Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Binnenspiegel en plafonniere eraf bij ph2? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Binnenspiegel en plafonniere eraf bij ph2?
Ik heb een GPS-repeater gekocht omdat het signaal binnen in de auto te laag was. Werkt perfect.

Had de sensor = receiverantenne (met magneetvoet) bij de eerste testen boven een koplamp geplakt, onder de motorkap. Da's buiten, want de motorkap is toch kunststof. Draadje onder de kap en dan door de deur naar binnen. Dat gaat prima voor een test, maar niet zo fraai en wel zo kwetsbaar om het zo te laten zitten.

Ik sprak een wegenwacht en die stelde voor om de receiver boven het plafond bij de binnenspiegel te monteren. Dat had hij eens bij een andere auto gezien. Hij verwachtte dat het dak niet zoveel zou afschermen (geen staal maar kunststof of alu?).

Nu probeer ik die kunststof kap bij de binnenverlichting boven de binnenspiegel eraf te krijgen maar dat lukt me niet. Naar achter zitten er twee haken die boven de hemel haken. Als ik die eruit wurm dan lijken de lampjes nog ergens vastgeschroefd te zitten of zo. Ik krijg het niet los.

Ook de spiegel krijg ik er niet af. Las in een ander draadje iets over naar voren/beneden schuiven, maar dat lukt me niet. Moet dat met 'gepast geweld' en waar mag ik dan tegenaan duwen of voorzichtig tikken? Kan het draadje met die instructie niet meer vinden...

Graag hulp als iemand weet hoe dit allemaal losgenomen kan worden.

21 nov 2009 00:16
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Binnenspiegel en plafonniere eraf bij ph2?
Even Apeldoorn bellen, of heengaan :lol:

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

21 nov 2009 01:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
bij een PH 1 heb ik er zo afgehaald ,met een plat voorwerp (keuken mes) tussen het kunstof bakje en het dak gestoken en zo naar beneden getrokken, wel de spiegel met de andere hand vashouden

21 nov 2009 10:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Er zitten nog 2 klemmen waarmee het gehele grijsbeige kunststof is verankerd aan het dak, die zitten echt heel erg vast!
Als je het glas van de lampjes eraf haalt (er zitten 2 sleufjes aan de voorzijde waar je een schroevendraaier in kunt steken) zie je de klemmen zitten. Mogelijk kun je dan beter zien hoe het zit.

Toen ik met mijn zelfdimmende spiegel bezig was heb ik die klemmen zelfs gemold, maar aan elke kant 1 parkerschroefje werkt ook prima.

Edit: ik zie dat je een ph2 hebt, ik ga er wel even vanuit dat dat niet anders is dan bij een ph1 :oops:

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

21 nov 2009 12:05
Profiel
Antwoord met een citaat
Citroentje schreef:
Ik heb een GPS-repeater gekocht omdat het signaal binnen in de auto te laag was. Werkt perfect.
........
Ik sprak een wegenwacht en die stelde voor om de receiver boven het plafond bij de binnenspiegel te monteren. Dat had hij eens bij een andere auto gezien. Hij verwachtte dat het dak niet zoveel zou afschermen (geen staal maar kunststof of alu?).
........

Als het dak niet veel signaal af zou schermen, hoe kan dan het signaal in de auto te zwak zijn...???

Desalniettemin ben ik benieuwd naar het resultaat, de signaalsterkte is bij mij ook niet optimaal.

21 nov 2009 15:40
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik vermoed dat het hier gaar over een antenne
ik heb ergens gelezen dat iemand die geplaatst had in het midden van het motor deksel ter hoogte ven de ruitensproeiers

21 nov 2009 16:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Over die GPS-antenneversterker:
Eric_DE schreef:
Citroentje schreef:
........
........

Als het dak niet veel signaal af zou schermen, hoe kan dan het signaal in de auto te zwak zijn...???
Desalniettemin ben ik benieuwd naar het resultaat, de signaalsterkte is bij mij ook niet optimaal.

Geen idee hoe dit zit. Mogelijk dat het signaal voor de ontvanger van de repeater ook niet zo sterk is, maar dat die het signaal zodanig weet te versterken dat mijn PDA er daarna wel genoeg aan heeft. En dat is het enige dat telt ;-)

willy4 schreef:
ik vermoed dat het hier gaar over een antenne
ik heb ergens gelezen dat iemand die geplaatst had in het midden van het motor deksel ter hoogte ven de ruitensproeiers

Ik heb ook al geëxperimenteerd met de ontvanger onder de (kunststof) motorkap, maar dan zit ik met het probleem om de draad naar binnen door te voeren. Daarover is al veel geschreven en dat is dus kennelijk niet eenvoudig (zolang je er geen gaten zelf bij wilt maken). Ik zoek dus een beter alternatief.

