Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 54
Lid geworden op: 17 jun 2009 11:44
Auto: Citroën C5 Tourer 1.6 THP Ligne Business automaat
Opties: Leer, bagagenet, trekhaak, wifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12448
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 720
Kleur: Bleu Bourasque
Vialle heeft een paar maanden geleden aangekondigd dat ze een LPG installatie hebben voor de TSI motoren van de VAG groep.
Ik ben benieuwd of en op welke termijn een LPG systeem leverbaar zal worden voor de 1.6 THP motor. Eurogas levert al een installatie voor de 1.6 VTi, dus de directe injectie van deze motoren is geen probleem. Blijft over de turbo!
Met de nieuwe regels die ingaan per 2010 zou een auto op gas wel eens een heel aantrekkelijk alternatief kunnen worden voor een diesel, aangezien zuinige benzine-auto's goedkoper worden en diesels weer extra belast gaan worden.
Ik ben benieuwd of en op welke termijn een LPG systeem leverbaar zal worden voor de 1.6 THP motor. Eurogas levert al een installatie voor de 1.6 VTi, dus de directe injectie van deze motoren is geen probleem. Blijft over de turbo!
Met de nieuwe regels die ingaan per 2010 zou een auto op gas wel eens een heel aantrekkelijk alternatief kunnen worden voor een diesel, aangezien zuinige benzine-auto's goedkoper worden en diesels weer extra belast gaan worden.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De VTi is een multipoint injectie, met variabele kleptiming. Geen directe injectie dus, dat vind je pas bij de THP.Lampo schreef:Vialle heeft een paar maanden geleden aangekondigd dat ze een LPG installatie hebben voor de TSI motoren van de VAG groep.
Ik ben benieuwd of en op welke termijn een LPG systeem leverbaar zal worden voor de 1.6 THP motor. Eurogas levert al een installatie voor de 1.6 VTi, dus de directe injectie van deze motoren is geen probleem. Blijft over de turbo!
Met de nieuwe regels die ingaan per 2010 zou een auto op gas wel eens een heel aantrekkelijk alternatief kunnen worden voor een diesel, aangezien zuinige benzine-auto's goedkoper worden en diesels weer extra belast gaan worden.
Groet,
JW
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
de atmosferische VTi motor heeft dan weer wel Valvetronic, omdat dat toen nog niet te combineren viel met HPI, nu wel zoals in de BMW535GT.JW-NHS schreef: De VTi is een multipoint injectie, met variabele kleptiming. Geen directe injectie dus, dat vind je pas bij de THP.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
vialle moet wel per motor type een injector ontwikkelen die de originele benzine injector vervangt. Dat's veel werk en ze ondersteunen zelfs nog maar een paar types tsi.
Denk dat het dus nog wel effe gaat duren. Temeer omdat ik denk dat ze dat alleen samen met citroen kunnen doen (ivm de benzine injectie die ook vervangen wordt). En citroen doet normaliter zaken met AG
Turbo is op zich geen probleem. Immers het gas wordt in de cylinder geinjecteerd . Dan kan er nooit iets terugslaan naar de turbo.
Denk dat het dus nog wel effe gaat duren. Temeer omdat ik denk dat ze dat alleen samen met citroen kunnen doen (ivm de benzine injectie die ook vervangen wordt). En citroen doet normaliter zaken met AG
Turbo is op zich geen probleem. Immers het gas wordt in de cylinder geinjecteerd . Dan kan er nooit iets terugslaan naar de turbo.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat is dus niet zo, LPi (zoals van Vialli) injecteert in het inlaatspruitstuk, niet in de cilinder (zoals directe benzine inspuiting)exroosje schreef:Immers het gas wordt in de cylinder geinjecteerd . Dan kan er nooit iets terugslaan naar de turbo.
Logisch want anders zou men een extra gat moeten boren in de cilinderkop, waar sowieso geen ruimte voor is. Het kan dus terugslaan van het inlaatspruitstuk, via de gasklep naar de intercooler en de turbo.
