Auteur |
Bericht |
remahaC5
|
 accu problemen
Al binnen 2 weken weer met lege accu, volgens mij is ie leeg, geen lampjes op dashboard die nog branden alleen een doffe ding dong geeft ie nog.
2 weken geleden een nieuwe accu van ANWB erin gezet alles doorgemeten en ok. Nu weer leeg na 3 dagen stilstaan ( ingesneeuwd ) Heb er voor laatste afgelopen zaterdag nog wel bijna 400 km mee gereden bij vrieskou toen geen probleem startte in 1 keer bij min 9.
Wat kan er in 3 dagen zoveel stroom verbruiken? Of gewoon een slecht accu van de ANWB?
Morgen maar weer wegenwacht erbij halen , zit wel garantie op de accu maar gaat toch geen gewoonte worden ?
Wel raar dat ik met lege accu de auto niet meer op slot kan zetten, en alle deuren muv bestuurderskant en achterklep op slot blijven .
Wat zijn goede accus voor C5 's heeft Kwik fit goeie ? Of toch naar Dealer gaan? Advies welkom gr
|
22 dec 2009 23:45 |
|
 |
tjob
|
 Re: accu problemen
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan de accu ligt, waarom hij dan leeg is weet ik niet. Ik vermoed toch dat iets stroom trekt.
Dat de rest van de deuren op slot blijft hoort zo, is gevolg van lege accu en is om vermogen te sparen. Ik heb daar onlangs iets over gelezen in een draadje hier maar weet niet meer waar.
|
22 dec 2009 23:50 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
het kan zijn dat de alternator stuk is ,heb ik ook is voorge had alles doorgemeten ok ,en na een 15min batterij plat terug gemeten altenator stuk die kan op 15min de batterij leeg trekken
|
22 dec 2009 23:52 |
|
 |
remahaC5
|
alternator is dat hetzelfde als dynamo in slecht hollands? Hoe is dat te zien dat deze alternator de accu leeg trekt?
|
23 dec 2009 00:03 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Naar boven
|
door de spanning te meten als de motor draait deze moet rond de 13 a14 volt bedragen. ik weet niet waarom ze in ned zeggen een dynamo dat was vroeger of is hier de tijd blijven stil staan
|
23 dec 2009 00:13 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
willy4 schreef: het kan zijn dat de alternator stuk is ,heb ik ook is voorge had alles doorgemeten ok ,en na een 15min batterij plat terug gemeten altenator stuk die kan op 15min de batterij leeg trekken Hoe doet 'ie dat? In 15 minuten een volgeladen accu van 80 Ah leegtrekken, daar is in dat een kwartier een stroom van 320 A voor nodig. Dat vertegenwoordigt een vermogen van ruim 3 Kilowatt, da's warmte, waar blijft die warmte in dat kwartier? Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 dec 2009 00:18 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Naar boven
|
Daar ben ik niet zeker van ,ik zet daar een ruil alt op maar ik denk dat het langs de diode brug gaat,een ding wil ik nog zeggen dat er onvoldoende amp op zit voor te starten. Een dynamo is iets dat stroom opwekt en daarbuiten wordt dat geregeld door een regelateur. Een alt daar wordt ook stroom opgewekt maar daar word alles afgevlakt door een diode brug en de alt, maar voor sommige mensen is dat een beetje te technisch.
|
23 dec 2009 00:28 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
23 dec 2009 00:31 |
|
 |
|