Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het klopt dat Bosch bijv. het ABS/ESP systeem, maar Bosch krijgt dan zelf de pomp, het kleppenhuis, de sensoren, de printplaten etc. van toeleveranciers. De ABS sensoren werken dan ook weer met de tandkrans die geïntegegreerd is met de homokineet/wiellager etc. Dus haal de boel uit elkaar en je komt merkjes tegen van Philips (NXP) Tyco, etc. dwz Taiwanees, Zwitsers, Japans, Duits, Chinees, Nederlands alles door elkaar...
Als idd de achterremcilinder blijft hangen dan is dat ongetwijfeld op zich weer een onderdeel wat ATE danwel TRW inkoopt van een of andere rubberboer. etc. Niet dat het wat uitmaakt, want de autofabrikant blijft uiteraard verantwoordelijk.
Het is idd jammer dat Citroën zelf geen hydraulische componenten meer maakt, die fabriek is zo goed als opgedoekt.
Wist je trouwens dat ABS oorspronkelijk ontwikkeld is door een JV van Telefunken en Bendix voor de Citroën Sm?
http://www.carrosserie-muracciole.fr/Freinage1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als idd de achterremcilinder blijft hangen dan is dat ongetwijfeld op zich weer een onderdeel wat ATE danwel TRW inkoopt van een of andere rubberboer. etc. Niet dat het wat uitmaakt, want de autofabrikant blijft uiteraard verantwoordelijk.
Het is idd jammer dat Citroën zelf geen hydraulische componenten meer maakt, die fabriek is zo goed als opgedoekt.
Wist je trouwens dat ABS oorspronkelijk ontwikkeld is door een JV van Telefunken en Bendix voor de Citroën Sm?
http://www.carrosserie-muracciole.fr/Freinage1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die ABS was de verdere ontwikkeling van een systeem dat al veel langer bestond, en zoals dat ook op vliegtuigen toegepast werd.
Ook Jensen pastte dat toe in de vorm van de Dunlop Maxaret, zie onder andere http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_brakes" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JW
Ook Jensen pastte dat toe in de vorm van de Dunlop Maxaret, zie onder andere http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_brakes" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JW
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Vandaag weer eens gevoeld na ritje 30 km snelweg/file. Voorzijde: velgen koud, schijven net ietsje lauw. Achter: velgen koud, schijf R heet (even aan te raken), Li goed warm.
Als er dan niemand is die dit ook heeft is mijn volgende vraag : vinden jullie dit normaal??
Aut. parkeerrem staat uit.
Had ooit een XM 2.5 TD, woog toch ook wel een kilootje of 1650, dit nooit meegemaakt. Ben ook geen veelremmer o.i.d Stel dat ik eens in bergachtig gebied ga rijden, dan moet het spul toch, als je de remmen toch echt gaat gebruiken, gloeiend heet worden (ik weet het, als je goed rijdt hoef je ook in de bergen niet extreem te remmen)? Om de 30000 nieuwe blokken is wat mij betreft niet zo'n probleem, maar toch een beetje weggegooid geld op deze manier, want het kan toch niet anders of ze gaan lekker snel slijten. Tenzij de hitte van de uitlaat komt, maar dat lijkt me toch sterk..
Als er dan niemand is die dit ook heeft is mijn volgende vraag : vinden jullie dit normaal??
Aut. parkeerrem staat uit.
Had ooit een XM 2.5 TD, woog toch ook wel een kilootje of 1650, dit nooit meegemaakt. Ben ook geen veelremmer o.i.d Stel dat ik eens in bergachtig gebied ga rijden, dan moet het spul toch, als je de remmen toch echt gaat gebruiken, gloeiend heet worden (ik weet het, als je goed rijdt hoef je ook in de bergen niet extreem te remmen)? Om de 30000 nieuwe blokken is wat mij betreft niet zo'n probleem, maar toch een beetje weggegooid geld op deze manier, want het kan toch niet anders of ze gaan lekker snel slijten. Tenzij de hitte van de uitlaat komt, maar dat lijkt me toch sterk..
