Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja dat is het meestal ... zo ook bij mij, nieuwe 'bypass' en hij doet het weer altijd, maar even controleren en schoonmaken kan natuurlijk geen kwaad.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Zoals velen had ik ook een niet werkende achterruit. Dit ondanks dat het een type 2 is en er al een 2de ruit in zat... . Dus echt een hardleerse dame.
Dit weekend werk van gemaakt met schoonbroer en zijn meettoestel. Eerst alle topics hier doorgenomen en met goede moed aan begonnen.
Alles gedemonteerd en schakelaar getest op functioneren. Dat was in orde.
Dan begonnen met zoeken van het probleem van de verbindingen. Systematisch alles afgegaan. Het uitmeten gaf na wat zoekwerk aan dat er een onderbreking moest zijn, heel dicht bij de schakelaar thv de ruitenwisser zelf. Dit terhoogte van de 2 soldeersel waar de gele en bruine draad vertrekken zoals aangegeven op de foto in het engelse topic.
Bleek dat daar waar de rand van het plastic kapje de raam raakte over 3 mm geen verbinding meer was. Gewoon weggesleten door vermoedelijk de trilling van dat kapje.
Het is wel niet gemakkelijk om de plek van soldeersel dat op het glas ligt te vinden. We hebben het voorzichtig hier en daar open gekrabt om tot de soldeerfilm te geraken. Dwz zwarte beschermlaag af krabben met stanleymesje. Daarna met tape opnieuw overtrokken.
We hebben het solduursel van het gele draadje week gemaakt en deze gemonteerd op de plaats waar het contact terug normaal was.
Effe testen en inderdaad. Raampje gaat weer lekker open en toe.
Daarvoor nog langs garage gegaan. Wou enkel een nieuwe raam plaatsen. Kit kon ook maar daar wou hij geen garantie op geven want geen definitieve oplossing volgens hem.
1 1/2u werk en heel wat uitzoeken heeft het ons met 2 gekost. ( en grote ijs voor de moeite)
Dus voor wie gelijkaardig prob heeft. Kijk/meet eens na waar de verbinding juist weg valt voor je een hele constructie begint met kopertape of draad!! Bij mij was het dus louter de gele draad 4 cm verschuiven van plaats!
Voor wat het waard is.
Dit weekend werk van gemaakt met schoonbroer en zijn meettoestel. Eerst alle topics hier doorgenomen en met goede moed aan begonnen.
Alles gedemonteerd en schakelaar getest op functioneren. Dat was in orde.
Dan begonnen met zoeken van het probleem van de verbindingen. Systematisch alles afgegaan. Het uitmeten gaf na wat zoekwerk aan dat er een onderbreking moest zijn, heel dicht bij de schakelaar thv de ruitenwisser zelf. Dit terhoogte van de 2 soldeersel waar de gele en bruine draad vertrekken zoals aangegeven op de foto in het engelse topic.
Bleek dat daar waar de rand van het plastic kapje de raam raakte over 3 mm geen verbinding meer was. Gewoon weggesleten door vermoedelijk de trilling van dat kapje.
Het is wel niet gemakkelijk om de plek van soldeersel dat op het glas ligt te vinden. We hebben het voorzichtig hier en daar open gekrabt om tot de soldeerfilm te geraken. Dwz zwarte beschermlaag af krabben met stanleymesje. Daarna met tape opnieuw overtrokken.
We hebben het solduursel van het gele draadje week gemaakt en deze gemonteerd op de plaats waar het contact terug normaal was.
Effe testen en inderdaad. Raampje gaat weer lekker open en toe.
Daarvoor nog langs garage gegaan. Wou enkel een nieuwe raam plaatsen. Kit kon ook maar daar wou hij geen garantie op geven want geen definitieve oplossing volgens hem.
