Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
In Leiden hebben ze bij het Lammerschansplein richting mijn dorp de verkeerslichten zo afgesteld dat je wel snel over het verkeersdrempeltje moet anders moet je weer stoppen. De stoplichten staan vrij dicht op elkaar. Als mijn auto alleen maar inveert en niet tegen de einddoppen aanslaat is er toch niets aan de hand. En de C5 doet dit echt heel rustig. Geen wilde bewegingen. Klein beetje inveren en eroverheen. Denk dat die anderen eerder bij hun eindpunten zitten of een kortere veerweg hebben. Verbaast mij soms hoe ze eroverheen klappen. De C4Picasso ging iets meer door zn knieen maar raakte nooit zijn einddoppen, of hoe dat ook heet?
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
In Engeland noemen ze het ook wel "a sleeping policeman"filip schreef:dit wordt in Belgie wel eens een vluchtheuvel genoemd

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De laatste keer dat ik keek sprak men in België Nederlands en ook daar is een drempel een drempel en een vluchtheuvel iets heel anders. Een van die links was n.b. een Belgische krant.
Die foto van die Volvo is trouwens ook geen drempel, maar een verkeersplateau, ook een verhoging met verkeersremmende werking, maar geen drempel.
Belgische definities:
http://wegcode.be/wet.php?wet=29" onclick="window.open(this.href);return false;
Die foto van die Volvo is trouwens ook geen drempel, maar een verkeersplateau, ook een verhoging met verkeersremmende werking, maar geen drempel.
Belgische definities:
http://wegcode.be/wet.php?wet=29" onclick="window.open(this.href);return false;
stootrubbers, aka Bump stopsbgt schreef:Verbaast mij soms hoe ze eroverheen klappen. De C4Picasso ging iets meer door zn knieen maar raakte nooit zijn einddoppen, of hoe dat ook heet?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
In de volksmond slagen wij zowat alle benamingen door elkaar denk ik 

Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ondertussen weet toch iedereen wat bedoeld wordt...
en we hebben nog geen toelatingsexamen correct nederlands hier...
dus ......

en we hebben nog geen toelatingsexamen correct nederlands hier...
dus ......


Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
goed,
maar ontken dan niet dat het incorrect is (het is ook in "Belgisch" gewoon onjuist),
en snap dat het verwarring veroorzaakt, zeker als we het hebben over weggedrag van HP.
Ik rijd in de hoge stand ook wel eens over vluchtheuvels, bijv als je vast komt te staan door een ongeluk.
Ik heb er wel eens naast gezeten als passagier dat we er voor staande gehouden werden door de kit (ondanks dat het was om langs een bus met pech te rijden)
Het mag namelijk niet!
Het raakt ook de kern van de zaak; verkeershinderende maatregelen zijn er volop,
drempels met verschillende hellingshoeken, scherpe rubberen of zelfs betonnen richels, eilanden midden op de rijbaan (die je dwingen goed te mikken) zelfs een kantelende wegas om de auto aan het rollen te krijgen. etc.
Een Cx neemt een aantal daarvan beter dan een C5, maar moet het bij een klassieke drempel of plateau bedoeld voor relatief hoge snelheden afleggen tegen auto's met Hydractive, juist omdat die naar HARD gaan voordat de achterkant erop rijdt, zodat je niet doorslaat tot op de aanslagen. Dus wat de C5 toegeeft in woonwijken, maakt hij goed op snelheid. Uiteindelijk heb ik liever wat minder comfort als je (te) hard in een woonerf rijdt, dan dat ik op moet passen op 80km/h wegen voor de uitlaat. Zo'n puist in het midden van de weg, is ook makkelijker met het brede spoor van de C5, dan het smalle achterspoor van de CX. Maar het is dus essentiëel om de juiste hindernis te benoemen, want geen enkele is gelijk en iedere vorm vereist een ander veergedrag.
maar ontken dan niet dat het incorrect is (het is ook in "Belgisch" gewoon onjuist),
en snap dat het verwarring veroorzaakt, zeker als we het hebben over weggedrag van HP.
Ik rijd in de hoge stand ook wel eens over vluchtheuvels, bijv als je vast komt te staan door een ongeluk.
Ik heb er wel eens naast gezeten als passagier dat we er voor staande gehouden werden door de kit (ondanks dat het was om langs een bus met pech te rijden)
Het mag namelijk niet!
Het raakt ook de kern van de zaak; verkeershinderende maatregelen zijn er volop,
drempels met verschillende hellingshoeken, scherpe rubberen of zelfs betonnen richels, eilanden midden op de rijbaan (die je dwingen goed te mikken) zelfs een kantelende wegas om de auto aan het rollen te krijgen. etc.
Een Cx neemt een aantal daarvan beter dan een C5, maar moet het bij een klassieke drempel of plateau bedoeld voor relatief hoge snelheden afleggen tegen auto's met Hydractive, juist omdat die naar HARD gaan voordat de achterkant erop rijdt, zodat je niet doorslaat tot op de aanslagen. Dus wat de C5 toegeeft in woonwijken, maakt hij goed op snelheid. Uiteindelijk heb ik liever wat minder comfort als je (te) hard in een woonerf rijdt, dan dat ik op moet passen op 80km/h wegen voor de uitlaat. Zo'n puist in het midden van de weg, is ook makkelijker met het brede spoor van de C5, dan het smalle achterspoor van de CX. Maar het is dus essentiëel om de juiste hindernis te benoemen, want geen enkele is gelijk en iedere vorm vereist een ander veergedrag.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jun 2009 01:45
Auto: C5 III Sedan Business GPS
Opties: 1.6HDI Airdream, MyWay
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11837
Productienummer: 10112
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 37000
Kleur: Rouge Sanguine
Locatie: Antwerpen (B)
Wat is 'de kit' ?EvilTwin schreef:Ik rijd in de hoge stand ook wel eens over vluchtheuvels, bijv als je vast komt te staan door een ongeluk.
Ik heb er wel eens naast gezeten als passagier dat we er voor staande gehouden werden door de kit (ondanks dat het was om langs een bus met pech te rijden).
Geen enkel begrip uit dit lijstje lijkt hier van toepassing : http://www.encyclo.nl/begrip/Kit" onclick="window.open(this.href);return false;

Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Beter zoekenzurru schreef:Wat is 'de kit' ?EvilTwin schreef:Ik rijd in de hoge stand ook wel eens over vluchtheuvels, bijv als je vast komt te staan door een ongeluk.
Ik heb er wel eens naast gezeten als passagier dat we er voor staande gehouden werden door de kit (ondanks dat het was om langs een bus met pech te rijden).
Geen enkel begrip uit dit lijstje lijkt hier van toepassing : http://www.encyclo.nl/begrip/Kit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... de_politie
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Mja, als het om verkeersdrempels gaat krijg ik toch wel erge nostalgische gevoelens bij mijn Xantia-tijd. Ik vond dat de xantia die beter pakte dan de C5. Comfortabeler, zonder door te slaan.
met de C5 durf ik gewoon niet zo hard over drempels als dat ik met de Xantia's soms deed.
Rotterdam kent nog al wat stille wegen waar ze 50 km drempels hebben gelegt en waar je werkelijk geen hond ziet. Ik heb er wel eens een drempel met 90 gepakt, dat lukte de verlaagde, bumperklevende Golf dus niet. Die stond ineens bovenop z'n eigen spoiler/taartschep...
met de C5 durf ik gewoon niet zo hard over drempels als dat ik met de Xantia's soms deed.
Rotterdam kent nog al wat stille wegen waar ze 50 km drempels hebben gelegt en waar je werkelijk geen hond ziet. Ik heb er wel eens een drempel met 90 gepakt, dat lukte de verlaagde, bumperklevende Golf dus niet. Die stond ineens bovenop z'n eigen spoiler/taartschep...
Johan

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:37
Auto: Break Ligne Prestige 2.0 HDi
Opties: Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 435.000
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Aa en Hunze
Mijn Citroen C5 Break staat hier om 2 redenen.
Met stip op 1 !
De HP .
2. De vlakke vloer in de kofferbak.
Stopt de HP bij citroen dan is mijn terugkomst bij Toyota een feit....
Met stip op 1 !
De HP .
2. De vlakke vloer in de kofferbak.
Stopt de HP bij citroen dan is mijn terugkomst bij Toyota een feit....
C5 is een lifestyle .....

Ook niks mis mee, over het algemeen.Puurgenieten schreef:Stopt de HP bij citroen dan is mijn terugkomst bij Toyota een feit....
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mist karakter 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Ik dicht geen menselijke eigenschappen toe aan een auto...Menno schreef:Mist karakter
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
mijn hp loze C5 is nog altijd eens stuk comfortabeler dan een toyota.. 