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club extreme Fan


Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
Gij zijt ook wel goed op de hoogte, hé. Werkzaam in de sector of aanverwanten? Bij ons maken ze b.v. ook actieve wielsensoren (voor ABS) en daar zaten tot voor kort idd componentjes in van zoals je al zei Philips. Nu worden ze bij Contintal intern gemaakt (bij zusterbedrijf Temic die ook onze E-regelaars maakt), of het een verbetering is weet ik zo niet want behoorlijk wat opstartproblemenEvilTwin schreef:Het klopt dat Bosch bijv. het ABS/ESP systeem, maar Bosch krijgt dan zelf de pomp, het kleppenhuis, de sensoren, de printplaten etc. van toeleveranciers. De ABS sensoren werken dan ook weer met de tandkrans die geïntegegreerd is met de homokineet/wiellager etc. Dus haal de boel uit elkaar en je komt merkjes tegen van Philips (NXP) Tyco, etc. dwz Taiwanees, Zwitsers, Japans, Duits, Chinees, Nederlands alles door elkaar...
Als idd de achterremcilinder blijft hangen dan is dat ongetwijfeld op zich weer een onderdeel wat ATE danwel TRW inkoopt van een of andere rubberboer. etc. Niet dat het wat uitmaakt, want de autofabrikant blijft uiteraard verantwoordelijk.
Het is idd jammer dat Citroën zelf geen hydraulische componenten meer maakt, die fabriek is zo goed als opgedoekt.
Wist je trouwens dat ABS oorspronkelijk ontwikkeld is door een JV van Telefunken en Bendix voor de Citroën Sm?
http://www.carrosserie-muracciole.fr/Freinage1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En idd een wagen is een mengelmoes van 1001 fabrikanten. Dat Bendix klaar was om te SM te voorzien van ABS wist ik, maar dat Telefunken daar voor iets tussen zat wist ik tot nu
Weet jij trouwens of Bendix nog ABS-systemen maakt? Want de markt is nu grotendeels in handen van de twee groten (Bosch en ATE) en nog een paar kleinere spelers.
Ik heb dit probleem ook gehad op mijn C5.
Vanaf de eerste dag dat de auto nieuw in mijn bezit was had ik last van hete achterwielen, zelf na een kort rit met weinig remmen. Omdat ik destijds een van de eersten was met een nieuwe C5 Tourer was er nog geen ervaring met dit probleem.
Na langdurig onderzoek door de technische specialisten van Citroen Nederland, Citroen Frankrijk en de Duitse remmenfabrikant werd geconstateerd dat er een tolerantieprobleem was geweest tijdens de fabricage van de remklauwen en bijbehorende zuigers in de remklauwen. De zuigers te groot en de cilinderdiameter te klein. Hierdoor kwamen de zuigers na het bedienen van de handrem niet goed terug naar de rustpositie waardoor de remmen bleven aanlopen. Dit probleem deed zich enkel voor bij de C5 met elektrische handrem. Alleen als het handremmechanisme op de klauwen geheel was teruggesteld en de handrem NIET werd bediend werden de wielen niet warm. Als de handrem ook maar 1 maal werd gebruikt dan was het probleem terug. Het vreemde was dat als de auto op de brug werd gezet de achterwielen "normaal" vrij liepen, ook na het bedienen van de handrem.
Het was geen exemplarisch probleem omdat bij montage van nieuwe remklauwen uit de standaard voorraad geen oplossing bood. Uiteidelijk zijn er wederom nieuwe door de fabrikant geselecteerde en goedgekeurde remklauwen gemonteerd die exact aan de goede specificaties voldeden en was het probleem verholpen.
Hopelijk ben je hiermee een stap in de goede richting.
Vanaf de eerste dag dat de auto nieuw in mijn bezit was had ik last van hete achterwielen, zelf na een kort rit met weinig remmen. Omdat ik destijds een van de eersten was met een nieuwe C5 Tourer was er nog geen ervaring met dit probleem.
Na langdurig onderzoek door de technische specialisten van Citroen Nederland, Citroen Frankrijk en de Duitse remmenfabrikant werd geconstateerd dat er een tolerantieprobleem was geweest tijdens de fabricage van de remklauwen en bijbehorende zuigers in de remklauwen. De zuigers te groot en de cilinderdiameter te klein. Hierdoor kwamen de zuigers na het bedienen van de handrem niet goed terug naar de rustpositie waardoor de remmen bleven aanlopen. Dit probleem deed zich enkel voor bij de C5 met elektrische handrem. Alleen als het handremmechanisme op de klauwen geheel was teruggesteld en de handrem NIET werd bediend werden de wielen niet warm. Als de handrem ook maar 1 maal werd gebruikt dan was het probleem terug. Het vreemde was dat als de auto op de brug werd gezet de achterwielen "normaal" vrij liepen, ook na het bedienen van de handrem.
