Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
hoi
kan het kloppen dat C5 in de normale rijstand aan de voorkant iets hoger staat bij stilstand of is dit alleen bij mij? Staat geparkeerd met aan de voorkant net ff wat meer ruimte id wielkuip als aan de achterkant
iemand met ditzelfde? 
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Juist gaan meten
vooraan 695mm
achteraan 700 mm
vooraan 695mm
achteraan 700 mm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik denk dat je gelijk hebt, al is altijd lastig van een foto.
De 15" velgen vullen sowieso de wielkasten niet zo fraai.
Het kan de hoogteregelaar zijn aan de voorkant.
Theoretsch kan het bij een Ph1 ook nog zijn dat de auto aan de voorkant via de Lexia hoger geprogrammeerd is, maar de reden waarom iemand dat zou willen zie ik niet.
Even de hoogteregelaar (laten) controleren.
Gr. Ronald
Ps. je kan eerst nog proberen de auto een paar keer van de allerlaagste tot de allerhoogste stand en terug te laten gaan. Kijken waar je dan uiteindelijk op uit komt.
De 15" velgen vullen sowieso de wielkasten niet zo fraai.
Het kan de hoogteregelaar zijn aan de voorkant.
Theoretsch kan het bij een Ph1 ook nog zijn dat de auto aan de voorkant via de Lexia hoger geprogrammeerd is, maar de reden waarom iemand dat zou willen zie ik niet.
Even de hoogteregelaar (laten) controleren.
Gr. Ronald
Ps. je kan eerst nog proberen de auto een paar keer van de allerlaagste tot de allerhoogste stand en terug te laten gaan. Kijken waar je dan uiteindelijk op uit komt.
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
ok,misschien iemand die dit zelf ook zo ervaart als ik? 
by the way,waarom zouden ze de voorkant dan eventueel hoger gezet hebben? gewicht van de motor?

Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Dat idee heb ik ook bij mijn ph1, maar ook niet gemeten. Wel heb ik een Break, weet niet of dat iets uitmaakt!
Een heel enkele keer gebeurt het me wel eens bij een stoplicht ofzo dat de neus opeens een cm zakt, alsof de hoogteregeling even wakker moet worden.
Maar wat mij betreft lijkt het normaal, en als hij niet bij rust inzakt, geen zorgen maken lijkt me?
Een heel enkele keer gebeurt het me wel eens bij een stoplicht ofzo dat de neus opeens een cm zakt, alsof de hoogteregeling even wakker moet worden.
Maar wat mij betreft lijkt het normaal, en als hij niet bij rust inzakt, geen zorgen maken lijkt me?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
ok thx voor de reacties

Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Als ik het goed heb heeft het ook te maken met de weg. De auto probeert altijd zich horizontaal te houden tot een bepaalde hoogte.
Bij mij gaat de auto ook vaak iets zakken op het moment dat ik d'r van het slot af haal met de remote.
Bij mij gaat de auto ook vaak iets zakken op het moment dat ik d'r van het slot af haal met de remote.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
het komt vaak terug deze vraag, maar ik heb het vorige week net uitgelegd, inclusief plaatjes, referenties en procedures voor het meten:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p211647" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p211647" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Dat zakken van de auto heb ik vaak bij het eerste verkeerslicht als ik 's ochtens naar mijn werk rijd. Ik heb dan net 500 meter slecht wegdek en verkeersdrempels gehad. Ik meen dat de rijhoogte van de C5 een 11-13 mm hoger wordt op slecht wegdek (net zoals hij 13 mm lager wordt als je boven de 110 km/u komt). Dat zakken heb ik altijd geweten aan het terugregelen naar de normale rijstand na de iets verhoogde rijstand door het slechte wegdek en verkeersdrempels.Giessenburger schreef:Dat idee heb ik ook bij mijn ph1, maar ook niet gemeten. Wel heb ik een Break, weet niet of dat iets uitmaakt!
Een heel enkele keer gebeurt het me wel eens bij een stoplicht ofzo dat de neus opeens een cm zakt, alsof de hoogteregeling even wakker moet worden.
Maar wat mij betreft lijkt het normaal, en als hij niet bij rust inzakt, geen zorgen maken lijkt me?




