exroosje schreef:Tja,
zelfs de AMT heeft de daadwerkelijke ventieltjes nog niet gezien.
Wat me ook nog een groot voordeel lijkt is dat de roetvorming van een direct injectie systeem achterwege blijft. Al hebben fabrikanten dat kennelijk wel onder controle, anders zou euro 5 niet gehaald worden.
FSI (3mg) motoren zitten boven HDiFs (1mg) qua roet maar idd nog onder de 5mg/km, zonder trucs.
Wat ik me overigens afvraag is of de THP en TSI motoren ook nog met armmengsel werken onder deellast (zoals de HPI en GDI). Dat vereist nl. ook nog een gelaagdheid van het mengsel en dus een heel gengineeer van injectoren.
Ik denk het niet want dan zou hij net als de HPI een Barium NO_x katalysator nodig hebben.
In de persinfo spreekt men van een homogeen mengsel, dus juist geen stratified lean burn, zoals bij de C5HPi.
http://www.motoringfile.com/2004/12/14/ ... in_detail/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frappant wel dat BMW het systeem HPI noemt en aardig problemen heeft met de HD-pomp op de 6cil.
