Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Hallo jongens
Het is mij een vraag dat er op de achterste draagarmen een bloklager zit.
Groetjes Willy
Het is mij een vraag dat er op de achterste draagarmen een bloklager zit.
Groetjes Willy
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Last van trillingen,
dan even dit lezen, gelezen bij ProblemCar
met hartelijke dank voor jullie bijdragen bericht ik jullie als volgt. De auto is inmiddels goed gekeurd voor de APK.
en de draagarmrubbers? die waren dus geenzins defect. De bandenboer die mij hierop wees (nadat ik klaagde over flinke trillingen) meende dat dit de oorzaak was. (en meende dit ook gezien te hebben, net als ik trouwens)
De oorzaak van het trillende stuur, vooral bij remmen is dus geenzins veroorzaakt door slechte draagarmrubbers, noch door slechte (kromme) schijven. Het heeft puur te maken gehad met de slechte kwaliteit van de banden. Ik ben blij dat ik ze alle 4 heb laten vervangen en laten balanceren.
de les? Ik denk dat heel wat mensen bij trillingen te snel zoeken naar mankementen in wiellagers, draagarmrubbers, remschijven etc, terwijl de banden (ook achter) te vaak vergeten worden. (onrondheid, balancering)
dan even dit lezen, gelezen bij ProblemCar
met hartelijke dank voor jullie bijdragen bericht ik jullie als volgt. De auto is inmiddels goed gekeurd voor de APK.
en de draagarmrubbers? die waren dus geenzins defect. De bandenboer die mij hierop wees (nadat ik klaagde over flinke trillingen) meende dat dit de oorzaak was. (en meende dit ook gezien te hebben, net als ik trouwens)
De oorzaak van het trillende stuur, vooral bij remmen is dus geenzins veroorzaakt door slechte draagarmrubbers, noch door slechte (kromme) schijven. Het heeft puur te maken gehad met de slechte kwaliteit van de banden. Ik ben blij dat ik ze alle 4 heb laten vervangen en laten balanceren.
de les? Ik denk dat heel wat mensen bij trillingen te snel zoeken naar mankementen in wiellagers, draagarmrubbers, remschijven etc, terwijl de banden (ook achter) te vaak vergeten worden. (onrondheid, balancering)
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Bij mij CX had ik een smeernippel opgezet en bij een bloklager gaat dat niet
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Herman schreef:Last van trillingen,
dan even dit lezen, gelezen bij ProblemCar
met hartelijke dank voor jullie bijdragen bericht ik jullie als volgt. De auto is inmiddels goed gekeurd voor de APK.
en de draagarmrubbers? die waren dus geenzins defect. De bandenboer die mij hierop wees (nadat ik klaagde over flinke trillingen) meende dat dit de oorzaak was. (en meende dit ook gezien te hebben, net als ik trouwens)
De oorzaak van het trillende stuur, vooral bij remmen is dus geenzins veroorzaakt door slechte draagarmrubbers, noch door slechte (kromme) schijven. Het heeft puur te maken gehad met de slechte kwaliteit van de banden. Ik ben blij dat ik ze alle 4 heb laten vervangen en laten balanceren.
de les? Ik denk dat heel wat mensen bij trillingen te snel zoeken naar mankementen in wiellagers, draagarmrubbers, remschijven etc, terwijl de banden (ook achter) te vaak vergeten worden. (onrondheid, balancering)
Met mijn zomerbanden heb ik rond de 120-130 km/u ook een trilling in het stuur.
Heb nu 4 nieuwe michelin winterbanden en geen trilling meer.
Dan weet je dus genoeg.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
problemen heb ik niet ,maar zit er een bloklager in
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
denk dat men je vraag niet begrepen heeft in holland...
de vraag is of de C5 een bloklager heeft???
er wordt niet over problemen gesproken...
de vraag is of de C5 een bloklager heeft???
er wordt niet over problemen gesproken...

Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Wat is een bloklager dan? glijlager , kogellager ?willy4 schreef:problemen heb ik niet ,maar zit er een bloklager in
Grtz Sjef

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Een bloklager is1 lager uit een geheel, dit wil zeggen twee lager in1 breede lager verwerkt,ikhoop dat dit duidelijk is
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Ja nu begrijp ik je , je bent dus bang dat het lager 1 geheel is en dus niet kan boren om een smeernippel te zetten. Nou zo ziet het er van binnen uit.willy4 schreef:Een bloklager is1 lager uit een geheel, dit wil zeggen twee lager in1 breede lager verwerkt,ikhoop dat dit duidelijk is
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Goed eindelijk dat iemand een belg begrijpt,in alle geval bedankt

Ik heb eens gezocht op het woord "bloklager" maar kom bitter weinig tegen. Ook VanDale.nl kent het woord niet.willy4 schreef:Goed eindelijk dat iemand een belg begrijpt,in alle geval bedankt
Het lijkt een woord dat is ontstaan in de bromfietswereld.
Ook lijkt het erop dat hiermee niet een combinatie van twee lagers in 1 behuizing wordt bedoeld.
Wat ik wel zie is dat eigenlijk kegelvormige tonlagers worden bedoeld
