Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 6163
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Ik heb ze er bij een C5 nooit afgehaald, maar de arm in het verlengde van het asje zetten (dus helemaal omhoog klappen) en dan voorzichtig heen en weer helpt vaak om ze los te maken.
Anders de bout er weer in of de moer erop en dan een Bahco, steeksleutel of waterpomptang onder de arm houden en op het asje tikken met een hamer.
Anders de bout er weer in of de moer erop en dan een Bahco, steeksleutel of waterpomptang onder de arm houden en op het asje tikken met een hamer.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Klaver dus je zegt de kap open, de wisser in de wis stand zodat ze gestrekt over de ruit staan en daarna omhoog klappen de arm?
Dit heb ik tenminste zojuist geprobeerd maar alsnog muur en muur vast! Ik heb de moeren maar weer aangedraait, morgen verder.. tis te donker
Dit heb ik tenminste zojuist geprobeerd maar alsnog muur en muur vast! Ik heb de moeren maar weer aangedraait, morgen verder.. tis te donker
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 6163
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Dat bedoel ik dus, de arm staat dan in het verlengde van de as en als je dan de arm beweegt het je een hele grote hefboom.SkyBuMp schreef:Klaver dus je zegt de kap open, de wisser in de wis stand zodat ze gestrekt over de ruit staan en daarna omhoog klappen de arm?
De moer los draaien tot hij gelijk ligt met het het einde van de schroefdraad.SkyBuMp schreef: Dit heb ik tenminste zojuist geprobeerd maar alsnog muur en muur vast! Ik heb de moeren maar weer aangedraait, morgen verder.. tis te donker
Dan onder de arm een steeksleutel of zo houden (ondersteunen) en naar je toe trekken.
Dan met een hamer voorzichtig op de as/moer slaan.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Thanks, goede tip met de steeksleutel.. ga ik morgen ff proberen! Misschien als ik tijd heb rij ik nog even langs de garage, die moeten dat zo gefixt hebben lijkt me 
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Bij mij was het ook vrij lastig los krijgen, en is er 'gepast' geweld gebruikt ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
bij mijn garage hadden ze ze met een soort poelietrekker er in luttele seconden af...
Johan
Berichten: 11334
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Tikje aan de zijkant met de hamer en dan is hij er zo af. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Ik snap er niets van
.. of ik ben gewoon te voorzichtig met dit soort dingen..
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 20300
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Heel verstandig
Ik heb al eens meegemaakt dat iemand er een steeksleutel tussen zette en dat vervolgens de ruit brak
Voor dit doeleind heb ik zo'n speciaal poelie-trekkertje, voor een tientje gescoord op Citromobile een jaar of wat geleden. Uiteraard kan die geleend worden, als je in de buurt van Nieuwgein komt ben je welkom.
Groet,
JW
Ik heb al eens meegemaakt dat iemand er een steeksleutel tussen zette en dat vervolgens de ruit brak
Voor dit doeleind heb ik zo'n speciaal poelie-trekkertje, voor een tientje gescoord op Citromobile een jaar of wat geleden. Uiteraard kan die geleend worden, als je in de buurt van Nieuwgein komt ben je welkom.
Groet,
JW
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
JW, thanks voor het aanbod! Ik ben toch maar even naar de dealer geweest, die wist de bestuurders wisser met de hand los te maken!
Geen hamer niets aan te pas gekomen, gewoon het beginstuk van de arm net na de as wat drukken en pop.. los was de eerste arm! De 2de was na lang drukken geen beweging in te krijgen dus toen kwam de poelie, binnen no time was ook die arm los!
Nu de PH2 wissers+armen op mijn PH1 en wat een verlichting, geen strepen niets gewoon perfecto! Nog even snel langs de wasbox gereden en de automatische wisstand aan gezet, sprayen met de HD en wissen!!!
Thanks voor alle hulp en picca's volgen asap, werking is tot nu toe erg goed!

Geen hamer niets aan te pas gekomen, gewoon het beginstuk van de arm net na de as wat drukken en pop.. los was de eerste arm! De 2de was na lang drukken geen beweging in te krijgen dus toen kwam de poelie, binnen no time was ook die arm los!
Nu de PH2 wissers+armen op mijn PH1 en wat een verlichting, geen strepen niets gewoon perfecto! Nog even snel langs de wasbox gereden en de automatische wisstand aan gezet, sprayen met de HD en wissen!!!
Thanks voor alle hulp en picca's volgen asap, werking is tot nu toe erg goed!
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Waarom phase2 armen als ik vragen mag?
Flatblades zijn er ook voor phase1 hoor
Zonder dikke rare adaptor
Flatblades zijn er ook voor phase1 hoor
Zonder dikke rare adaptor
Greetz Martijn
Zonder adapter ?? hoe kan dat aangezien de aansluiting anders is, heb je een fotootje 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Afgelopen oud op nieuw is er een vuurwerkbom tussen de ruitenwisser/parafaan terecht gekomen, buurjongen gooide deze even in het wilde westen zonder te kijken.. het ging om een vlinderbom.
Nou dan krijg je zoiets als gevolg;

De klap was zo groot dat het LCDscherm vervangen moest worden, ruit, plastics, motorkap spuiten en de wisserbladen. Op dat moment leek de bestuurders ruitenwisserarm gewoon intakt maar achteraf zie je duidelijk dat er een kromming in zit. Dit heb ik na het incident nog even gefixt maar nu zoveel maanden later is het wis resultaat erg slecht. Waarschijnlijk oefent de arm niet genoeg druk meer uit op de ruit, heb zelfs bij Oldenhage al een nieuw wisserblad gemonteerd om te testen maar het zelfde resultaat.
Toen moest ik dus wel nieuwe armen bestellen, kon deze PH2 mooi op de kop tikken (30eu) inclusief wisserbladen in goede staat! Dus zo doende meteen maar de originele stuff er op! Ik hoop dat ze hun werk goed zullen doen op hoge snelheden, in de wasbox was het perfect.
Nou dan krijg je zoiets als gevolg;
De klap was zo groot dat het LCDscherm vervangen moest worden, ruit, plastics, motorkap spuiten en de wisserbladen. Op dat moment leek de bestuurders ruitenwisserarm gewoon intakt maar achteraf zie je duidelijk dat er een kromming in zit. Dit heb ik na het incident nog even gefixt maar nu zoveel maanden later is het wis resultaat erg slecht. Waarschijnlijk oefent de arm niet genoeg druk meer uit op de ruit, heb zelfs bij Oldenhage al een nieuw wisserblad gemonteerd om te testen maar het zelfde resultaat.
Toen moest ik dus wel nieuwe armen bestellen, kon deze PH2 mooi op de kop tikken (30eu) inclusief wisserbladen in goede staat! Dus zo doende meteen maar de originele stuff er op! Ik hoop dat ze hun werk goed zullen doen op hoge snelheden, in de wasbox was het perfect.
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Peugeot 208 1.2 GT Hybrid 145 Gris Selenium ‘25
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Dit bedoel ik dan! dit zit vast op de wisser.Menno schreef:Zonder adapter ?? hoe kan dat aangezien de aansluiting anders is, heb je een fotootje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetz Martijn





