Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen? 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 12:40
Berichten: 69
Woonplaats: Heiloo
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
het is mij gelukt om een break 2.0 16 v ph in uit juni 2002 te vinden beneden de 6000 euro. Met grote beurt, half jaar bovaggarantie( en gelukkig, nwe condesor airco, bandje, reinigen gasklephuis) dus dat was het waard.
Er staat nu 109.000 km. Oh ja, ook de distributieriem is vervangen plus spanrollen en waterpomp.

Dus het kan zeker!
Succes


02 okt 2009 20:48
Profiel
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
AvB schreef:
het is mij gelukt om een break 2.0 16 v ph in uit juni 2002 te vinden beneden de 6000 euro. Met grote beurt, half jaar bovaggarantie( en gelukkig, nwe condesor airco, bandje, reinigen gasklephuis) dus dat was het waard.
Er staat nu 109.000 km. Oh ja, ook de distributieriem is vervangen plus spanrollen en waterpomp.

Dus het kan zeker!
Succes


Zo...dat had ik niet verwacht. Bovag, weinig kilometers... Top! :smt023
En nu staat het schaamrood me op de kaken... :oops:


02 okt 2009 21:14
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26
Berichten: 1853
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Rowi schreef:
Ik ook niet. Maar wat ik wel zou doen met dat budget, die kilometrage en auto's van die leeftijd...dat wil je op dit forum niet horen :twisted:


Stiekem wil ik dat best wel weten :mrgreen:

_________________
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128


02 okt 2009 21:18
Profiel
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Rowi schreef:
Ik ook niet. Maar wat ik wel zou doen met dat budget, die kilometrage en auto's van die leeftijd...dat wil je op dit forum niet horen :twisted:

Citaat:
Stiekem wil ik dat best wel weten :mrgreen:

Wat ik zou doen? Wie wil dat nou weten... Maar als je toch, stiekem...
Gebruik de zoekfunctie en zoek naar "kleiner gaan rijden" en "wat mankeert er aan een Alto". :smt004

Maar dat was voordat ik die auto van AvB zag. Dat is echt een koopje, lijkt het, en die zou zeker in aanmerking zijn gekomen, ware het geen Break.


03 okt 2009 00:45
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
zoek naar een Exclusive en dan géén HPI, dit is de mooiste uitvoering waar je elke dag van geniet :citrofiel

en kijk ook even of er een sportstand zit in de midden console (net voor de handrem ) dat is wel zo handig.

maar ik dacht dat dit standaard op de Exclusive wel zat (weet dit niet zeker)

een Difference II van 2003 heeft bijna alle optie's als een Exclusive, alleen geen leer.

Zie ook mijn auto :smt023

Succes met de zoektocht.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


03 okt 2009 01:18
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2009 11:19
Berichten: 281
Auto: break 2.0 hpi exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09012
Productienummer: 10543
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100200
Kleur: EXYB onyx noir


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
:cit2 Ik heb wel een HPI en die bevalt mij prima!
Het is gewoon een heerlijke auto voor een mooi prijsje en een mooie km stand.
83k voor een auto uit 2001 is prima (NAP) :smt038 :smt038

_________________
Wie slim wil lijken, praat..
Wie slim wil worden, luistert..

mijn C5


03 okt 2009 07:57
Profiel
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Ik heb gister in een C5 gereden en dat was wel erg fijn. Ik heb in redelijk wat auto's gereden, maar deze reed bij verre het fijnst. Wat deze auto alleen had was als op de snelweg bij 100 km/u in de vijfde versnelling het gas intrapte hij vreselijk begon te stotteren. Volgens de garage was dat èèn van de rijeigenschappen van een C5... Nou ja, dat lijkt mij niet echt de bedoeling.
Maar ik ga verder kijken en ben er van overtuigd dat ik iets moois vind. Ook voor die prijs! :smt080

Zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Cit ... l=10&pos=9


03 okt 2009 08:12
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09
Berichten: 6469
Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Egbert schreef:
..... Wat deze auto alleen had was als op de snelweg bij 100 km/u in de vijfde versnelling het gas intrapte hij vreselijk begon te stotteren. Volgens de garage was dat èèn van de rijeigenschappen van een C5... Nou ja, dat lijkt mij niet echt de bedoeling.
Maar ik ga verder kijken en ben er van overtuigd dat ik iets moois vind. Ook voor die prijs! :smt080


Ja, ze stotteren echt allemaal :shock: :shock:
En dat zei die beste man zonder zelf te stotteren? :lol:

Snel naar een andere garage..... :smt080

_________________
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"


03 okt 2009 09:07
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24
Berichten: 384
Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Rowi schreef:
Citaat:
Brandstof: LPG G3
Versnellingsbak: Handgeschakeld, 5 versnellingen
Km. stand 203.298 km


Citaat:
kijk dat zou ik nou nooit doen een gasbom met 2ton :shock:


Ik ook niet. Maar wat ik wel zou doen met dat budget, die kilometrage en auto's van die leeftijd...dat wil je op dit forum niet horen :twisted:


En ik zou niet weten waarom niet? Een C5 op LPG kan gemakkelijk 4 ton rijden, dus waarom niet kopen met 2 ton?


04 okt 2009 09:46
Profiel
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Eric Vertogen schreef:
En ik zou niet weten waarom niet? Een C5 op LPG kan gemakkelijk 4 ton rijden, dus waarom niet kopen met 2 ton?


Dat komt inderdaad wel voor, maar een auto is meer dan alleen een motor. Als je eerste uitgangspunt is: geen reparatiekosten, geen tussentijdse garagebezoekjes en geen constante irritaties door dat er iets het weer eens niet doet, zou ik nooit een auto kopen met meer dan een ton op de teller (diesel) en zelfs maar de helft als het om benzine of LPG gaat.
En, hoe blij ik ook ben met m'n C5: Met een beperkt budget kocht ik een degelijker merk dan Citroen, en hoefde ik niet zo nodig groot te rijden. Ik hoef geen status op te houden. Dan werd het waarschijnlijk een kleine Japanner.
En ik weet, dat is hier vloeken in de kerk, maar als je zo de draadjes op dit forum een beetje doorleest krijg je toch de indruk van constante ellende.

Nogmaals, ik ben blij met de Citroen, maar hij is jong, heeft weinig kilometers en ik kan me een stootje permitteren. Maar krijg ik de klachten die hier zo regelmatig op dit forum voorbij komen, dan is 'ie morgen weg. En koop ik een Audi (ja, ET, kom er maar in), een Volvo, een Golf of een Opel Vectra. Of, als mijn budget dat niet toelaat, een kleine japanner. Ik ben niet wat je noemt een Citrofiel, en het enige bijzondere aan die auto, de vering, zal me eerlijk gezegd worst zijn. Schroefveren is even prima.
En een auto moet voor mij gewoon een vervoermiddel zijn wat me plezierig EN VOORAL PROBLEEMLOOS van A naar B brengt.

(Even voor de mensen die de genoemde merken niet kennen: Audi kennen jullie als Aldi, Volvo als Vulva, Opel als Slopel.)

Maar ieder z'n mening.


04 okt 2009 10:09
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Het is altijd wat geluk hebben, maar ook bij andere merken zie je al deze klachten voorbij komen, zodra er een computer aan boord is dan is het vaak garagewerk om het goed te krijgen.
Oké kleine auto's zullen wel in onderhoud goedkoper zijn maar als je wat lekkerde wil zitten, geef mij maar groot.
Alle merken hebben hun nukken zoek er maar eens op :lol:

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


04 okt 2009 10:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Precies zoals Herman ook al zegt, de negatieve dingen lees je meestal op forum's, dat is met alle merken wel zo.

maar ja een HPI blijft gevoelig, tenminste op benzine, hoe ze het op gas doen, heb ik geen idee van.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


