Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Ventilatieprobleem C5 PH3
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Ventilatieprobleem C5 PH3
hallo zijn die problemen nu opgelost , een kennis van mij heeft namelijk een tourer besteld met alles er op en er aan, die binnen een paar weken komt
|
08 dec 2009 23:15 |
|
 |
MarsTDI
C5club Bikkel
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
willy4 schreef: hallo zijn die problemen nu opgelost , een kennis van mij heeft namelijk een tourer besteld met alles er op en er aan, die binnen een paar weken komt De C5en met dit probleem zijn gelukkig een zeer zeldzaam soort, ik zou zo weer een ander kunnen bestellen in de wetenschap dat ik dan het probleem niet meer heb. Het zal dus wel meevallen.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
09 dec 2009 00:18 |
|
 |
rkjansen
|
Ik zal het sterker vertellen, kreeg een nieuwe c5 (geen tourer) mee van Citroen NL, deze had exact hetzelfde probleem. Wel heel toevallig.... 
|
09 dec 2009 08:44 |
|
 |
veerbol
V.I.P.
Geregistreerd: 08 sep 2008 18:26 Berichten: 194 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Naar boven
|
Tja probleem of by design...?
11 dec 2009 21:34 |
|
 |
Berkrod
|
Ik ga binnenkort van werkgever veranderen en ben blij dat ik de C5 inleveren kan!
De keuze voor deze wagen is een fout geweest. Gevallen voor het design...maar voor de rest?
Je begrijpt het al: Nooit een Citroen voor mij weer!
|
12 dec 2009 13:38 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Op 5 augustus schreef je: Berkrod schreef: Wel, mijn kachelhuis is vorige week ook vervangen. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik op dit moment gematigd positief ben. Bij de voeten komt nu koudere lucht dan voorheen, ook al blijft het ietsje warmer dan van voor en boven. Ook lijkt het alsog de middenconsole minder heet wordt aan de zijkant.
Nu heb ik sinds het kachelhuis vervangen is nog niet heel veel gereden, maar die ritten die ik gemaakt hebt (met deze hitte) bevallen als stukken beter, omdat het nu lekker koel is in de auto.
Wordt vervolgd! ........ Daarna hebben we je niet meer gezien/gehoord over dit probleem. Hoe staat het er nu mee? Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 dec 2009 15:45 |
|
 |
rkjansen
|
Citaat: Ik zal het sterker vertellen, kreeg een nieuwe c5 (geen tourer) mee van Citroen NL, deze had exact hetzelfde probleem. Wel heel toevallig.... Moet bovenstaand bericht aanpassen. In een C5 gereden van een collega, deze gaf hetzelfde probleem echter hij had er nooit last van. Ik merkte dat ik te veel gefocust was op de warme voeten (wat de leen auto van Citroen nl ook deed), maar er zit wel degelijk verschil in de auto's. - Bij die van hem heb je niet het gevoel dat je na een kwartier een ondraaglijke koude lucht van de rechterkant krijgt. - Zijn aanjager staat veel minder hard te blazen en gaat ook zachter als het warmer wordt, bij mij niet. - Als je die van hem een half graadje lager zet voel je bij de voeten ook dat het wat koeler wordt, bij mij blijft hij maar warme lucht bij de voeten stampen... - handmatige bediening naar de frontroosters of voorruit gaat bij hem de warme lucht er ook naar toe. Bij mij gaat er dan koude lucht naar toe en blijft het warme lucht blazen bij de voeten. Wel gaf mijn collega toe dat je altijd, bij iets langere ritten, de temperatuur moet bijstellen. Iets wat ik met mijn vorige (duitse) auto's nog nooit heb hoeven doen. Weet niet of dit typisch Citroen is, maar ik vind het een product fout voor een auto in die klasse. Zaak is nog niet gesloten en ga er nog mee aan de slag, maar dan via een andere dealer...
|
13 dec 2009 11:06 |
|
 |
HCVDB
C5club Rookie
Geregistreerd: 31 okt 2009 20:58 Berichten: 27 Woonplaats: Limburg (België)
Auto: C5 tourer 2.0 HDI 163 pk exclusive
Kleur: fulminator
Naar boven
|
Het ventilatieprobleem komt blijkbaar regelmatig voor misschien eens op dit forum een enquête houden? kunnen we mss een percentage erop plakken?
|
13 dec 2009 15:36 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Bouwjaar: 2014
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
In eerste instantie dacht ik dat het bij mij wel meeviel, maar ik merk het de laatste tijd ook. Ik moet regelmatig de verwarming naar 23 draaien of ik zet de airco uit, omdat het gewoon te koud wordt.