Of een turbo-inlaatspruitstuk een dergelijke ingreep overleeft is ook maar de vraag. Dat het bij de TSI werkt zegt natuurlijk niks. Een voordeel heb je wel, bij de EP6CDT is het inlaatspruitstuk van metaal.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Elk voordeel heb ze nadeel, zegt prof. J.J. Cruijf.EvilTwin schreef: Een voordeel heb je wel, bij de EP6CDT is het inlaatspruitstuk van metaal.
En dat is hier ook het geval.
Voor het boren en tappen in dat spruitstuk zal dat geheel gedemonteerd moeten worden, je kunt niet accepteren dat er enig metaaldeel blijft zitten dat vervolgens in de cilinder terecht komt.
Bij een kunststof spruitstuk kun je zoiets doen zonder demontage, zoals recentelijk bij een BMW V8 gedaan is van een goede bekende van me.
Groet,
JW
C5club Fan


Berichten: 54
Lid geworden op: 17 jun 2009 11:44
Auto: Citroën C5 Tourer 1.6 THP Ligne Business automaat
Opties: Leer, bagagenet, trekhaak, wifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12448
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 720
Kleur: Bleu Bourasque
Hmmm, en ik maar denken dat de 1.6 VTi en de 1.6 THP vergelijkbare motoren waren... Zit er toch meer verschil tussen dan dat ik dacht! Wel jammer als LPG een probleem gaat worden, want dan hebben ze volgend jaar -met de verwachte toenemende interesse in LPG- toch een probleem. Of in ieder geval verlies van een stukje marktaandeel dat in deze tijden zeer welkom is.
Overigens dacht ik dat de TSI motoren direct ingespoten motoren zijn en ik ben er dus niet zeker van of deze met het LPI systeem werken zoals op de tekening hierboven, zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld? Op deze manier zou ook LPG direct in de cilinder gespoten worden en daarmee de risico's op beschadiging van de turbo nihil zijn. Of ben ik nu helemaal abuis?
Overigens dacht ik dat de TSI motoren direct ingespoten motoren zijn en ik ben er dus niet zeker van of deze met het LPI systeem werken zoals op de tekening hierboven, zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld? Op deze manier zou ook LPG direct in de cilinder gespoten worden en daarmee de risico's op beschadiging van de turbo nihil zijn. Of ben ik nu helemaal abuis?
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ik waag het een keerEvilTwin schreef:Logisch want anders zou men een extra gat moeten boren in de cilinderkop, waar sowieso geen ruimte voor is. Het kan dus terugslaan van het inlaatspruitstuk, via de gasklep naar de intercooler en de turbo.
Bij multipoint kan het volgens mij dus niet terugslaan en heb je geen kans op Backfire's.
Op het moment van verbranding in de cilinder vindt er geen gasinspuiting plaats dus er is niets wat kan ontbranden......
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat lijkt me een utopie, dus nee. Bovendien gaan ze er prat op dat het gehele benzine systeem intact blijft.Lampo schreef:Hmmm, en ik maar denken dat de 1.6 VTi en de 1.6 THP vergelijkbare motoren waren...
ja nogal:
met de turbo krijg je directe inspuiting, maar daarmee vervalt dus de ValveTronic (gaskleploos inlaatspruitstuk+ variabele inlaatklephoogte).
Blijkbaar leverde de combi Turbo+HPI, meer op dan Turbo+VT.
Of anders gezegd, bij een turbomotor zijn de pompverliezen tgv een gasklep kleiner.
En zoals gezegd HPI+VT was toen nog niet mogelijk, de motor is weliswaar nieuw voor de C5, maar hij is er al een tijdje.
Dat klopt. Het ging me om de positie van de LPI injector (inlaatspruitstuk, vóór de benzine injector maar dat plaatje komt dan wel weer aardig overeen met de VTI.Overigens dacht ik dat de TSI motoren direct ingespoten motoren zijn en ik ben er dus niet zeker van of deze met het LPI systeem werken zoals op de tekening hierboven
zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld?
