Die band is hier op diverse plaatsen te koop voor minder als 100 euro.josok schreef:Nokia 215/55 R 16 97H XL 167,91 €, en dat is zonder monteren, balanceren en milieubelasting.
Heeft de temperatuurklasse er mee te maken? In NL wordt meestal b verkocht geloof ik?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
niet bekend met 6sigma blijkbaarRowi schreef:Daar zal niemand, ook geen statisticus, het mee eens zijn. Echt te verwaarlozen.N=4 en zelfs als je daar 3.999.996 goeie conti's tegenover zet is het statistisch nog steeds niet te verwaarlozen."

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
@Witbrik
Je hebt al antwoord gehad op de vraag over de H of V, ik wil even iets zeggen over Nokian.
Op mijn Xantia 2.0i 16V heb ik Nokians laten monteren. Omdat ik de auto heb weggedaan voordat de banden versleten waren (zo'n 20.000 km mee gereden, nog 6mm profiel voor) heb ik geen echte slijtagebeoordeling. Wel ben ik tevreden over de wegeigenschappen van deze banden -zowel droog als nat- en afrolgeluiden. Maar ik ben een redelijk rustige rijder die voornamelijk grote afstanden rijd. Ik zou zo weer Nokian nemen als ik banden moet vervangen.
Je hebt al antwoord gehad op de vraag over de H of V, ik wil even iets zeggen over Nokian.
Op mijn Xantia 2.0i 16V heb ik Nokians laten monteren. Omdat ik de auto heb weggedaan voordat de banden versleten waren (zo'n 20.000 km mee gereden, nog 6mm profiel voor) heb ik geen echte slijtagebeoordeling. Wel ben ik tevreden over de wegeigenschappen van deze banden -zowel droog als nat- en afrolgeluiden. Maar ik ben een redelijk rustige rijder die voornamelijk grote afstanden rijd. Ik zou zo weer Nokian nemen als ik banden moet vervangen.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Bedankt voor de reacties. Mijn 2.0 HDI rijdt max. 190 dus een H band is genoeg, ik vond het alleen vreemd dat op autobandenmarkt.nl de V band goedkoper is dan de H band. Verder heb ik sinds januari Nokians op de achteras en dat rijdt inderdaad heel behoorlijk, ik heb toen alleen per ongeluk een te hoge loadindex besteld (99) en ik denk dat de band daardoor iets te robuust is qua vering. Bij m'n volgende bestelling wil ik iets zorgvuldiger zijn vandaar mijn vraag. Maar bedankt en ik denk dat ik de V variant ga bestellen binnenkort. Kan ik ook en keertje boven de 200 razen 


N=4 en zelfs als je daar 3.999.996 goeie conti's tegenover zet is het statistisch nog steeds niet te verwaarlozen."
Daar zal niemand, ook geen statisticus, het mee eens zijn. Echt te verwaarlozen.
Nee. Lijkt me toch vooral een kwestie van gezond verstand.niet bekend met 6sigma blijkbaar
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
6sigma gaat over het accepteren van een bepaald aantal producten (foutmarge) die door je kwaliteitscontrole heen glippen. Het gaat dan dus om producten die niet aan de kwaliteitsnormen voldoen. Dit wil je zo laag mogelijk houden en 4 op 4 10x6 is dan een relevant aantal.
Waar het hier natuurlijk om gaat is de klanttevredenheid over producten die aan de kwaliteitsnormen voldoen en dan is 4 niet tevreden klanten op een steekproef van 4 10x6 absoluut een te verwaarlozen relevantie en statistisch niet significant. Simpel aan te tonen met een T-toets, uitgaande van een normale verdeling.
Maar ik moet me hier eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, ik vind dat onder een citroen gewoon Michelins horen, punt
Waar het hier natuurlijk om gaat is de klanttevredenheid over producten die aan de kwaliteitsnormen voldoen en dan is 4 niet tevreden klanten op een steekproef van 4 10x6 absoluut een te verwaarlozen relevantie en statistisch niet significant. Simpel aan te tonen met een T-toets, uitgaande van een normale verdeling.
Maar ik moet me hier eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, ik vind dat onder een citroen gewoon Michelins horen, punt

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi

Gezond verstand, zoals ik het bedoelde. Maar om ET zelf te quoten:zandvoorta schreef: Waar het hier natuurlijk om gaat is de klanttevredenheid over producten die aan de kwaliteitsnormen voldoen en dan is 4 niet tevreden klanten op een steekproef van 4 10x6 absoluut een te verwaarlozen relevantie en statistisch niet significant
Zo simpel kan het zijn.Citroëns worden ontwikkeld op Michelins, en Michelin ontwikkelt zijn banden op Citroëns hoe simpel wil je het hebben?"
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Daar twijfel ik toch aan gezien Josoks relaas :Citroëns worden ontwikkeld op Michelins, en Michelin ontwikkelt zijn banden op Citroëns hoe simpel wil je het hebben?"
Misschien dat Citroen onderstellen afstemt op Michelin, maar Michelin ontwikkelt m.i. niet exclusief op en voor Citroens.josok schreef:Michelin heeft jarenlang banden hier op ijs getest. Lopende band werk: Optrekken tot een bepaalde snelheid, registratie computer piept, remmen. Dat 10 keer, iets opgeschoven, banden wisselen, ijs dweilen, enzovoort. Circuit op glad- en ruw ijs. Vrachtautos vol zomer- winter en winter-spike banden. De testautos waren Golfjes en Volvo's. Geen enkele Cit gezien, laat staan een C5.
Groeten, Marc

Mmm...
Die zin
Zal dan wel ten onrechte zijn
Die zin
heb ik eigenlijk direct voor waar aangenomen.Citroëns worden ontwikkeld op Michelins, en Michelin ontwikkelt zijn banden op Citroëns hoe simpel wil je het hebben?"
Zal dan wel ten onrechte zijn

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ze willen ook vast wel eens weten hoe beroerde auto's rijden met hun banden.MarcusE schreef:Daar twijfel ik toch aan gezien Josoks relaas (..)Citroëns worden ontwikkeld op Michelins, en Michelin ontwikkelt zijn banden op Citroëns hoe simpel wil je het hebben?"
Michelin ontwikkelt m.i. niet exclusief op en voor Citroens.

