Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Ik heb hetzelfde probleem. Vorig jaar heeftmijn navigatie het begeven en kort daarna ook mijn radio.
Ik had ook steeds vaker dat starten lastig ging en de afstandsbediening liet het afweten.
De klok resette zich telkens.
Toen merkte ik dat als ik mijn auto NIET op slot deed de accu na 12 uur leeg was. Als ik hem op slot zette 2 dagen.
Een eenhulpzame garage heeft alles langsgelopen vwb zekeringen en deze zijn goed. Hij De officiele citroen dealer heeft me alleen een vette rekening bezorgd.
Elke keer haal ik nu de accu los. Het leeglopen is dus erger geworden.
Hoe kan ik snel laten controleren of het die diodebrug is. Als ik de verhalen lees zou hier het probleem wel eens kunnen zitten.
Ik had ook steeds vaker dat starten lastig ging en de afstandsbediening liet het afweten.
De klok resette zich telkens.
Toen merkte ik dat als ik mijn auto NIET op slot deed de accu na 12 uur leeg was. Als ik hem op slot zette 2 dagen.
Een eenhulpzame garage heeft alles langsgelopen vwb zekeringen en deze zijn goed. Hij De officiele citroen dealer heeft me alleen een vette rekening bezorgd.
Elke keer haal ik nu de accu los. Het leeglopen is dus erger geworden.
Hoe kan ik snel laten controleren of het die diodebrug is. Als ik de verhalen lees zou hier het probleem wel eens kunnen zitten.

Als je de diodes van je dynamo wil laten controleren kan dit aan de auto met een speciale meter bij de dealer, maar waarschijnlijk moet hij eraf en moeten de diodes stuk voor stuk worden doorgemeten.
Ik heb nu ook een ventiel welke stuk is. Hierdoor geeft hij continu de melding lekke band. Kost 105 euro alleen voor het ventiel!!!! Gelukkig kun je dit ook uit zetten...
Leuk al die electronica, maar dan moet het niet stuk gaan....
Je kunt makkelijker een druppellader van 6 euro kopen en deze aansluiten op je accu als je er neit mee rijdt en hij staat thuis. Dan kan alles op slot met alarm erop.
Ik heb nu ook een ventiel welke stuk is. Hierdoor geeft hij continu de melding lekke band. Kost 105 euro alleen voor het ventiel!!!! Gelukkig kun je dit ook uit zetten...
Leuk al die electronica, maar dan moet het niet stuk gaan....
Je kunt makkelijker een druppellader van 6 euro kopen en deze aansluiten op je accu als je er neit mee rijdt en hij staat thuis. Dan kan alles op slot met alarm erop.

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Eh.. Als accu's eens zo efficient waren, dan was de elektrische auto een stuk goedkoper.Michel schreef: hum ben ik volledig mee oneens als je van een 75Ah accu(vol) 50 mA af neemt dan kan hij leeg zijn naar 1024 uur/42,67dagen(bij 73,2421875 mA voor de gene die het precies wil weten) en bij 1A duurt het nog minimaal 75 uur voor dat je spanings drop hebt tot 9V(leeg).
accu leer:
als er op de accu staat 75Ah betekend dat je geduurende 1 uur 75 A kan trekken voor hij leeg is.
wat ons leert als je 37,5 A neemt doet hij het 2 uur. enz enz.
Helaas, van een 75Ah loodaccu kun je niet 75 uur lang 1A stroom afnemen. Je kunt de formules van Peukert gebruiken voor een goede schatting. Het algemene idee is in ieder geval dat een accu minder effectieve capaciteit heeft als je hem langzaam ontlaadt. Je krijgt dus meer energie uit een accu als je kortstondig veel stroom trekt ten opzichte van langdurig weinig stroom.
Verder levert een accu niet continu de gevraagde stroom bij hetzelfde voltage, dat is afhankelijk van de laadtoestand. En daaruit volgt dan dat een accu die op een bepaald moment niet meer voldoende energie kan leveren om de startmotor rond te laten draaien niet direct helemaal "leeg" hoeft te zijn.
Als ik dan nu eens een gokje doe, puur natte vinger werk, dan denk ik dat een redelijk onderhouden 75Ah natte loodaccu die gedurende drie dagen met 300mA continu ontladen wordt inderdaad niet meer in staat zal zijn om de startmotor te doen ronddraaien.
Roel.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
En dit kan ik uit de praktijk beamen.roelbouwman schreef:Als ik dan nu eens een gokje doe, puur natte vinger werk, dan denk ik dat een redelijk onderhouden 75Ah natte loodaccu die gedurende drie dagen met 300mA continu ontladen wordt inderdaad niet meer in staat zal zijn om de startmotor te doen ronddraaien.
Roel.

Mijn stoelen trokken in nulstand 0.3 amp en na drie dagen had de accu niet meer genoeg kracht om de motor te starten.

