Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Auteur |
Bericht |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Ik heb het al eens in een ander draadje gevraagt, blijkbaar is er overheen gelezen... Ik ben nog steeds op zoek naar welk draadje ik voor de Mute icm de Parrot moet gebruiken op de Ph2 radio... Help !!!! 
_________________ Johan
|
03 dec 2009 01:08 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Hallo , pin 14 uit onderstaand schema moet werken , suc6
Grtz Sjef
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
03 dec 2009 16:11 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Ik ben vanmiddag maar even langs de garage gereden, een monteur heeft me keurig verteld welke pin ik moet hebben. Blijkt exact dezelfde te zijn als bij de Ph1.
Maar volgens hem is de Mute helemaal niet nodig, de ISO voor de speakers gaat nl eerst naar de Parrot en vandaar naar de speakers, de Parrot zou dus ook zonder muten naar zijn ervaring, door de audio vanaf de radio gewoon niet meer door te geven aan de speakers.
En dat bleek dus ook te kloppen ! Bijkomend voordeel is dat de RDS berichten dus gewoon zichtbaar blijven ! Ik heb de Mute draad nu dus helemaal niet aangesloten.
_________________ Johan
|
03 dec 2009 23:47 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Nog even wat begeleidende foto's :  De hele zooi aangesloten en testen.... Jah, al de dradenbende en kastjes moeten het dashboard in  Carkit kan gelukkig net linksonder de radio, daar is een kleine verdieping. Alle extra stekkers naar links weggewerkt, alle kabels v/d carkit naar rechts en daar naast de radio... Past allemaal, maar wel krap.. Plaatsing van bediening, mic en display is gelijk aan in de Ph1. alleen past het voetje van het display nu heel netjes op de iets bredere radioomlijsting van de Ph2.
_________________ Johan
|
06 dec 2009 01:39 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Mooi man .... word je niet horendol van al die draden ? ik word al misselijk als ik het zie 
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
13 dec 2009 23:01 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Ja en nee, 't is een hele berg, maar er zijn uiteindelijk maar een paar draden die echt aandacht vereisen. De overigens zitten aan een stekker die je nooit verkeerd aan kunt sluiten... Doe paar draden zijn de constante en geschakelde plus, en een stekkertje dat je van de Fakra stekker van de C5 over moet prikken in die van de Car2ISO kabel, omdat deze geen verlenging heeft (is van de stuurbediening). Ik kwam tijdens de inbouw nog een extra verloop/verlengkabel tegen met een al eerder op dit forum besproken uiterlijk. Was iets met snelheidssignaal meen ik. Dat maakte de inbouw nog een grotere uitdaging, waar laat ik al die kabels.. 
_________________ Johan
|
13 dec 2009 23:50 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Ik zou toch de mute aansluiten!
Heb ik ook met mijn radio gedaan. Ik geloof nooit dat je eindtrap in de radio dit fijn vind. Onder het spelen worden min of meer de speakers afgekoppeld. Daarna plots weer aangekoppeld.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
14 dec 2009 08:55 |
|
 |
Nel
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Hallo.
Gisteren mijn Parrot ck 3200 voor eerst zelf in gebouwd in mijn C5 Break bj 2002. Ben zelf niet zo thuis in draden. Maar heb de radio uitgebouwd, en met een trekveer bedrading achter het dasboard getrokken, naar beneden toe en kwam onder het dasboard weer netjes uit. Daar alles aangesloten en netjes weg gewerkt.
Vraag: Nu is zo dat de Parrot wel goed werkt. Maar als ik de contact sleutel uit het contactslot haal, de Parrot pas naar 5 minuten uit gaat. En als ik de deur open of op slot doe de Parrot gelijk weer aan gaat. Kan iemand mij vertellen of ik iets over het hoofd heb gezien. Want ik wil graag dat de Parrot gelijk uit gaat als ik het contact er af haal. Graag een reactie. Marco.
|
26 feb 2010 02:27 |
|
 |
Ries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 dec 2006 15:41 Berichten: 101 Woonplaats: Sassenheim
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Heb ik ook.
Het komt doordat je de Parrot op een permanente stroom draad hebt aangesloten. Dit is een 'feature' van de Parrot.
Je kunt dit ondervangen door de Parrot op een geschakelde stroom draad aan te sluiten. Dan moet je echter niet tijdens een gesprek je contact af zetten (benzine station, werkoverleg toch maar op een parkeerplaats in plaats van rijdend, enz.) Hoewel mijn HTC dit niet zo erg vindt, deze schakelt weer over. Maar mijn Nokia 6300 doet dit niet lekker. Dus toch maar weer aan een permanente draad in mijn geval.
Richard
|
26 feb 2010 14:23 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Welke draad voor Mute Parrot/Ph2 ?
Als je hem op de permanente 12V hebt aangesloten doet ie het altijd, totdat de auto in eco mode gaat.
Als ie na 5 min uitschkelt heb je mogelijk je geschakelde plus van de carkit op de pin van de geschakelde plus in de iso connector van je radio aangesloten, die door de C5 echter gebruikt wordt voor de CAN /VAN bus. En da's niet zo mooi. Kan allerlei storingen geven.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
27 feb 2010 01:03 |
|
 |
|