Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Vriesweer en hydraulische ophanging 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10
Berichten: 517
Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Vriesweer en hydraulische ophanging
:cit2
Ik heb een vraagje dat voor een deel door andere posts beantwoord wordt, maar de oorzaak van mijn probleem blijft vooralsnog onbekend.

Mijn C5 Ph2 stond vorige week een tweetal dagen stil toen het nogal sneeuwde en vroor tot -11 's nachts. Ik had hem nodig voor een kort ritje toen het net gesneeuwd had en in een niet-gestrooide straat wou ik hem 1 stand hoger dan normaal zetten. Mijn duw op de knop bleef helaas onbeantwoord. Enige tijd later op de terugweg naar huis kreeg ik de melding storing veersysteem en daar bleef het bij. 's Anderendaags merkte ik dat de wagen niet meer omhoog wilde, ook niet na een tijdje binnen te hebben gestaan, en dat hij stilletjes begon te zakken (vooraan en achteraan).

Bij de dealer stelden we vast dat de zekering (50 amp) van de pomp gesprongen was en met een nieuwe zekering kwam de wagen meteen weer omhoog. De komende dagen merkte ik echter na elke rit dat hij steeds stilletjes wegzakte (achteraan) en er begon olie te lekken vooraan aan de pomp.

Na een aantal kleppen te hebben gestest was de conclusie van de dealer dat de klep in de pomp niet meer afsloot, waardoor de wagen telkens wegzakte. Het olielek was aan de overloop omdat het reservoir helemaal vol zit en de wagen volledig wegzakte, waardoor de olie teruggeduwen werd. Deze uitleg lijkt mij zeer aannemelijk en vind ik terug in andere post op dit forum. Op dit moment staat mijn :citrofiel C5 op zijn pomp te wachten bij de dealer die gelukkig in garantie vervangen wordt.

Maar nu is mijn vraag : kan vriesweer deze panne veroorzaakt hebben? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? De olie kan iets dikker geweest zijn door de koude, waardoor de pomp het iets moeilijker had en de zekering gesprongen is. maar kan de vrieskou het defect aan de klep hebben veroorzaakt? Zo ja, dan weet ik tenminste dat ik er in de toekomst beter afblijf bij vriesweer.

_________________
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)


04 jan 2010 23:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13954
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
u schrijft dat het reservoir helemaal vol zat met olie
maar voor de olie te controleren moet de wagen in de laagste stand staan


05 jan 2010 00:08
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10
Berichten: 517
Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Volgens de dealer zat het reservoir van mijn C5 helemaal vol...in stand normaal neem ik aan. Als dat in laagste stand moet zijn, dan is het logisch dat het over liep als ie helemaal beneden stond. Had enkele maanden eerder al eens wat "overloop" bij het opkrikken aan 1 kant.

_________________
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)


05 jan 2010 10:30
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Moet idd laagste stand zijn bij controleren ....
Wat betreft je vraag of het vriesweer ermee te maken heeft gehad, ik denk zelf puur pech ....

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


05 jan 2010 11:12
Profiel
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Een dealer die niet weet hoe je LDS bij moet vullen? :smt017

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


05 jan 2010 11:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Regelmatig gymnastieken helpt tegen plakkende kleppen. Dat is al 55jaar zo.
In dat andere draadje is trouwens goed te lezen dat een volledig nieuwe BHI niet nodig is.
De plakkende kleppen kunnen individueel aangestuurd worden met een Lexia.
Dit komt bij ieder weertype voor en is meer door vervuiling dan door dikte.
LDS wordt idd dikker bij lage temperaturen (niet zo erg als motorolie), maar erger voor de pomp is drooglopen, dan knalt meestal de zekering eruit. Dus geen smering is erger dan zwaar pompen.

Ik meen overigens dat het óf een 40A maxi is óf 70A maxi (Ph.II), maar een 50A op een Ph.II zou ik blij mee zijn.
Dus op de Ph.I knalt eerder de zekering eruit op de Ph.II gaat de pomp stuk :(

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


05 jan 2010 11:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40
Berichten: 242
Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Bij mij is vorige maand ook de pomp stuk gegaan. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Is dit een zwak punt bij de ph2? Bij mij had het niet met vriezend weer te maken, na een bezoekje aan de wasserette was hij ineens stuk, en ik kreeg dezelfde melding. Ik ben 'm 3 weken kwijt geweest, er is een nieuwe gebruikte pomp ingebouwd (nadat er eerst een verkeerde, niet passende geleverd was) en er waren wat complicaties bij het inleren, vandaar dat het zo lang duurde. Inclusief gratis leenauto was ik €500,= kwijt. Gelukkig werkt nu alles weer als vanouds :D

_________________
met vriendelijke groet,
Wim


05 jan 2010 12:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
willemcj schreef:
Bij mij is vorige maand ook de pomp stuk gegaan. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Is dit een zwak punt bij de ph2?


Nee.

