hbamp
Het is echt een prachtig boek. De uitgever is Haakman b.v., Handelsweg 6, 1271 EJ HUIZEN.
Tel: 035-6945612 E-mail: info(at)okm.nl Internet: http://www.okm.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het eerder ergens gezien gehad had ik het beslist gekocht.

Gr,

Henk
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Contacteer:
geert schreef:Als ik die rekening bekijk zie ik dat er vier keer nokaanslag in rekening werd gebracht?
Bij mijn weten zitten er maar twee onder de achteras ,of heb ik het verkeerd.
er hangen aan het achterste subrame twee aanslagnokken (# 5166-66 /-76 voor de Ph.II)

maar er zitten ook nog twee aanslagnokken (# 5166-65) aan de voorrand van draagarmen, die de aanslag bij uitvering beschermen.

De factuur vermeldt vier keer -66 dat is dus onjuist. :idea:
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Contacteer:
Om even terug te komen op het expansievat LDS.

Het is een expansie vat, dus de druk kan daar toe nemen en afnemen na gelang de inhoud.
In de dop die er op zit, zit een gaatje om de druk er af te laten.
het systeem laat zich zelf ook van druk af, let maar eens op als je de auto op slot doet of
na een wat zwaardere inhoud de kofferbak sluit. Dan hoor je de ontlastklep openen en de druk weg
lopen.
Zonder dat gaatje zou de tank iedere keer met bolle wangen op zijn plaats liggen.
Daarom vind ik het heel vreemd dat de tank ontploft?

Ondeskundig handelen? :smt017

Greetz Iceman
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.

Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
hbamp
Hier een paar plaatjes van de dop. Er zit inderdaad een ontluchting in. Hoe werkt dit, Zit er nog een klepje in of zo is dit een permanente opening?
De vraag blijft dan hoe het kan en wat moet er mis gaan om dit expansievat uit elkaar te laten barsten?
Kan het zijn dat dit gaatje niet voldoende is als er te veel olie in het systeem zit?
Als ik dit duidelijk heb ga ik toch de schade verhalen op diegene die de fout heeft gemaakt.

Gr,

Henk
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
lucht wil daar wel door, en dat is ook de bedoeling, maar als het systeem veels te vol zat, daar wil geen olie door.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Hoe zit die dop "bevestigd" bij de C5?
Bij de Xantia zit 'ie er op gedrukt/geklemd, als er overdruk in het vat ontstaat schiet 'ie er wel af.....

Groet,
JW
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
hbamp
Het is een schrooefdop van hard ABS. Deze zal er niet zo gemakkelijk vanaf schieten.
V.I.P.
V.I.P.
Contacteer:
Het lijkt mij ook vreemd dat het LDS systeem/expansietank te vol heeft gezeten.
We weten allemaal hoe vol deze tank moet zijn en bij de garage zouden ze dat helemaal moeten weten.

Misschien een gek idee:
Zou het zo kunnen zijn dat ze druk op de tank hebbeb gezet om de leiding naar
de veerpoot leeg te drukken?? :smt017 :smt017 :smt017
Dit systeem word ook gebruik om de remmen te ontluchten (werkt erg handig als je alleen bent).
Dit gebeurt met +/- 1 Bar.
Maar als je een slimme kikker hebt die er meer opzet........... :smt198

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Succes!!

Greetz Iceman
Foto's

De reparatiewet:

Diagbox

L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Auto: Peugeot 208 en Unimog 404 1963
Opties: halve V6
Bouwjaar: 2014
kilometerstand: 77.000
Kleur: wit
Contacteer:
hbam heeft een C5 berline benzine uit 2002.
Daaruit concludeer ik dat hij een phase 1 heeft net als ik.
Maar ik heb onlangs zelf mijn voor remslangen vervangen in de garage waar ik altijd klant ben, en ik heb dat inderdaad in mijn ééntje gedaan en met zo'n apparaat er op van 1 bar.
Maar het remsysteem van de C5 Ph 1 is geheel gescheiden van de veerpoten :smt203 !
Naar mijn idee wil ik hiermee aangeven dat verdenking van de hierboven genoemde fout dus ongegrond is.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
V.I.P.
V.I.P.
Contacteer:
Naar mijn idee wil ik hiermee aangeven dat verdenking van de hierboven genoemde fout dusongegrond is.
Ter info:

Het was ook een voorbeeld!!