Het was geen exemplarisch probleem omdat bij montage van nieuwe remklauwen uit de standaard voorraad geen oplossing bood. Uiteidelijk zijn er wederom nieuwe door de fabrikant geselecteerde en goedgekeurde remklauwen gemonteerd die exact aan de goede specificaties voldeden en was het probleem verholpen.
Hopelijk ben je hiermee een stap in de goede richting.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
In elk geval nog voor trucks en trailers:V-zesserke schreef:Weet jij trouwens of Bendix nog ABS-systemen maakt? Want de markt is nu grotendeels in handen van de twee groten (Bosch en ATE) en nog een paar kleinere spelers.
http://www.bendix.com/en-us/products/ab ... /ABS6.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast leveren ze zeker ook nog remonderdelen voor auto's (blokken, schijven, klauwen)
Maar Bendix is van Honeywell en hebben (hadden?) nog een j.v. met Dana corp voor remsystemen.
nieuwe van een ander merk ATE-> TRW? of nieuwe van dezelfde makelij (TRW)Uiteidelijk zijn er wederom nieuwe door de fabrikant geselecteerde en goedgekeurde remklauwen gemonteerd die exact aan de goede specificaties voldeden en was het probleem verholpen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Dat lijkt me wel. Ik begrijp alleen niet dat er dan blijkbaar rustig is doorgegaan met het monteren van niet goed werkende remklauwen (mijn wagen is medio 2009 geproduceerd). Hebben ze je verteld welke klauwen de goede zijn?? Wat ik me toch vooral blijf afvragen is of e.e.a. niet gevaarlijk zou kunnen zijn/worden.Christian M schreef:Ik heb dit probleem ook gehad op mijn C5.
Het was geen exemplarisch probleem omdat bij montage van nieuwe remklauwen uit de standaard voorraad geen oplossing bood. Uiteidelijk zijn er wederom nieuwe door de fabrikant geselecteerde en goedgekeurde remklauwen gemonteerd die exact aan de goede specificaties voldeden en was het probleem verholpen.
Hopelijk ben je hiermee een stap in de goede richting.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:02
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Locatie: Stramproy
Omdat mijn achterremblokken na 30.000 km. al versleten waren,
Heb ik na een rustig ritje ook eens gevoeld.
En inderdaad, voor waren ze lauw en achter heet.
Dat zal dan ook wel de hoge slijtage verklaren.
Heb ik na een rustig ritje ook eens gevoeld.
En inderdaad, voor waren ze lauw en achter heet.
Dat zal dan ook wel de hoge slijtage verklaren.
Het probleem + de oplossing is bekend bij Citroen Nederland en bij het hoogst technische platform in Frankrijk onder de naam "Technique C1". Over een veiligheidsprobleem is mij niets bekend, maar hier zou ik me in eerste instantie geen zorgen over maken.
Wellicht dat je dealer hier eens kan informeren.
Wellicht dat je dealer hier eens kan informeren.
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Vanmorgen na een ritje van 17 km naar m'n werk ff gevoeld (alleen links). Voor eigenlijk koud en achter lauw. Maar ik ben wel een nieuwe rijder (dus weinig remmen).
M'n automatische parkeerrem wel gewoon actief gelaten, zelfs ff expliciet ingeschakeld toen ik de garagedeur moest sluiten (heb nog geen elektrisch bediende deur met afstandsbedieining
) en dus de auto uit moest. Daarna, bij het wegrijden heb ik (cf. het instructieboekje) de automatische parkeerrem niet uitgeschakeld maar ben gewoon weggereden.
M'n automatische parkeerrem wel gewoon actief gelaten, zelfs ff expliciet ingeschakeld toen ik de garagedeur moest sluiten (heb nog geen elektrisch bediende deur met afstandsbedieining
L8r, Henk
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Hetzelfde hier, voor koud na een rit van 50 km en achter lauw.
Ik heb hetzelfde probleem bij de achterwielen van een Tourer Comfort 2.0i met elektrisch bediende handrem. Ik vind dit niet normaal, maar de dealer klaarblijkelijk wel.
