zoveel mensen, zoveel wensen....
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
hieruit blijkt dus..
zoveel mensen, zoveel wensen....

zoveel mensen, zoveel wensen....
Ja, Kroatie is prima te berijden, ook in het land zelf. Helemaal zonder caravanjpiek schreef:Hmm, hier ook vage plannen om eens naar Kroatië (Rovinj) te gaan, is dat een beetje te rijden qua wegen ?Robbert schreef:Onze combinatie op een natte heenweg dit jaar naar een zonnig Kroatie. Foto genomen op camping Zur Fuldaschleife in Guxhagen-Buchewerra Duitsland (nabij Kassel)
Ik twijfel of we dat wel met een caravan zullen doen. Zonder schiet at beter op (door Duitsland heen)..
De caravan is er nog niet, ook een argument
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Door de bergen heen ook geen steile hellingen of wegen met ravijnen oid ? Lijkt me voor mezelf niet prettig met caravan, m'n passagier gaat echter al in een stuip als we door bepaalde delen van Limburg rijden... 
Johan
Steile hellingen of bergen vind je niet van betekenis is Kroatie. Onderweg heeft de voiture meer moeite met het betere klimwerk in met name Duitsland. behalve als je C5 rijdt natuurlijk 
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ok, ik meende op de kaart een par bergen en passen te zien op de route...
Johan
V.I.P.


Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
Net terug uit Croatie, Slovenie en Oostenrijk. Bergen genoeg maar gaat goed. Alleen bij Koper (grens slovenie/kroatie) moet je niet in de file komen . raar omhoog. Echte bergen zijn pas in Slovenie. Ik was totaal gewicht +/- 2800 kg , klimmen gewoon 70 constant in zijn 3. hoofdzakelijk lpg gereden en klimaat controle aan.
Citroen C5 Break
Die grensovergang is inderdaad lastig, al valt het mee met zo'n electronische Renooit-handremcitroendreamer schreef:Net terug uit Croatie, Slovenie en Oostenrijk. Bergen genoeg maar gaat goed. Alleen bij Koper (grens slovenie/kroatie) moet je niet in de file komen . raar omhoog. Echte bergen zijn pas in Slovenie. Ik was totaal gewicht +/- 2800 kg , klimmen gewoon 70 constant in zijn 3. hoofdzakelijk lpg gereden en klimaat controle aan.
Berichten: 418
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:35
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Locatie: Delluft
Respectievelijk momenteel in Gnesau (Oostenrijk) en daarvoor in Zirndorf (Duitsland)
Gelukkig was ik hem niet ongemerkt verloren! Alle bevestigingspiefjes zaten er nog op en lieten zich weer gewillig vastklikken..
Gelukkig was ik hem niet ongemerkt verloren! Alle bevestigingspiefjes zaten er nog op en lieten zich weer gewillig vastklikken..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vriendelijke groet,
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
C5club Fan