29 nov 2009 18:27
Antwoord met een citaat
Zojuist nog eens zitten pielen met het daklicht bij de binnenspiegel. De lampunit krijg ik er nu wel uit, maar die beige kap waar dat ding in zit krijg ik niet los. Die lijkt idd in een paar klemmetjes te zitten en ik ben er nog niet achter hoe ik het eruit krijg zonder de zaak te mollen. Je snapt wel dat ik daar geen zin in heb...

En de voorspiegel eraf lukt me ook niet. Ik heb van alles geprobeerd om die kap waarop de spiegel zit en waaronder de regensensor zit los te krijgen, maar ik durf er niet zo hard aan te trekken, bank dat ik de zaak van de ruit lostrek.
En iemand had het over 'naar voren schuiven', maar dat lukt ook niet. Ik heb niet zoveel grip op dat ding om het met veel kracht naar voren te duwen. Moet dat met kracht?

Suggesties welkom dus. Wie heeft de gouden tip? :roll:
BTW: het gaat om een ph2.

29 nov 2009 18:32
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
al is geprobeerd met een plat voorwerp tussen het dak en dat kapje te steken en dan naar beneden te trekken,naar de vloer toe

29 nov 2009 18:52
Profiel
Antwoord met een citaat
willy4 schreef:
al is geprobeerd met een plat voorwerp tussen het dak en dat kapje te steken en dan naar beneden te trekken,naar de vloer toe

Dat gaat niet zo lukken. Dat kapje zit over de hemel. Als ik er iets onder wil steken moet dat dus ook tussen dak en hemel zitten, maar tja, daar kan ik niet bij, want dat kapje zit in de weg....

29 nov 2009 19:59
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
gewoon tussen de hemel en dat bakje en dan naar beneden trekken

29 nov 2009 20:06
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Citroentje schreef:
En de voorspiegel eraf lukt me ook niet. Ik heb van alles geprobeerd om die kap waarop de spiegel zit en waaronder de regensensor zit los te krijgen, maar ik durf er niet zo hard aan te trekken, bank dat ik de zaak van de ruit lostrek.
En iemand had het over 'naar voren schuiven', maar dat lukt ook niet. Ik heb niet zoveel grip op dat ding om het met veel kracht naar voren te duwen. Moet dat met kracht?

Suggesties welkom dus. Wie heeft de gouden tip? :roll:
BTW: het gaat om een ph2.

De spiegel bij een ph1, en ik vermoed ook bij een ph2, kun je /naar beneden/ schuiven over de ruit heen. Dus niet van de ruit aftrekken, maar recht naar beneden schuiven evenwijdig aan de ruit. Er zit op de ruit een metalen bevestigingsplaatje gelijmd, en daar schuift de spiegel overheen en klikt dan vast. Het is onmogelijk om de spiegel recht van de ruit af te trekken, dan trek je vermoedelijk dat hele bevestigingsplaatje van je ruit af. Naar beneden schuiven over de ruit is de enige mogelijkheid. Dat kun je overigens ook omschrijven als "naar voren" schuiven, immers, de ruit loopt schuin naar voren en naar beneden. Maar evenwijdig aan de ruit dus..

Groeten,

Roel.

29 nov 2009 22:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ja zo had ik het bedoeld ,misschien goed beshreven van mij sorry

29 nov 2009 22:29
Profiel
Antwoord met een citaat
roelbouwman schreef:
De spiegel bij een ph1, en ik vermoed ook bij een ph2, kun je /naar beneden/ schuiven over de ruit heen. Dus niet van de ruit aftrekken, maar recht naar beneden schuiven evenwijdig aan de ruit. Er zit op de ruit een metalen bevestigingsplaatje gelijmd, en daar schuift de spiegel overheen en klikt dan vast. Het is onmogelijk om de spiegel recht van de ruit af te trekken, dan trek je vermoedelijk dat hele bevestigingsplaatje van je ruit af. Naar beneden schuiven over de ruit is de enige mogelijkheid. Dat kun je overigens ook omschrijven als "naar voren" schuiven, immers, de ruit loopt schuin naar voren en naar beneden. Maar evenwijdig aan de ruit dus..
Groeten,
Roel.

Nou, nog eens geprobeerd. Evenwijdig aan de ruit naar beneden schuiven. Maar ik heb bijna nergens houvast aan, behalve aan de spiegel. En hoe ik ook duw, ik krijg er geen beweging in. Ik ben zo bang om die spiegel te mollen als ik daar te hard aan trek/duw/schuif.

Die klik waarmee het vast zit is kennelijk een erg strakke klik.

29 nov 2009 23:07
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik heb met een keukenmes tussen het dakbekledingen het bakje, het mes wel zo ver mogelijk tot aan de ruit, en dan het mes naar beneden gedrukt, en de spiegel lag beneden ,al geluk niet stuk, daarom een keukenmes dat ge niets kunt beschadigen

29 nov 2009 23:19
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende