Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Geen tyrap geprobeerd ?
Of was het het stuurwiel ?
Of was het het stuurwiel ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Tyrap wel aangegeven bij dealer maar hadden de storing toch gelokaliseerd in het stuurwiel.
Gevolg was overigens ook dat ik een paar weken zonder claxon rond heb moeten rijden.
Deze was tijdens een zoekactie eerder afgekoppeld, maar na het aansluiten kwamen er meerdere foutmeldingen.
Al met al een heel gedoe geweest bij de dealer maar de zoektocht kosten heb ik uiteindelijk niet of nauwelijks doorberekend gekregen.
Gevolg was overigens ook dat ik een paar weken zonder claxon rond heb moeten rijden.
Deze was tijdens een zoekactie eerder afgekoppeld, maar na het aansluiten kwamen er meerdere foutmeldingen.
Al met al een heel gedoe geweest bij de dealer maar de zoektocht kosten heb ik uiteindelijk niet of nauwelijks doorberekend gekregen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
OK, ... duidelijk, dan was dat idd noodzakelijk
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Ik heb een link gevonden voor het demonteren van de COM:
http://downloads.bouwman.net/demontage-com2000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
voor wie er zin in heeft...
http://downloads.bouwman.net/demontage-com2000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
voor wie er zin in heeft...
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gevonden ??? ver moeten zoeken dan ???
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=1926" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=1926" onclick="window.open(this.href);return false;


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
tja, soms maak je een cirkeltje rond... Ik was de link ergens anders tegengekomen en zag hem later ook op het forum, van Roel zelf.
Of ik hiermee het airbag probleem op me afgeroepen heb, weet ik niet, maar ik heb nu ook de befaamde airbag-storing. Inmiddels een tie-rap aangebracht en laten uitlezen: stuurairbag. De weerstand van de flatcable-uiteinden naar de uitgangen op de COM is 0. Zou dus op een goede verbinding moeten duiden. Valt mij op dat beide pennetjes met elkaar in verbinding staan. Is dat correct? Weet iemand (Roel?) of hier verder nog iets inwendig aan te repareren of schoon te maken is?
Of ik hiermee het airbag probleem op me afgeroepen heb, weet ik niet, maar ik heb nu ook de befaamde airbag-storing. Inmiddels een tie-rap aangebracht en laten uitlezen: stuurairbag. De weerstand van de flatcable-uiteinden naar de uitgangen op de COM is 0. Zou dus op een goede verbinding moeten duiden. Valt mij op dat beide pennetjes met elkaar in verbinding staan. Is dat correct? Weet iemand (Roel?) of hier verder nog iets inwendig aan te repareren of schoon te maken is?

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Dat lijkt me niet. Dat klinkt als sluiting ergens.paul1 schreef:Of ik hiermee het airbag probleem op me afgeroepen heb, weet ik niet, maar ik heb nu ook de befaamde airbag-storing. Inmiddels een tie-rap aangebracht en laten uitlezen: stuurairbag. De weerstand van de flatcable-uiteinden naar de uitgangen op de COM is 0. Zou dus op een goede verbinding moeten duiden. Valt mij op dat beide pennetjes met elkaar in verbinding staan. Is dat correct?
Het zit eigenlijk heel simpel in elkaar. Zo uit mijn hoofd heeft die flatcable 6 spoortjes. Twee voor de claxon en twee maal twee voor de airbag (groen + blauw).
De aders voor de airbag gaan direct, 1-op-1 naar de twee connectoren achterop de COM. De twee aders voor de claxon komen uit op het printje van de COM, dat wordt verder via CAN/VAN geregeld.
Als je dus de airbag unit uit je stuur haalt en de connectoren er achteraf dan kun je met een multimeter meten vanaf de blauwe en groene connectoren naar de desbetreffende connectoren achterop. Dat zou dan vier keer 0 ohm moeten zijn, en geen sluiting tussen de aders. Als dat gewoon goed is maar je krijgt toch een airbag storing als je alles weer aansluit dan is wellicht de airbag unit zelf stuk?
Als een of meerdere aders niet goed werken dan zal die flatcable denk ik stuk zijn. Dat is mij ook ooit overkomen. Hij was dubbel geslagen en daardoor waren er een aantal spoortjes gebroken. Dat stond overigens los van de demontage, want het is een euvel dat vaker voorkomt in die Delphi units. Ik heb het toen nog een keer gerepareerd, maar dat was geen lang leven beschoren. Er zit dan immers een flinke verdikking ergens in die flatcable wat het juist weer stugger maakt met meer risico op dubbelklappen en breken. Uiteindelijk heb ik het meest eenvoudige model tweedehands COM gekocht bij Bart Ebben en daarvan de behuizing overgebouwd. Dat heeft altijd probleemloos gewerkt.
Roel.
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
Opties: 16" Toora LM pack HIFI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10598
Productienummer: 10235
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 251000
Kleur: Gris Aluminium
KPH: Achter
Locatie: Regio Nijmegen
ff oude thread beetje aan vullen,
voor een ph2 kost nu een com2003 van valeo 150 euro bij Bart-Ebben,
helaas was mijn flatcable in 2 delen. en deze tread had me op de juiste spoor gezet.
voor een ph2 kost nu een com2003 van valeo 150 euro bij Bart-Ebben,
helaas was mijn flatcable in 2 delen. en deze tread had me op de juiste spoor gezet.