Hallo Forummer,
Wel wat hierover gelezen van de 2.0 maar niets tegengekomen over de V6.
Smorgens starten, motor slaat even snel aan als warm.
Of dan net 500toeren draaien, wat bokken en stilvallen, of tussen de 900toeren en minder liggen te draaien.
Er is zeker wel reactie op het gaspedaal, maar dan nog valt ze zo ineens 2-300toeren terug.
Na een half minuutje onregelmatig draaien is het voorbij.
In D zetten vanaf ze iets beter draait zorgt voor serieus terugvallen en opkomen in de toeren.
Het begint vanaf een 4uur stilstaat dat je als 'iets' merkt, hoe langer stilgestaan hoe erger dus.
Bij het stilleggen en starten vlakna koudstart is het voor 95%weg, enkel in D zetten wil dan nog eens voor horten en stoten zorgen.
Als 1ste verdachte zou ik de bougies zeggen, die zitten er nu 60k in ongeveer.(maar op LPG geen enkel probleem, enkel op benzine als ze koud is!)
Paar maanden na aankoop had ik het gasklephuis gereinigd, dit zorgde voor veel beter resultaat tot compleet weg zijn van het euvel, maar recente pogingen brengen spijtiggenoeg geen verbetering.
Recentelijk is ook de accu vervangen, die was helemaal dood.
De ochtend erop starte ze perfect en nu is het ook wel iets beter als met de oude accu.(secundaire spanning miss net iets hoger?)
Ook had ze veel meer koppel op lpg, echter was dit weg 4 dagen na het vervangen van de accu.
Als ik tips heeft of gewoonweg weet wat het is hoor ik het graag
mvg
Ruben