De pomp laten draaien met een te laag LDS niveau kan schade opleveren, de zekering dient dit te voorkomen, maar 70A is wel eens te zwaar gebleken. Op de Ph.I komt er dan weer regelmatig voor dat de 40A zekering knalt. De pomp is niet anders.

Overigens, als er gezegd wordt dat de pomp stuk is dan moet je je eerst afvragen wat er nu stuk is, alles is één unit (de BHI: electropomp, accumulator, kleppen, compu)
Dus de garage kan eigenlijk alleen die BHI vervangen. Maar als er alleen maar kleppen blijven hangen is dat dus onzin. Dat is niet echt een zwak punt, gewoon een kwestie van netjes gebruiken: schone LDS, regelmatig gymnastieken, letten op niveau (er is geen sensor)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


05 jan 2010 18:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
gymnastieken, als het vriest, dat maakt ook niet uit ?

normaliter laat ik het systeem wel een paar keer omlaag en omhoog komen, zo'n 1 keer in de week, maar met deze vrieskou, ben ik er ook wel wat voorzichtiger mee.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


05 jan 2010 20:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Nadat mijn C5 een paar dagen stil had gestaan in vriesweer (met veel vocht) was ook mijn achterwiel ophanging vastgevroren. Bij ontgrendelen van de auto en lichtjes omhoogkomen hoorde ik duidelijk wat ijs breken / kraken alvorens ie kwam. Ik vermoed dat het ijs op de veercylinder zat . Toen dacht ik al wat als het hele zaakje nu echt vast vriest.

Maar we hebben ook een finse ingezetene op het forum, dus kennelijk kan dat gewoon.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


06 jan 2010 11:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Het hydraulische veersysteem gaat niet kapot door vriezend weer. Citroën gebruikt dit systeem (in diverse modificaties) al ruim een halve eeuw. DS, GS, CX, SM, Xantia, en XM kwamen allemaal zonder problemen de winters door (ook bijvoorbeeld die van 1985 en 1986 met meer dan 20° vorst en Elfstedentochten). De auto's worden ook gebruikt in Scandinavische landen en midden-Europa waar doorgaans lagere temperaturen en over langere periodes voorkomen dan in Nederland. Lees bijvoorbeeld het testverslag van Autovisie van januari 1990 maar eens. Omdat de XM toen auto van het jaar is geworden, heeft de redactie in december een retourtje Amsterdam-Moskou met een XM gereden. Er wordt alleen melding gemaakt dat de auto 's morgens bij het starten wat kreungeluiden maakt maar verder geen problemen heeft met het veersysteem. Ik zie dan ook niet in waarom C5 en C6 op dit punt problemen zouden moeten opleveren.

Wel wil ik aannemen dat een zwak onderdeel (slijtage komt ook bij moderne auto's voor) in extreme(re) omstandigheden kapot gaan. Kou kan een zwaardere belasting opleveren. Ik hou het gewoon op pech (zoals eerder al opgemerkt is).

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


06 jan 2010 14:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
exroosje schreef:
Bij ontgrendelen van de auto en lichtjes omhoogkomen hoorde ik duidelijk wat ijs breken / kraken alvorens ie kwam.

Dat had ik gisteren ook, een soort van krak/pats. Bij het op niveau brengen van de wagen bij ontgrendelen. Was trouwens eenmalig tot nu toe.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


06 jan 2010 14:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Giessenburger schreef:
Dat had ik gisteren ook, een soort van krak/pats. Bij het op niveau brengen van de wagen bij ontgrendelen. Was trouwens eenmalig tot nu toe.


Waren dat niet de remblokken die tegen de schijf geplakt zaten en loskwamen? :smt017

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


06 jan 2010 15:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen :smt017 . Omdat het bij het omhoogkomen gebeurde legde ik de link met het veersysteem...

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


06 jan 2010 15:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37
Berichten: 331
Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriesweer en hydraulische ophanging
Hoi Citrowout,
een soort voorgeval is bij mijn vorige C5 voorgekomen maar evenzogoed vanzelf weer verdwenen.
Wat gebeurde er: Na in oktober naar spanje te zijn gereden met volle bepakking brak in het najaar in NL de koude periode aan. Vervolgens zakte de auto aan de passagierszijde achter steeds in. Door de koppeling aan de rest van het systeem zakte ook de bestuurderszijde mee. Gevolg was dat na een koude nacht de auto helemaal was ingezakt.
Mijn garage had het over een plastic schakelaar die kapot was gevroren. De auto kwam bij het openen van de portieren echter telkens weer omhoog en zou dus geen vloeistof maar wel lucht verliezen. Toen de koude periode was afgelopen en ik weer wat meer met de auto zelf had gereden is het probleem vanzelf verdwenen en heb ik nergens meer last van gehad!
Ook toen ik recentelijk tot inruil had besloten heeft de auto in de kou bijna drie weken stilgestaan, maar geen inzake meer.
Wellicht dat je het probleem wellicht vanzelf weer ziet verdwijnen.
Gr Mark


06 jan 2010 18:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.