En ik heb ook een PH1 en weet heel goed dat die systemen niet met elkaar in verbinding staan.
Het is geen Xantia (niets ten nadele)

Iceman
Foto's

De reparatiewet:

Diagbox

C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Contacteer:
ja er zijn hier mensen die HP en HA3 door elkaar halen; remsystemen of xantia ervaringen zijn ook niet zo relevant.

NB het reservoir staat op een luchtdruk van 0,5bar als je in de laagste stand controleert. Zoals voorgeschreven.

Die luchtdruk kan het vat nooit slopen, dat kan alleen met oliedruk. Dus vullen in de hoogste stand tot MAX, dan zakken naar de laagste stand (waarbij dus LDS terugvloeit naar het vat) en het vat op 80bar oliedruk komt te staan.
Het kan goed dat iemand met de Xanti in gedachte dat zo gedaan heeft, omdat je HP auto's i nde hoogste stand met controleren op LHM niveau.

Hoe is het trouwens afgelopen met die onjuiste factuur?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
hbamp
Beste EvilTwin,

Dan zou het dus zonder meer aan ondeskundigheid te wijten zijn. Ik ga beide garages een aangetekende brief sturen met daarin een opsomming van de feiten. Beide ga ik verantwoordelijk stellen dan kunnen ze met elkaar bepalen wie voor wat schuld is. Er gaat ook een afschrift als klacht naar de Bovag en de ANWB.

De rekening is aangepast!

Gr,

Henk
hbamp
Beste mensen,

Afgelopen maandag ben ik uitgenodigd door garage Nizet (nadat ze deze topic hadden gelezen)om deze zaak te bespreken. Wij hebben een uitgebreid gesprek gehad over de kapotte Adals. Een duidelijk antwoordt heb ik echter niet gekregen of het aan gebrekkig onderhoud en miscommunicatie te wijten was.
Wel hebben wij samen de onderdelen bekeken en bij Nizet is geconstateerd dat een veerbol kapot was.
Ook werd geconstateerd dat lagers inderdaad helemaal kapot waren. Wij hebben het uitgebreid gehad over het kapotte LDS reservoir en volgens Nizet had dit niet mogen gebeuren en is een normale gang van zaken dat de dop van het vat eerst erafgehaald wordt. Nizet was er verbolgen over dat Spronken niet conform de regels van de Bovag contact met hun opgenomen heeft. Nizet stelde zelf voor met Spronken te gaan spreken over het geval.
Helaas is het gespek op een mislukking uitgelopen en Nizet gaf aan dat Spronken het rapport van de Bovag met vertrouwen tegemoet zag en verder afzag van aktie. De aangetekende brief met een opsommimg van de gebeurtenissen gaat dus dit weekend nog richting, Bovag, ANWB, Rechtsbijstand en de redaktie van TROS RADAR voor een wel heel koude douche. Het zou een mooi gebaar zijn geweest maar kennelijk snapt men bij beide garages het belang van dit forum niet. Ze hebben de kans om een goede beurt te maken nu echt bijna helemaal aan zich voorbij laten gaan.

Gr,

Henk
V.I.P.
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
kilometerstand: 0
tja het bekende wellus nietus spelletje..

wat ik jammer vind is dat vele garage's het nut van dit forum niet inzien...

J Oldenhage wel, en die heeft zijn klantenbestand met C5 rijders erdoor zien uitbreiden..
waardoor?? om gewoon regelmatig tips te geven en zijn werk gewoon fatsoenlijk te doen..
tegen zijn prijs..
wat ik geleerd heb van de tijd dat wij met dit forum bezig zijn , dat er heel veel citroendealers zijn die de ballen verstand hebben van de C5..
waardoor de mensen vaker voor onkosten komen te staan die eigenlijk niet hadden gehoeven..

ik kan me herrineren een hele poos geleden, iemand stelde hier een vraag over lekkage van de Hydro.. kosten ongeveer 1300 euro en dat moest dringend gemaakt worden volgens zijn dealer...
JO las dit gaf zijn reactie, de beste man is naar NV gereden en het was eigenlijk niks waardoor de man 1300 euro in zijn beurs heeft kunnen houden.
je begint je op die momenten af te vragen hoe zo iets kan :smt017

bekijk nu je eigen situatie..als je een nieuwe auto zou gaan kopen..
de kans dat je bij Nizet of Sproncken gaat aankloppen zou waarschijnlijk wel eens heel klein kunnen zijn...
en dat vind ik dan jammer.. :(
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Contacteer:
Moet nou de naam van JO te pas en te onpas op dit forum gebruikt worden alsof hij de enige goede dealer in Nederland is? :?

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Plaats reactie