Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Volgende
 TomTom en andere 'losse' ( PDA ) navigatie ... 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: TomTom en andere 'losse' ( PDA ) navigatie ...
Omruilactie van Tomtom .... ( eigenaren van de One XL HD Traffic :idea: )

http://tweakers.net/nieuws/61017/tomtom ... affic.html

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

15 jul 2009 09:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb de laatste paar weken het probleem dat mijn Tomtom heel moeilijk een GPS-verbinding maakt en als dat eindelijk gelukt is dan ben ik al een tijdje onderweg.
Vandaag hoorde ik iemand anders hetzelfde vertellen (hij heeft een ander type dan ik).
Zijn er hier meer mensen die dat herkennen?
Anders ga ik toch echt met dat ding terug zolang er nog garantie op zit.

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

25 sep 2009 19:35
Profiel
Antwoord met een citaat
Heb een Garmin PDA en hetzelfde "probleem". Soms duurt het 5 minuten voordat mijn PDA 4 satellieten heeft gevonden. Het zal wel aan het verouderde Amerikaanse Navstar-systeem liggen en waarvan gebruik word gemaakt.
Nog even wachten tot het Europese Galileo-systeem gebruiksklaar is. Inruilen heeft niet zoveel zin. Klagen bij de EU waarom het allemaal zolang moet duren ook niet.

kijk ook op: http://www.tomtom.com/howdoesitwork/pag ... Language=5

:citrofiel

25 sep 2009 22:24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: 2.0 Hdif 120KW AUT Tourer Executive
Opties: Wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12812 CJ
Productienummer: 10792
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 325000
Kleur: Blue Bourrasque
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik herken het probleem. En @ Menno, ik mijn TomTom XL Europe inderdaad geruild tegen de nieuwe Live-versie. Maar bij beide heb (had) ik het probleem. Hier al wat gelezen over de folie in de vooruit, die de boosdoener zou moeten zijn. Dus tegenwoordig zet ik de TomTom al buiten de auto aan, en pas als er GPS-ontvangst is, zet ik het ding tegen de vooruit.
;)
Ik heb het idee dat ik dan snellere ontvangst heb.

Andere auto is een DS3

25 sep 2009 23:33
Profiel
Antwoord met een citaat
Het eerder aanzetten werkt wel, maar alleen als je in de open lucht staat. In huis of kantoor kan de PDA geen verbinding maken. Met Garmin heb ik bemerkt dat er sneller verbinding wordt gemaakt als je de PDA na enkele uren weer aanzet. Met elke dag dag je de PDA niet gebruikt heeft het meer tijd nodig om de satellieten te vinden. Leeglopend geheugen ?

26 sep 2009 18:09
Antwoord met een citaat
Ben ik dan werkelijk de enige die al die problemen niet heeft? Ik heb de nieuwe XL Live, maakt altijd snel contact met de satellieten, binnenshuis, in de auto (naast de CD speler, dus laag, niet op de voorruit), werkelijk overal, altijd en heel snel.

Geen problemen met de TomTom, geen problemen met de auto. Een unicum denk ik. :smt193

26 sep 2009 20:21
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: Een C5 Tourer 2.0 HDI Comfort
Opties: TomTom One Europa 22 v.4, Afneembare trekhaak
Bouwjaar: 2009
Organummer: 11980
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Thorium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wimmie schreef:
Ik heb de laatste paar weken het probleem dat mijn Tomtom heel moeilijk een GPS-verbinding maakt en als dat eindelijk gelukt is dan ben ik al een tijdje onderweg.
Vandaag hoorde ik iemand anders hetzelfde vertellen (hij heeft een ander type dan ik).
Zijn er hier meer mensen die dat herkennen?
Anders ga ik toch echt met dat ding terug zolang er nog garantie op zit.

Er is de laatste jaren veel "achterstallig onderhoud" ontstaan bij het GPS-systeem. Door bezuinigingen bij het Amerikaanse ministerie van defensie, de eigenaar en beheerder van het GPS-systeem, heeft men nagelaten om (bijna) defecte satellieten te vervangen door nieuwe.
Er zijn dus steeds minder "vitale" satellieten beschikbaar...
Hierdoor zal het in de toekomst steeds lastiger worden voor de TomTom's e.d. om genoeg signalen te krijgen voor een goede positiebepaling. Met name in stedelijke gebieden waar satellieten vaak achter hoge gebouwen "schuil gaan". Het probleem hoeft dus niet aan je TomTom e.d. te liggen...

:cit4

26 sep 2009 20:31
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb op mijn PDA met windows mobile 6.1 ook wel eens last dat hij zijn satelieten niet of nauwelijks kan vinden. Op de pda zit een tooltje QuikGPS. Dit tooltje download de nieuwste satelietgegevens van internet. Daarna vind TomTom de GPS positie vaak onmiddelijk.

Die gedownloade gegevens hebben een geldigheidsduur van 6 dagen maar als ze een aantal dagen oud zijn help het bij mij ze handmatig even te downloaden.

