Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Module gemonteerd en alles werkte.
Inmiddels een uurtje onderweg geweest en na 1 x herstarten was het uit met de pret.
"Oude"module er weer in en alles o.k.
De mosfet ziet er nog uit zoals ik hem erin heb gezet. Geen spoor van verbranding,smelten o.d.
Leverancier farnell nr 1291988 dus conform eerdere berichten. Wie het weet mag het zeggen
Inmiddels een uurtje onderweg geweest en na 1 x herstarten was het uit met de pret.
"Oude"module er weer in en alles o.k.
De mosfet ziet er nog uit zoals ik hem erin heb gezet. Geen spoor van verbranding,smelten o.d.
Leverancier farnell nr 1291988 dus conform eerdere berichten. Wie het weet mag het zeggen
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen. 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Ik weet wel dat als je de airco in werking hebt, en je motor slaat af, en je start hem weer direct, dat de module dat ook niet prettig vindt.
De mijne gaf namelijk de geest afgelopen zomer, ik wou weg rijden met de airco vol aan, toen sloeg mij de motor af, en toen starte ik hem meteen weer, toen was het einde oefening.
Wie klinkt dit ook bekend, misschien is dat het probleem dat de mosfet stuk gaat, want tijdens het starten gaat de accu spanning naar beneden omdat je de start motor rond gaat, dus de stroom gaat omhoog, om het zelfde vermogen te krijgen, dit geld dus ook voor je kachelmodule (wet van Ohm U=IxR) dat zou de reden kunnen zijn dat de module dus de geest geeft omdat dan de stroom te hoog wordt
De mijne gaf namelijk de geest afgelopen zomer, ik wou weg rijden met de airco vol aan, toen sloeg mij de motor af, en toen starte ik hem meteen weer, toen was het einde oefening.
Wie klinkt dit ook bekend, misschien is dat het probleem dat de mosfet stuk gaat, want tijdens het starten gaat de accu spanning naar beneden omdat je de start motor rond gaat, dus de stroom gaat omhoog, om het zelfde vermogen te krijgen, dit geld dus ook voor je kachelmodule (wet van Ohm U=IxR) dat zou de reden kunnen zijn dat de module dus de geest geeft omdat dan de stroom te hoog wordt

Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ze zijn eerdaags binnen de Mosfets ik heb er 5x laten overkomen, dus kapotte modules ook bewaren kunnen die van te voren gereparreerd worden.
foto"s volgen zo.
foto"s volgen zo.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Vandaag 2x uitgebouwd en in één weer ingebouwd,
Als je het eenmaal hebt gedaan valt het best mee.
Nu zit ik even zonder, die van mij zit in de C5 van mijn zoon.( vanwege de APK keuring)
Hier wat Foto's

Als je het eenmaal hebt gedaan valt het best mee.

Nu zit ik even zonder, die van mij zit in de C5 van mijn zoon.( vanwege de APK keuring)
Hier wat Foto's
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Vervolg,
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
vervolg,
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik zie op de foto's alleen de grote (originele) mosfet. = H 80NF5508. Lijkt dus de uitgebouwde defecte module. De nieuwe (zonder H ) is kleiner of heb je inderdaad de grote gevonden ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik zal een foto maken zodra ze binnen zijn en er een naast leggen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:27
Auto: C5 Tourer 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 169.000
Kleur: Grijs
Locatie: Winterswijk
De mijne had het ook begeven.
Heb hem vervangen door een IRF2804PbF, tot op heden tot tevredenheid.
Bedankt voor al jullie tips en uitleg.
Lijkt me trouwens erg belangrijk om de verbinding met het koelelment weer stevig en netjes met pasta te herstellen. Na eventjes proefdraaien is de mosfet al gloeiend heet.
Hier een plaatje van de originele;

Groet, Herman
Heb hem vervangen door een IRF2804PbF, tot op heden tot tevredenheid.
Bedankt voor al jullie tips en uitleg.
Lijkt me trouwens erg belangrijk om de verbinding met het koelelment weer stevig en netjes met pasta te herstellen. Na eventjes proefdraaien is de mosfet al gloeiend heet.
Hier een plaatje van de originele;

Groet, Herman
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Ik heb vorige maand mijn mosfet vervangen. Doch is deze nu terug defect.


Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
wel koelpasta gebruiken, en géén dikke laag, maar een flinterdun laagje, zodat het goed contact maakt met het alluminium blok.streetfighter schreef:Ik heb vorige maand mijn mosfet vervangen. Doch is deze nu terug defect.
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:48
Auto: Berline 2.0HDI Exclusive 120kW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 62000
Kleur: Parelmoer wit
Locatie: Zonhoven (B)
Ik had dit laten solderen op mijn werk, en ze hadden er koelpasta tussen gedaan.
Ik ga een nieuwe module halen. Kostprijs bij de plaatselijke dealer: ongeveer 85 euro.
@Herman, welk type mosfet heb jij besteld en waar?
Ik ga een nieuwe module halen. Kostprijs bij de plaatselijke dealer: ongeveer 85 euro.
@Herman, welk type mosfet heb jij besteld en waar?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Het zelfde adres
LAB Electronice BVBA
Diepenbekerweg 8/3
(B) 3500 Hasselt
0032(011)272800
LAB Electronice BVBA
Diepenbekerweg 8/3
(B) 3500 Hasselt
0032(011)272800
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2009 11:04
Auto: C5 2.0 HDI BREAK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Blauw
Locatie: Winsum (Gn)

Dankzij duidelijke uitleg en goede foto's op dit forum heb ik zelf ff de kapotte kachelmodule kunnen vervangen.
Bedankt!!!
Arjan