04 okt 2009 10:51
Profiel
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Herman schreef:
Het is altijd wat geluk hebben, maar ook bij andere merken zie je al deze klachten voorbij komen, zodra er een computer aan boord is dan is het vaak garagewerk om het goed te krijgen.
Oké kleine auto's zullen wel in onderhoud goedkoper zijn maar als je wat lekkerder wil zitten, geef mij maar groot.
Alle merken hebben hun nukken zoek er maar eens op :lol:


Ja, dat heb ik gedaan, op problemcar.nl. Citroen springt daar toch wel heel ongunstig uit. En het gaat mij niet om het goedkopere (reguliere) onderhoud, het gaat mij om de tussentijdse storinkjes of storingen. Ik wil een maal per jaar een garage van binnen zien, niet vaker. En de kans dat dat lukt is met een, pakweg, Toyota, eerder aanwezig dan met een Citroen.

Mij is het het afgelopen jaar overigens wel gelukt, op een door eigen schuld geforceerde asbak na.
Maar, de auto is nog relatief jong.

Maar goed. Het draadje gaat over een HPI, dus het raakt off topic.


04 okt 2009 11:09
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
Rowi schreef:
Ja, dat heb ik gedaan, op problemcar.nl. Citroen springt daar toch wel heel ongunstig uit.


echt onzin :evil: ; bij citroën is het 900 onopgeloste problemen en ik zie daar toch even snel 19 pagina's met oplossingen.

Bij Benz is het 1800 problemen, BMW 1200, bij Aldi 1200,
bij Rino 2100, SlOpel 2400, dat is dan alleen de profi's.
De amateursleutelaars lopen evenredig mee (3 à 5 keer zo veel, wel 15000 :!: slopel problemen)

900 om 1200 noem ik niet echt significante verschillen. Sterker nog gezien het aantal auto's zou je kunnen stelen dat Citroën het beter doet dan de dure Duitsers. :smt080

Zonder te kijken naar de inhoud van de problemen of de oplossingen (mijn 15jaar oude xantia diesel rookt! wat moet ik doen?) zegt het sowieso niks, zeker niet als het om een C5 gaat.

Citaat:
dus het raakt off topic.


dankzij wiens post?

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 okt 2009 12:43
Profiel
Bericht Re: C5 2.0 HPI Exclusive 2001. Wel of niet doen?
EvilTwin schreef:
Rowi schreef:
Ja, dat heb ik gedaan, op problemcar.nl. Citroen springt daar toch wel heel ongunstig uit.


echt onzin :evil: ; bij citroën is het 900 onopgeloste problemen en ik zie daar toch even snel 19 pagina's met oplossingen.

Bij Benz is het 1800 problemen, BMW 1200, bij Aldi 1200,
bij Rino 2100, SlOpel 2400, dat is dan alleen de profi's.
De amateursleutelaars lopen evenredig mee (3 à 5 keer zo veel, wel 15000 :!: slopel problemen)

900 om 1200 noem ik niet echt significante verschillen. Sterker nog gezien het aantal auto's zou je kunnen stelen dat Citroën het beter doet dan de dure Duitsers. :smt080

Zonder te kijken naar de inhoud van de problemen of de oplossingen (mijn 15jaar oude xantia diesel rookt! wat moet ik doen?) zegt het sowieso niks, zeker niet als het om een C5 gaat.

Citaat:
dus het raakt off topic.


dankzij wiens post?


Ja, dank zij de mijne. En ET, ik neem je al een tijdje niet meer serieus. Liefde maakt in jouw geval stekeblind. Op problemcar had ik overigens gekeken voordat ik deze auto kocht, alweer een jaar geleden, maar dat terzijde.
Ik ga verder niet meer op je postings in. Ik heb trouwens een bloedhekel aan brabbeltaal. (Slopel ipv Opel.) Hier spreekt men Nederlands.


04 okt 2009 12:49
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.