Dat hangt toch nog steeds af van de injectie-timing en de kleptiming.Bij multipoint kan het volgens mij dus niet terugslaan en heb je geen kans op Backfire's.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Moet je de rest ook quoten.EvilTwin schreef:Dat hangt toch nog steeds af van de injectie-timing en de kleptiming.Bij multipoint kan het volgens mij dus niet terugslaan en heb je geen kans op Backfire's.
Ook al zou de timing iets verkeerd staan, er is geen brandstof in de buurt dus wat moet er ontbranden wat een backfire kan veroorzaken?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Brandstof (en lucht) is er nu juist wel, wat mist is een ontsteking.Klussie schreef:Moet je de rest ook quoten.EvilTwin schreef:Dat hangt toch nog steeds af van de injectie-timing en de kleptiming.
Ook al zou de timing iets verkeerd staan, er is geen brandstof in de buurt dus wat moet er ontbranden wat een backfire kan veroorzaken?
Monopoint inj, multipoint inj, gasverdamper, carburateur, lpi, het maakt niet uit ze zorgen allemaal voor een ontvlambaar mengsel in het inlaatspruitstuk.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Laat maar......
Dit verhaaltje zal waarschijnlijk enkele onjuistheden bevatten....Welke auto's kunnen een backfire krijgen op LPG ?
Backfires die aan LPG toegeschreven worden zijn altijd inlaat-backfires. Een inlaat backfire is in feite een ontploffing in het inlaat traject. Backfire risico speelt ALLEEN bij monopoint inspuiting of mengstuk (venturi) installaties. Dit omdat bij die twee types het hele inlaatspruitstuk zich vult met explosief gas/lucht mengsel. Backfires zijn dus niet op alle G2 installaties mogelijk. Er zijn G2 installaties die geen backfire risico kennen, en er bestaan zelfs G3 installaties die wel last kunnen krijgen van backfires! De enige manier om zeker te zijn dat je geen backfire kan verwachten is dus door om een multipoint gasinstallatie te vragen, dan zit je altijd goed. Multipoint inspuiting gebeurt namelijk dichtbij de cylinder, dus al zou de verbranding de inlaatpoort in slaan, dan nog gebeurt er niks - er is daar simpelweg geen mengsel wat kan ontploffen. Roepen dat G3 geen backfires geeft en al het andere wel, is dus echt te kort door de bocht.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Jawel dus lees het persbericht van vialle er maar op na.Dat lijkt me een utopie, dus nee. Bovendien gaan ze er prat op dat het gehele benzine systeem intact blijft.zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld?
Da's ook logisch want het gaat om directe injectie op benzine en gas. Het bijboren van een gat in de cylinderkop lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dus wordt de benzine injector vervangen door een gecombineerde benzine gas injector.
En kun je ook geen last meer hebben van back fire
Het zou anders worden als je voor gas op indirecte injectie over zou gaan. Dan zou je gasinjectoren in het spruitstuk krijgen En inderdaaad weer kans op backfire. Nadeel is dat dat een hele andere regeling met zich meebrengt.
Conclusie is echter dat het ontwikkelen van een gassysteem niet erg eenvoudig zal zijn.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Waar heb je dat gevonden/gelezen?exroosje schreef:zou het kunnen dat Vialle een gecombineerde benzine/LPG injector heeft ontwikkeld?
Jawel dus lees het persbericht van vialle er maar op na.
Da's ook logisch want het gaat om directe injectie op benzine en gas. Het bijboren van een gat in de cylinderkop lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dus wordt de benzine injector vervangen door een gecombineerde benzine gas injector.
En kun je ook geen last meer hebben van back fire
Het zou anders worden als je voor gas op indirecte injectie over zou gaan. Dan zou je gasinjectoren in het spruitstuk krijgen En inderdaaad weer kans op backfire. Nadeel is dat dat een hele andere regeling met zich meebrengt.
Conclusie is echter dat het ontwikkelen van een gassysteem niet erg eenvoudig zal zijn.
Groet,
JW
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