26 sep 2009 23:59
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
Onze Tomto One ("New Edition") van alweer een paar jaar oud hang ik regelmatig ff aan de computer. Daarop heb ik het standaard TomTom-programma geïnstalleerd. Naast zo nu en dan een firmware update worden altijd de nieuwste satellietgegeven geladen via QuickGPS Fix, een standaard tooltje van TomTom. Daardoor heeft TomTom welliswaar binnenshuis nog steeds moeite voldoende satellieten te vinden maar buitenshuis (en in de C1 waar we de TT in gebruiken) worden de satellieten doorgaans vrij snel gevonden zodat we eigenlijk altijd wegrijden met de juiste instructies.
Overigens heb ik met de MyWay in de C5 tot nu toe nog geen problemen gehad met het vinden van satellieten, maar die heeft weer wat andere minpuntjes...

28 sep 2009 12:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het kan altijd uit om een tomtom eerst buiten een fix te laten maken.

Omdat er in de auto minder ontvangst is door de warmtewerende coating, is het lastiger om een eerste fix uit te voeren. Na de eerste fix onthoudt de gps ontvanger waar de satelieten ongeveeer zijn . Deze informatie heet de "ephemeris" . Om deze te kunnen vaststellen moet er gedurende een bepaalde periode (ca 40s) onbeperkt zicht zijn op minimaal 4 dezelfde statelieten. Dat gaat dus makkelijker naast de auto.

Als de ephemeris eenmaal bepaald is, dan kan een fix in ca 1s plaatsvinden. Dat lukt rijdend ook nog wel , zelfs met een warmte werende voorruit.

Quickgps fix vertelt de ontvanger van te voren waar de satelieten zijn. Daarmee download je de voorspelde ephemeris gedurende de komende dagen.

Dat het lastiger wordt om een fix uit te voeren kan kloppen vanwege het al genoemde achterstallig onderhoud op gps

Een tomtom uit de 2e generatie heeft een sirfstarIII chipset die een ongeevenaarde gevoeligheid heeft. Met een actuele epemeris krijg je daar zelfs binnenshuis een fix. Deze doet het ook vrij goed in een C5 of picasso met voorruitcoating. Zelfs latere tomtoms die weer andere chips hebben kunnen ook weer minder presteren.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

28 sep 2009 13:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Henk2304 schreef:
Onze Tomto One ("New Edition") van alweer een paar jaar oud hang ik regelmatig ff aan de computer. Daarop heb ik het standaard TomTom-programma geïnstalleerd. Naast zo nu en dan een firmware update worden altijd de nieuwste satellietgegeven geladen via QuickGPS Fix, een standaard tooltje van TomTom. Daardoor heeft TomTom welliswaar binnenshuis nog steeds moeite voldoende satellieten te vinden maar buitenshuis (en in de C1 waar we de TT in gebruiken) worden de satellieten doorgaans vrij snel gevonden zodat we eigenlijk altijd wegrijden met de juiste instructies.
Overigens heb ik met de MyWay in de C5 tot nu toe nog geen problemen gehad met het vinden van satellieten, maar die heeft weer wat andere minpuntjes...

Inmiddels had ik al ergens lezen dat je inderdaad zeer regelmatig dat QuickGPSfix moet downen. Aangeraden werd om dat om de 5 a 6 dagen te doen.
Inmiddels gedaan en of het nou toeval is, vanmorgen binnen de 30 seconden verbinding met 7 satellieten

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

28 sep 2009 14:55
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: 2.0 ligne prestige berline
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik heb dezelfde ervaring; op vakantie in Frankrijk en op de terugweg wist de TomTom mij niet te localiseren, niet in de auto en niet er buiten. Ik had nota bene voor de vakantie de laatste updates erin gezet. Besloten na thuiskomst dat *****ding terug te brengen (kon nog net). Toch maar weer een keer geupdated. Sindsdien geen problemen meer, vindt binnen 10 a 20 sec minimaal 7 satellieten. Maar de ouderwetse kaart en stratenboek ligt nog steeds onder handbereik in de auto.

28 sep 2009 15:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Geloof dat ik TT ook weer even aan internep moet leggen...

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

28 sep 2009 15:49
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Vaag hoor, ik heb een Navion en eigenlijk zelden problemen met het krijgen van een fix. Nouja, binnenshuis soms, maar niet in de C5...

't enige moment dat het lang duurt is waneer ik 'em rijdend aanzet als hij al een hele tijd uitstaat (bv een 'terugreis'), en rijdend na een harder reset...

28 sep 2009 22:37
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: Break 2.0i 16V Difference 2
Opties: Winterbanden!
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0397
kilometerstand: 110000
Kleur: Gris Island

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht MIO: "nieuwe berekening en uitvoering"
Vrienden,
Ik was trevreden met mijn MIO C210-navigator, sinds kort evenwel is hij (zij, vanwege de vrouwelijk stem) van streek.
Zozeer zelfs dat de mededeling "Nieuwe berekening en uitvoering" onderbroken wordt door dezelfde tekst. En dat voortdurend. Vooral in binnensteden zoals Brugge en Leiden.
Wat is er aan de hand? Komt het door de opstelling in mijn C5 die ik pas kort berijd waardoor de satteliet-signalen niet goed doorkomen? Zijn er tijdelijk minder satelieten beschikbaar? Zijn de kaarten van de MIO (2006) verouderd? Nieuwe navigator kopen?
Met dank voor uw hulp en vriendelijke groeten, Jacques Burger

30 sep 2009 13:50
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Volgende