Ondanks de 10 volt spanning geen enkele rare storing.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

Zeg KLAVERBLAADJE
Kon je die 0,3 Amp zien op een meter tijdens het stil staan?
Ik zie dat mijn Amp meter na 1 á 2 minuten als ik hem uit zet naar 0,02 Amp gaat en dan blijft staan.
Ik heb een vermoeden dat de auto na een poosje weer gaat leven en dan ca. 0,3 of 0,4 Amp gaat gebuiken.
Om nu een schrijvende AMp meter te maken lijkt mij een raar iets. Zijn deze er eigenlijk?
Groet Peter
Kon je die 0,3 Amp zien op een meter tijdens het stil staan?
Ik zie dat mijn Amp meter na 1 á 2 minuten als ik hem uit zet naar 0,02 Amp gaat en dan blijft staan.
Ik heb een vermoeden dat de auto na een poosje weer gaat leven en dan ca. 0,3 of 0,4 Amp gaat gebuiken.
Om nu een schrijvende AMp meter te maken lijkt mij een raar iets. Zijn deze er eigenlijk?
Groet Peter
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
zolang je het niet gevonden hebt, en toch geen lege accu wil, misschien dit iets
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1680" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1680" onclick="window.open(this.href);return false;

Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Die 0.3 amp kwam erop als na enige minuten de ECO stand werd ingeschakeld en die stond er dan ook de volgende morgen nog op.
Gewoon je meter er tussen schakelen en om het uur kijken of zo.
Ik kan me niet voorstellen dat de auto zichzelf weer inschakeld.
Van 0.02 amp loopt je accu niet leeg, dat is de normale stroom.
Misschien maak je ergens een denkfout of sla je iets over?
Gewoon je meter er tussen schakelen en om het uur kijken of zo.
Ik kan me niet voorstellen dat de auto zichzelf weer inschakeld.
Van 0.02 amp loopt je accu niet leeg, dat is de normale stroom.
Misschien maak je ergens een denkfout of sla je iets over?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

Volgende week zet ik hem bij René neer, die gaat kijken en meten. Ik hoop dat die iets vindt.
Nee ik maak geen denk fout, de meter geeft na uitschakeling 0,02 Amp aan.
Ik heb ook geen idee meer. René gaat meten of de accu wel goed vol gepompt wordt, en of er toch iets via de dynamo weg loopt.
Toch kijken of er geen diode stuk is of zo.
Ik laat het wel weer horen.
Nee ik maak geen denk fout, de meter geeft na uitschakeling 0,02 Amp aan.
Ik heb ook geen idee meer. René gaat meten of de accu wel goed vol gepompt wordt, en of er toch iets via de dynamo weg loopt.
Toch kijken of er geen diode stuk is of zo.
Ik laat het wel weer horen.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Je kunt de dynamo los halen (wat de plus betreft) om vast te stellen of er daadwerkelijk lekkage is via de diodes id dynamo.
Als hij dan na drie dagen gewoon start, weet je dat hier de fout zit. Suczeven
Als hij dan na drie dagen gewoon start, weet je dat hier de fout zit. Suczeven

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Dat is een volkomen normale waarde.Hijlkema schreef:Nee ik maak geen denk fout, de meter geeft na uitschakeling 0,02 Amp aan.
Die van mij heeft de voeding van de Garmin er ook nog bij en meet dan 0.03 en zonder voeding 0.02

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Wellicht voor velen helemaal overbodig, maar toch. Uitluitend bij uitgeschakelde motor!L A schreef:Je kunt de dynamo los halen (wat de plus betreft) om vast te stellen of er daadwerkelijk lekkage is via de diodes id dynamo.
Als hij dan na drie dagen gewoon start, weet je dat hier de fout zit. Suczeven


Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2008 22:45
Auto: C5 2.0 break exclusive lucifer rouge!
Opties: cd wisselaar, navigatie, lederen bekleding...wat niet?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: lucifer rouge
Ja, kicken die opties. Maar er kan wel veel stuk. Vandaag ging het alarm af vanwege te lage spanning. De accu heb ik vier weken geleden laten vervangen, dus je zou denken...
De auto heeft van zondag tot donderdag stil gestaan, alarm aan. Donderdag geen probleem. Vrijdag mee gereden, zaterdag mee gereden en zondag leeg.
Iemand enig idee?
FLobro.
De auto heeft van zondag tot donderdag stil gestaan, alarm aan. Donderdag geen probleem. Vrijdag mee gereden, zaterdag mee gereden en zondag leeg.
Iemand enig idee?
FLobro.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
hebt ge al is gemeten als de wagen niet start hoeveel volt uw batterij aangeeft,ik heb ook zo'n dergelijk geval meegemaakt ,ik dacht ook dat ik een lege batterij had ,en dat was om de paar weken en uiteindelijk was het slechte massa aan de motor.

Voor mij is het probleem opgelost. Ik heb de auto verkocht na een gebroken distributieriem.
Na startmotor vervangen te hebben dacht ik dat het beter was. Tot ik een fietsendrager aansloot. direct na 1 nacht leeg. Dus waarschijnlijk meerdere dingen waaronder de trekhaak stekker.
Na startmotor vervangen te hebben dacht ik dat het beter was. Tot ik een fietsendrager aansloot. direct na 1 nacht leeg. Dus waarschijnlijk meerdere dingen waaronder de trekhaak stekker.