1 1/2u werk en heel wat uitzoeken heeft het ons met 2 gekost. ( en grote ijs voor de moeite)
Dus voor wie gelijkaardig prob heeft. Kijk/meet eens na waar de verbinding juist weg valt voor je een hele constructie begint met kopertape of draad!! Bij mij was het dus louter de gele draad 4 cm verschuiven van plaats!
Voor wat het waard is.
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Helder verhaal. Klinkt ook plausisbel. Ik heb inmiddels de excercitie me de kopertape achter de rug.
Hier moet ik hard om lachen. Iets wat zeker geen duurzame oplossing is, is een nieuwe ruit plaatsen. Het is hooguit duurzaam voor de garage omdat het een constante inkomstenbron genereert.biebie schreef:Daarvoor nog langs garage gegaan. wilde enkel een nieuwe raam plaatsen. Kit kon ook maar daar wilde hij geen garantie op geven want geen definitieve oplossing volgens hem.
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Zou het expres zo gemaakt zijn?...conspiracy!!!WackoH schreef:Hier moet ik hard om lachen. Iets wat zeker geen duurzame oplossing is, is een nieuwe ruit plaatsen. Het is hooguit duurzaam voor de garage omdat het een constante inkomstenbron genereert.
Tot nu toe.. niets gehoord van Citroen NL.
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Die draad ( kit ) is idd veel betrouwbaarder dan een nieuw raam 
Ik heb een gemodificeerd achterraam, en ook die is ermee opgehouden ( inmiddels via kit weer uitstekend bij de les )

Ik heb een gemodificeerd achterraam, en ook die is ermee opgehouden ( inmiddels via kit weer uitstekend bij de les )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Het was heel moeilijk om uit te zoeken waar de fout zou liggen. Dachten dat het ergens langs de zijkant zou zijn omdat het daar op forum en door de garage ook zo werd aangegeven als meest voorkomende plaats.
En toch op eerste zicht moeilijk om te begrijpen dat het kan stuk gaan. De tape die op mijn raam ligt is ijzersterk en de zwarte toplaag eronder die we eraf hebben gekrabd is keihard. Dus daar kan het niet aan liggen. Echter de solduurfilm is flinter-flinterdun met een draadje dat niet veel dikker is als een garendraadje. Dat is er eigenlijk om vragen. Zeker als er een hard plastiekje continue op ligt te rammelen. Ingenieurs zouden toch beter moeten weten!
Mijn schoonvader zijn C5 break is 6 j oud en die rijdt nog altijd met een origineel en goed werkend achterruitje. Dus het kan ook anders!
En toch op eerste zicht moeilijk om te begrijpen dat het kan stuk gaan. De tape die op mijn raam ligt is ijzersterk en de zwarte toplaag eronder die we eraf hebben gekrabd is keihard. Dus daar kan het niet aan liggen. Echter de solduurfilm is flinter-flinterdun met een draadje dat niet veel dikker is als een garendraadje. Dat is er eigenlijk om vragen. Zeker als er een hard plastiekje continue op ligt te rammelen. Ingenieurs zouden toch beter moeten weten!
Mijn schoonvader zijn C5 break is 6 j oud en die rijdt nog altijd met een origineel en goed werkend achterruitje. Dus het kan ook anders!
Ola,
Ik heb er veel over zitten lezen, maar ik ben zo'n type van.. "trek de bekleding los" ROOOTSJ.. krak.. kapot.. lees verder " Verwijder hier eerst dit en dat voor " CRAP..
Dus.. toen zag ik dat er ook reparatiekitjes zijn bij garages.. en dus.. kan dat ook misschien, eventueel wel door een garage gedaan worden dan
Veel veiliger, en kost een stuk minder gescheld.
Nou komt het.. "klik, hollandse stand aan" Wat zal dat kosten?? Die omleiding?
Ik ga zeker niet naar de dealers hier in de buurt.. lijkt me geen goed plan..
Ik heb er veel over zitten lezen, maar ik ben zo'n type van.. "trek de bekleding los" ROOOTSJ.. krak.. kapot.. lees verder " Verwijder hier eerst dit en dat voor " CRAP..