Poll lijkt me wel een goeie om eens te inventariseren wie er last van hebben.
|
13 dec 2009 16:50 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
misschien een stomme vraag.. waarom heb je de airco aan? volgens kan je die bij deze temp sowieso beter uitlaten.. om bevriezen van de compressor te voorkomen..
|
13 dec 2009 17:02 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Bouwjaar: 2014
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Die gaat toch vanzelf aan door de AUTO stand? En bovendien springt de airco onder de 4 graden niet meer aan. Het gaat ook over de tijd dat het nog niet zo koud was als nu. 
|
13 dec 2009 17:13 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
daarom zeg ik ook stomme vraag ik gebruik de autostand zelden.. mijn verwarming staat gewoon op 21 graden en gericht naar boven.. en het is lekker in de auto...
|
14 dec 2009 09:15 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Ik blijf het toch vreemd vinden dat het probleem hier zogenaamd structureel zou zijn terwijl er in Frankrijk niemand last van heeft, afgezien van een lokale opwarming bij de knie door de navigatie: http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=95277Drie mensen hadden echt een probleem met het functioneren, maar daar bleek de compressor het begeven te hebben. Daarnaast was er iemand die zelf de uitstroom stuk gemaakt had door er iets in te steken oid. (komt ook vaak voor: roosters zijn niet bedoeld voor pennen, sleutels of gsms) Ik denk dat een aantal van de bestuurders die dit ondervinden iets fout doen met de bediening, wellicht dat de origineel Franse handleiding ook wat duidelijker is. Gezien de jaren ervaring op dit forum, durf ik wel te stelen dat het lezen van de handleiding voor nogal wat mensen zuiver optioneel is. Een punt wat ik tegenkom is nml. dat de temperatuurinstelling niet meer dan een indicatie is, waarbij 20 à 21 gemiddeld comfortabel moet zijn, koukleumen die gewend waren de boel op 23 à 24 te zetten, zitten aan de rand van de regeling: Code: Het instellen van de temperatuur op 21 graden levert meestal het beste comfort op. Het is gebruikelijk de temperatuur tussen 18 en 24 graden in te stellen. Daarnaast is het altijd aan te bevelen de automatische stand te gebruiken (ivm de airco, recirculatie en zonnestraling) en de alle uitstromen open te houden, vooral die voor "zachte luchtstroom". Blijkbaar laten nogal wat mensen dit na. Code: Voorruit en zijruiten vóór. Ventilatie vóór (centrale ventilatieroosters, zijventilatieroosters en rooster voor de zachte luchtstroom (indien open)) en achter. Voetenruimte voor en achter. Citaat: Weet niet of dit typisch Citroen is, maar ik vind het een product fout voor een auto in die klasse. zeker niet typisch Citroën, temp controls waren altijd set-and-forget, al vanaf de CX ph.II. (1986) Toen de duitsers nog houtgestookte kachels monteerden  En als ze al een airco erin deden, die NOOIT automatisch was, sterker nog ze weiger nu nog steeds automatische meerzone airco/klimaatregeling standaard aan te bieden.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 dec 2009 13:54 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Dus je zegt tegen alle klagers 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 dec 2009 13:59 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Nee er kan écht iets mis zijn, en garages die zich achter standaardzinnen verschuilen (producteigenschap) heb ik ook een hekel aan, maar het gemak waarmee men een structurele fout veronderstelt (die dus blijkbaar alleen in NL een handvol mensen treft) is wel opvallend, zeker als ik zie hoe velen zich niet aan de handleiding houden, of in het geheel niet lezen. Dat weten we wel van de Ph.I, het is heel makkelijk om te zeggen: de elektronica doet iets fout.
Verschillende mensen hebben al gezegd niet de auto-stand te gebruiken, de airco handmatig uit te zetten (idem voor de Ph1&II) of te spelen met de uitstroomopeningen, terwijl dat dus allemaal afgeraden wordt in de handleiding. Dat geeft toch te denken.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 dec 2009 19:20 |
|
 |
|