In het openbaar zijn ze sinds ze Citroën verkocht hebben heel voorzichtig om geen voorkeur uit te stralen, de http://www.michelin-engineering-and-services.com" onclick="window.open(this.href);return false; site laat heel netjes een doorsnee aan auto's zien (Audi, Opel, Alfa, Bugatti, Porsche, etc.) iedere fabrikant kan van hun diensten gebruik maken. Opvallend genoeg staan er geen Citroën foto's tussen, of BMWs (terwijl die vrijwel exclusief op Michelin run-flats staan)
Maar banden als de Radial X (2cv), de XWX (Sm & Bora) de TRX (CX) en de Pilot SX GT (Xantia Activa) zijn wel degelijk ontworpen op Citroëns, en de auto's op de band. Dat zijn de dus de sprongen in Michelin technologie, die hand in hand met Citroën zijn gegaan. Die technologie werkt nog steeds in je huidige band (muv TRX).
Ontwikkelt Michelin uniek en specifiek voor Citroens? Vast niet anders hadden ze nooit banden voor de Carrera GT of Veyron kunnen ontwikkelen. De C6 Lignage stond op Michelin PAX, maar de enige productie auto hiermee is geloof ik de RR Phantom.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
Ik heb net m'n eerste set banden versleten. Banden zitten er nu 41.000 km op en voor is tot op de nokken, waarbij de zijkanten al bijna slicks zijn, achter zit nog tot iets boven de nokjes, maar die moeten ook vervangen. Levensduur valt me tegen. Ik heb Michelin Energy Savers 215/55/16.
Heb net bij de bandenboer gevraagd wat een setje Premacy HP kost (215/55/16 93W bijna 800 euro), dus dat is wel even schrikken. Ik las ergens dat de slijtage van Energy Savers goed getest was, maar dat valt bij mij nogal tegen. Of is 41.000 km normaal? Ik heb wel een paar keer zonder esp flink gegast om te kijken wat er gebeurd, maar normaliter gaat mijn esp lampje zo goed als nooit branden, dus volgens mij ben ik niet een heel ruige rijder. Voorbanden schrapen altijd wel wat bij max stuuruitslag.
Iemand nog andere suggesties voor leuke banden? Wil gewoon een A-merk en ik ga ook niet banden op internet kopen.
Heb net bij de bandenboer gevraagd wat een setje Premacy HP kost (215/55/16 93W bijna 800 euro), dus dat is wel even schrikken. Ik las ergens dat de slijtage van Energy Savers goed getest was, maar dat valt bij mij nogal tegen. Of is 41.000 km normaal? Ik heb wel een paar keer zonder esp flink gegast om te kijken wat er gebeurd, maar normaliter gaat mijn esp lampje zo goed als nooit branden, dus volgens mij ben ik niet een heel ruige rijder. Voorbanden schrapen altijd wel wat bij max stuuruitslag.
Iemand nog andere suggesties voor leuke banden? Wil gewoon een A-merk en ik ga ook niet banden op internet kopen.
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ik heb kortgeleden Energysavers voor E105/band (incl alles) in Heerenveen gekocht. Waren gewoon nagelnieuwe banden die er keurig om zijn gelegd. Een andere lokale bandenboer vroeg E120/band. Bekende ketens zoals Euromasters vroegen >140/band.munkman schreef:Iemand nog andere suggesties voor leuke banden? Wil gewoon een A-merk en ik ga ook niet banden op internet kopen.
Ik zou gewoon eens rondbellen en mailen. Met een beetje moeite moet je 200 Euro kunne besparen. En banden zijn banden.
Wat is het probleem om ze via internet te bestellen? Je kiest dan gewoon een v/d aangesloten garages om de banden erom te laten leggen. Dan help je een kleine middenstander ipv een grote keten.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Zoals in m'n C5 draadje (KLIK) te lezen is ga ik weer terug naar Michelins. Inclusief nieuwe velgen, dat wel. Het is niet gelukt het trillen op te lossen. Dus waar de oorzaak ligt, weet ik niet. Kromme velgen (Hungaro's), niet ronde banden (Dunlops) of kieskeurige C5, of een combinatie ervan. Wie het weet, mag het zeggen.
Groeten, Marc

C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
reactie op vraag Munkman: mijn Michelin Energy savers zitten er vóór nu 47000 km onder en het profiel is nog 4 mm. Wat slijtage betreft niet slecht maar vorige week onderweg toch even schrikken: met 80 km per uur in een pittige regenbui en (kennelijk) spoorvorming op het wegdek ging de voorzijde aquaplanen. Valt me toch een beetje tegen. Zou overigens wel kunnen kloppen, want als ik het overzicht op de site kiesdenieuweband.nl dan scoort Michelin wat natte grip betreft niet geweldig. Misschien dat ik bij vervanging toch kies voor Uniroyal of een ander merk dat goed scoort. Geringe slijtage is mooi meegenomen, maar veiligheid voor alles.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
in de regen kan michelin niet op tegen uniroyal...
zo is het gewoon...

zo is het gewoon...