Dus.. toen zag ik dat er ook reparatiekitjes zijn bij garages.. en dus.. kan dat ook misschien, eventueel wel door een garage gedaan worden dan
Nou komt het.. "klik, hollandse stand aan" Wat zal dat kosten?? Die omleiding?
Ik ga zeker niet naar de dealers hier in de buurt.. lijkt me geen goed plan..
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je het door een dealer laat doen kost het je + €50,- ( incl. kit & arbeid ).
Wel beetje afhankelijk van de handigheid ( en dus snelheid ) van de monteur
Wel beetje afhankelijk van de handigheid ( en dus snelheid ) van de monteur
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
ik geloof dat ik dan naar.. erhm.. nieuw vennep moet zekers 
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
http://www.garagerene.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;The_M schreef:Wat zal dat kosten?? Die omleiding?
Ik ga zeker niet naar de dealers hier in de buurt.. lijkt me geen goed plan..
Als je het toch door een garage (Citroënspecialist) wilt laten doen...(vanuit Den Haag gezien ligt het niet zo ver van Enkhuizen..). Prijs opvragen staat in ieder geval vrij.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Opeens ging eergisteren twee jaar na aanschaf van onze C5 het achterraampje open. Tot dan toe was het me nooit gelukt. En nu opeens deed ze het zelf.
Ik wilde de achterruitenwisser aan hebben en die deed erg moeilijk. Ik dacht dus dat die was vastgevroren. Maar het ruitje stond open en dan valt het palletje van de wisser niet mooi in het wiel van de motor.
Dus een raam wat open en dicht kon. Niet elke keer even snel, maar toch.
Maar nu heb ik het volgende probleem, het raampje springt soms open wanneer ik dat NIET wil. Bijvoorbeeld bij het in de auto stappen en de deur sluiten. Dan kan ik dus nogmaals uitstappen om het raampje dicht te doen.
Heeft iemand een tip om dat te verhelpen.
Ik heb al wel ontdekt dat de achterruitenwisser op de goed plaats moet zitten om de pal in het gat in het wiel te laten vallen, dus dat is het niet.
Johan
Ik wilde de achterruitenwisser aan hebben en die deed erg moeilijk. Ik dacht dus dat die was vastgevroren. Maar het ruitje stond open en dan valt het palletje van de wisser niet mooi in het wiel van de motor.
Dus een raam wat open en dicht kon. Niet elke keer even snel, maar toch.
Maar nu heb ik het volgende probleem, het raampje springt soms open wanneer ik dat NIET wil. Bijvoorbeeld bij het in de auto stappen en de deur sluiten. Dan kan ik dus nogmaals uitstappen om het raampje dicht te doen.
Heeft iemand een tip om dat te verhelpen.
Ik heb al wel ontdekt dat de achterruitenwisser op de goed plaats moet zitten om de pal in het gat in het wiel te laten vallen, dus dat is het niet.
Johan
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Schakelaartje is overleden Johan.. 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
En gelukkig is zo'n schakelaartje niet het het einde van je spaarrekening (of het is triest gesteld daarmee
)...
Bij mij is het ruitje moeilijk open te krijgen bij de kou van het moment: het rubber van de schakelaar is ontzettend hard en bijna niet in te drukken met die kou.
Bij mij is het ruitje moeilijk open te krijgen bij de kou van het moment: het rubber van de schakelaar is ontzettend hard en bijna niet in te drukken met die kou.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 281
Lid geworden op: 25 jul 2009 11:19
Auto: break 2.0 hpi exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09012
Productienummer: 10543
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100200
Kleur: EXYB onyx noir
Contacteer:
Mijn ruitje doet het nu ook
Ik heb het kabeltje gesoldeerd wat bij het remlicht zit, er zat een breuk in

Ik heb het kabeltje gesoldeerd wat bij het remlicht zit, er zat een breuk in