Hier heeft de wagen al vanaf de aflevering last van. Na een snelwegrit zijn de achtervelgen zeer heet. Als ik mijn hand in de buurt van de velg houd, dan voel je de hitte eraf komen. 's-Zomers piepen de achterremmen bij lage snelheden na een snelwegrit zelf ook nog. Ze lopen zeer zeker aan.
Onlangs bij de 40.000 km beurt zijn de remblokken achter al vervangen, terwijl ze voor nog nauwelijks versleten zijn. Nu ruik ik zelfs een schroei/brandlucht na een snelwegrit van de velg afkomen. Volgens de dealer is deze slijtage normaal. Dit slaat dus nergens op.
Ik heb het meerdere keren gemeld, maar ze kunnen niets vinden. Ook zijn de remmen als eens schoongemaakt. Dit sluit mogelijk wel aan bij het antwoord van Christian M eerder in dit forum: zodra de wagen op de brug staat draaien de wielen vrij rond, zonder aan te lopen. Ik zal de suggestie van de andere remklauwen eens aandragen.
Zolang het veilig is, maakt het mij op zich niet veel uit, maar ik erger mij er wel aan. De leasemaatschappij zal op enig moment ook gaan piepen. Naast de bekende kachelproblemen die ik heb (en nog niet zijn opgelost), vind ik ook dit iets dat je niet verwacht bij een dergelijke wagen.
Hier heeft de wagen al vanaf de aflevering last van. Na een snelwegrit zijn de achtervelgen zeer heet. Als ik mijn hand in de buurt van de velg houd, dan voel je de hitte eraf komen. 's-Zomers piepen de achterremmen bij lage snelheden na een snelwegrit zelf ook nog. Ze lopen zeer zeker aan.
Onlangs bij de 40.000 km beurt zijn de remblokken achter al vervangen, terwijl ze voor nog nauwelijks versleten zijn. Nu ruik ik zelfs een schroei/brandlucht na een snelwegrit van de velg afkomen. Volgens de dealer is deze slijtage normaal. Dit slaat dus nergens op.
Ik heb het meerdere keren gemeld, maar ze kunnen niets vinden. Ook zijn de remmen als eens schoongemaakt. Dit sluit mogelijk wel aan bij het antwoord van Christian M eerder in dit forum: zodra de wagen op de brug staat draaien de wielen vrij rond, zonder aan te lopen. Ik zal de suggestie van de andere remklauwen eens aandragen.
Zolang het veilig is, maakt het mij op zich niet veel uit, maar ik erger mij er wel aan. De leasemaatschappij zal op enig moment ook gaan piepen. Naast de bekende kachelproblemen die ik heb (en nog niet zijn opgelost), vind ik ook dit iets dat je niet verwacht bij een dergelijke wagen.
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ik heb vandaag een snelwegrit gedaan van 50km, en enkele minuten na dat ik van de snelweg was eens gekeken (na nog enkele afdaling in stadswegen waar de remmen heel de tijd aangesproken werden) en voor waren de velgen koud, en achteraan lauw. Kon er makkelijk je hand ophouden. Niets speciaal op dat vlak.
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Jullie hebben 't steeds over lauwe/hete velgen. Ik heb het over de remschijven zelf! Die zijn (ik heb nu links én rechts gevoeld) voor koud en achter lauwig. Aan de velgen heb ik helemaal niets bijzonders gevoeld.
BTW.: Mijn C5 is van eind juni (productie)/begin juli (aflevering) 2009. En zoals gezegd mijn parkeerrem werkt zoals bedoeld: automatisch (behalve 's-avonds in de garage, dan zet ik 'm vrij en als ik met draaiende motor ff uit de auto stap dan schakel ik 'm in).
BTW.: Mijn C5 is van eind juni (productie)/begin juli (aflevering) 2009. En zoals gezegd mijn parkeerrem werkt zoals bedoeld: automatisch (behalve 's-avonds in de garage, dan zet ik 'm vrij en als ik met draaiende motor ff uit de auto stap dan schakel ik 'm in).
L8r, Henk
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
heb je gelijk in, de velgen heb ik niet echt heet gehad, de remschijven echter waren soms niet aan te raken zo heet.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen




