Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Hoog toerental na starten.
Auteur |
Bericht |
nicknick
|
 Hoog toerental na starten.
Hallo iedereen,
Ik heb sinds gisteren last van het volgende euvel. Meteen na het starten loopt het toerental hoog op (tot +- 5000 toeren) en reageert niet op het gaspedaal. Na het van contact af zetten, en opnieuw starten werkt alles naar behoren. Wat kan dit zijn?
Gr, Nick.
|
16 okt 2009 19:02 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Hoog toerental na starten.
Riekt naar een probleem met de gastoevoer. Suggestie: zet 'm eens op benzine en laat 'm dan een poosje met rust, contact uit. Probeer dan eens opnieuw of dit zich ook voordoet op benzine.
Wat is je huidige kilometerstand?
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
17 okt 2009 14:19 |
|
 |
nicknick
|
 Re: Hoog toerental na starten.
Hij heeft dit bij elke start, dat is het vervelende. De auto heeft op dit moment 153000 km gelopen. Overigens start hij op benzine.
|
17 okt 2009 14:21 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Hoog toerental na starten.
probeer ook even te resetten voor het starten: contact aan en drie seconden wachten alvorens te starten. Anders even laten uitlezen bij de dealer. Ik denk zelf aan de stappenmotor/vervuild gasklephuis.
|
17 okt 2009 14:40 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Hoog toerental na starten.
Hans47 schreef: Ik denk zelf aan de stappenmotor/vervuild gasklephuis. Dat heb ik omgekeerd al eens meegemaakt. Hij bleef alleen maar sationair draaien en reageerde nauwelijks of niet meer op het gaspedaal. In mijn geval heb ik de luchtslang gedmonteerde en met WD40 (kruipolie) één en ander weer op de rails gekregen (even afkloppen op hout) want tot op heden maar één keer teruggehad en weer hetzelfde ritueel herhaald. Zou leuk zijn als je er op deze wijze van af komt. 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
17 okt 2009 15:24 |
|
 |
nicknick
|
 Re: Hoog toerental na starten.
Jongens bedankt,
Ik heb binnenkort vakantie en zal even alles nalopen.
Gr, Nick.
|
17 okt 2009 15:37 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Hoog toerental na starten.
L A schreef: Hans47 schreef: Ik denk zelf aan de stappenmotor/vervuild gasklephuis. Dat heb ik omgekeerd al eens meegemaakt. Hij bleef alleen maar sationair draaien en reageerde nauwelijks of niet meer op het gaspedaal. In mijn geval heb ik de luchtslang gedemonteerd en met WD40 (kruipolie) één en ander weer op de rails gekregen (even afkloppen op hout) want tot op heden maar één keer teruggehad en weer hetzelfde ritueel herhaald. Zou leuk zijn als je er op deze wijze van af komt. 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
17 okt 2009 19:53 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|