetzelfde euvel, mijn auto is net 5 jaar oud maar de rechterkoplamp valt soms weg. Als hem dan weer aan zet dan doet hij het gewoon.

Welke lampen heb ik nodig in een phase 2 en wat kost dit bij de dealer???

_________________
Ex-autos:
Citroen c15 d rood 1993
Jumpy 1.9 td 2000
Jumper 2.2 hdi 2004
Berlingo 1.9 commerce 2004
Jumper 3.0hdi 2007 nog in bezit
Jumper 2.2 hdi pick up 2013 nog in bezit
Xsara picasso 2001
C8 2.0 16v 2003,
C4 2.0 16v exclusive 2005
C5 ph2 2.0 16 v exclusive 2005
C5 ph3 2.0 16V tourer exclusive 2008
C6 3.0 v6 exclusive 2006,
Jumpy 2.0 hdi 2007.


01 feb 2010 11:44
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
D2S zitten er volgens mij in de PH2, kosten van originele Philips lampen zijn ongeveer 120 euro.

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


01 feb 2010 12:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
Ph.II = D1S, met ge-integreerde ballast. Sorry voor de verwarring.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 feb 2010 15:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06
Berichten: 2551
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
Wat ik nu even niet snap aan het phII/D1S systeem is dat er in de lamp al een geintegreerde ballast zit, maar op het plaatje is er met onderdeel 5 (B+C) ook nog een voorschakelmodule aanwezig. Wat doet die dan ?

_________________
Groeten, Marc


01 feb 2010 15:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
EvilTwin schreef:
Ph.II = D1S, met ge-integreerde ballast. Sorry voor de verwarring.


Dat plaatje laat zien hoe er een Xenonpit in de lamphouder gestopt kan worden.

Maar kun jij ergens op een tekening, dan wel anderszins zien hoe je nou een refelector kunt hebben waarin zowel een H1 of H7 pit past, en tegelijkertijd een officiële Xenon D1? Dat snap ik nog altijd niet.
Of is het zo dat er bij de C5 een universele reflector is waarin aparte passtukken gezet worden ten behoeven van hetzij een halogeen pit dan wel een D1 Xenon?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


01 feb 2010 15:57
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
JW-NHS schreef:
EvilTwin schreef:
Ph.II = D1S, met ge-integreerde ballast. Sorry voor de verwarring.


Dat plaatje laat zien hoe er een Xenonpit in de lamphouder gestopt kan worden.

Maar kun jij ergens op een tekening, dan wel anderszins zien hoe je nou een refelector kunt hebben waarin zowel een H1 of H7 pit past, en tegelijkertijd een officiële Xenon D1? Dat snap ik nog altijd niet.
Of is het zo dat er bij de C5 een universele reflector is waarin aparte passtukken gezet worden ten behoeven van hetzij een halogeen pit dan wel een D1 Xenon?

Groet,
JW

Kan me vergissen, maar volgens mij zie je dat aan de rechterkant van het plaatje.
Koplamp unit is type 01 of 02 (links ook aangeduid bij de grote horizontale "accolades").
01 : Projecteur Assembly = misschien Xenon?
02 : Koplamp kaal = misschien Halogeen?
Aangezien verder verschillende onderdeelnummers bij 01 (6208 45, 6206 45, 6208 46 en 6206 46) en 02 (6208 47, 6206 47, 6208 48 en 6206 48) vermeld staan.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


01 feb 2010 16:46
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
JW-NHS schreef:
EvilTwin schreef:
Ph.II = D1S, met ge-integreerde ballast. Sorry voor de verwarring.


Dat plaatje laat zien hoe er een Xenonpit in de lamphouder gestopt kan worden.

Maar kun jij ergens op een tekening, dan wel anderszins zien hoe je nou een refelector kunt hebben waarin zowel een H1 of H7 pit past, en tegelijkertijd een officiële Xenon D1? Dat snap ik nog altijd niet.


Dat is ook niet het geval en is volgens mij nooit in dit topic beweerd. Het enige dat gezegd is dat alle koplampunits van de ph1, dus ook die units met een halogeenlamp, goedgekeurd zijn voor het gebruik van gasontladingslampen. Op de goedkeuringststicker staat dus naast de H ook blijkbaar altijd de "D" van discharge.

Met dat keurmerk is het in nederland voorzover mij bekend legaal om een after-market setje in te bouwen, mits de auto oud genoeg is en niet hoeft te voldoen aan de leeftijdseisen voor hoogteverstelling en koplampsproeiers. En dat is voor de ph1 volgens mij nooit het geval, die zijn altijd oud genoeg.

Waarom die unit die goedkeuring standaard heeft, geen idee. Het vermoeden dat in dit draadje wordt geuit is dat het eigenlijk dezelfde koplampunit is, met wellicht alleen een andere achterkant oid. Maar dat zullen we pas weten als er iemand een keer twee van die units naast elkaar legt en wat foto's neemt. Ik heb geen ph1 meer en kan dus niet kijken.

Roel.


02 feb 2010 12:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperend xenon
JW-NHS schreef:
EvilTwin schreef:
Ph.II = D1S, met ge-integreerde ballast. Sorry voor de verwarring.


Dat plaatje laat zien hoe er een Xenonpit in de lamphouder gestopt kan worden.

Maar kun jij ergens op een tekening, dan wel anderszins zien hoe je nou een refelector kunt hebben waarin zowel een H1 of H7 pit past, en tegelijkertijd een officiële Xenon D1? Dat snap ik nog altijd niet.
Of is het zo dat er bij de C5 een universele reflector is waarin aparte passtukken gezet worden ten behoeven van hetzij een halogeen pit dan wel een D1 Xenon?


Het feit dat een Ph.I lamphuis twee EC goedkeuringscodes heeft wil nog niet zeggen dat ditzelfde huis ook daadwerkelijk voor twee uitvoeringen vd C5 gebruikt wordt, dat is namelijk niet zo.

Citaat:
Het vermoeden dat in dit draadje wordt geuit is dat het eigenlijk dezelfde koplampunit is, met wellicht alleen een andere achterkant oid.


Er zijn acht verschllende lampunits (linker unit 6204 of rechter unit 6205, met als code : halogeen links/rechts stuur X2/X3 en Xenon links/rechts stuur X4/X5) De achterkant moet wel anders zijn (halogeen vs Xenon) vanwege de geïntegreerde mistlamp/grootlicht (H4) op de halogeenuitvoering vs H1 igv Xenon. Maar de complexe spiegel vh dimlicht hoeft niet afwijkend te zijn voor Xenon vs Halogeen.

De Ph.II moet je sowieso niet naar kijken, die heeft projectors, zie plaatje.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


02 feb 2010 14:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.