bgt schreef:Hier ook geen enkel probleem. Warmte/koude huishouding werkt goed. Op n forum zie je toch meestal de problemen die mensen kunnen hebben. Vervelend als je die hebt

Jij hebt een anniversaire uitvoering. Het lijkt er op dat alle mensen met het probleem een exlusive of ligne business uitvoering hebben. Althans, dat is mijn voorzichtige inschatting als ik even de lijst doorloop. Wellicht dat er een verschil is in het ventilatiesysteem.
Ook zijn er nog mensen met de genoemde uitvoeringen die zeggen geen problemen te hebben. Echter, ik vraag me dan wel af hoe zij de climate control gebruiken. Want het probleem doet zich met name voor op de auto stand, temperatuurinstelling zo'n 21 graden, buitentemperatuur laag (-4 tot +4 ofzo).
Ik dacht altijd dat iedereen met een mooie automatische climate control vrijwel alleen de "auto" stand zou gebruiken, maar sinds een eerder topic hier besef ik me dat er een hoop mensen zijn die denken dat dat meer energie cq brandstof verbruikt, dat de aircocompressor dan continu draait, etc, en om die reden toch alles handmatig instellen. Mijns inziens onzin en zonde van een mooi automatisch systeem, maar goed, ook dat soort gebruik moeten we uitsluiten.
Waar het dus om gaat is: lange(re) rit (>45 minuten), lage buitentemperatuur, climate control stand auto, temperatuurinstelling ca 21 graden.
Roel.