Berichten: 62
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:37
Auto: nu Subaru Legacy , C5 Break 2004' verkocht
Opties: trekhaak parkeersensoren achter, lmv 17 inch
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198000
Kleur: zilvergrijs
We zijn met carvan (eriba troll) 1000 kg naar frankrijk geweest, geen enkel probleem gehad, ook niet van inklappende spiegels (gebruik van die zuignap spiegels) Trekt als een tierelier en aan en afkoppelen doe ik altijd met draaiende motor dan gaat de auto vanzelf weer omhoog bij aankoppelen. Afkoppelen is dan ook geen probleem. C5 is trouwens een 2 liter 16V op gas.
hihaho
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Ik heb uitstekende ervaringen met de C5 break met een HomeCar racer 45 spririt (max 1300 kg).
Vorig jaar nog met een Xantia 1.8 16v nu met een C5 2.2 HDI. Nou dat merk je wel!
De steigende wegen met gemak gem 90-100 km p/uur de meer vlakkere routes moest ik me inhouden..
110 was geen enkel probleem, met beladen auto en caravan..
grtn
Peter
Vorig jaar nog met een Xantia 1.8 16v nu met een C5 2.2 HDI. Nou dat merk je wel!
De steigende wegen met gemak gem 90-100 km p/uur de meer vlakkere routes moest ik me inhouden..
110 was geen enkel probleem, met beladen auto en caravan..
grtn
Peter
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Waren zelf naar Duitsland (keuelen stutgard, munchen), Oostenrijk (linz, wenen) en Slovenië (bratislava) geweest met een Dethleffs Beduin 540V (1500KG) en onze C5 2.0 op LPG. Ik moet zeggen de wagen soms erg goed persteerde om de heuvels te pakken in z'n 5
Heb wel vaak genoeg meegemaakt dat ik terug moest schakelen naar z'n 3 om de heuvels over te komen. De aanloop gaat nog wel maar zodra je op de helft van t bergje zit moet je zeker wel terug.. de 4 of 5de versnelling trekken dat gewoon niet. Het is allemaal afhankelijk van de weg/bergen ook, soms waren deze klimmetjes zo stijl dat je de rechter meter (koelwater temp ofzo?) omhoog zag gaan.. uiteraard airco en andere onnodige verbruikers uitgezet en de na de heuvel weer aan.
Wat me ook opviel is dat ik een traject heb gereden waar echt zowat constant bergen in waren.. daar heb ik behoorlijk veel in de 3 gereden en flink moeten doortrekken.. dat was ook wel te merken aan het oliepijl. Heb vervolgens een 700ML aan olie bij gevult.
Mede hierdoor heb ik bewust gekozen om regelmatig te stoppen en de motor ook een rust moment te gunnen.. C5 heeft zich perfect gedragen en mag eigenlijk nergens over klagen
. Wagen is inmiddels al weer voor service geweest @ Oldenhage
, nix aan t handje. Verdiend alleen nog wel een goede wash/polish en wax beurt..
Over het algemeen op LPG geboekt alleen in oostenrijk heb ik even zonder gezeten. Verbruik op LPG was in het begin even drama.. 1 op 5. Daarna begon het weer aan te trekken en was het gemiddelde al snel weer terug op 1 op 7/8 (gemeten aan de pomp).

Heb wel vaak genoeg meegemaakt dat ik terug moest schakelen naar z'n 3 om de heuvels over te komen. De aanloop gaat nog wel maar zodra je op de helft van t bergje zit moet je zeker wel terug.. de 4 of 5de versnelling trekken dat gewoon niet. Het is allemaal afhankelijk van de weg/bergen ook, soms waren deze klimmetjes zo stijl dat je de rechter meter (koelwater temp ofzo?) omhoog zag gaan.. uiteraard airco en andere onnodige verbruikers uitgezet en de na de heuvel weer aan.
Wat me ook opviel is dat ik een traject heb gereden waar echt zowat constant bergen in waren.. daar heb ik behoorlijk veel in de 3 gereden en flink moeten doortrekken.. dat was ook wel te merken aan het oliepijl. Heb vervolgens een 700ML aan olie bij gevult.
Mede hierdoor heb ik bewust gekozen om regelmatig te stoppen en de motor ook een rust moment te gunnen.. C5 heeft zich perfect gedragen en mag eigenlijk nergens over klagen
Over het algemeen op LPG geboekt alleen in oostenrijk heb ik even zonder gezeten. Verbruik op LPG was in het begin even drama.. 1 op 5. Daarna begon het weer aan te trekken en was het gemiddelde al snel weer terug op 1 op 7/8 (gemeten aan de pomp).

Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
SkyBuMp schreef:Ik moet zeggen de wagen soms erg goed persteerde om de heuvels te pakken in z'n 5![]()
Heb wel vaak genoeg meegemaakt dat ik terug moest schakelen naar z'n 3 om de heuvels over te komen. De aanloop gaat nog wel maar zodra je op de helft van t bergje zit moet je zeker wel terug.. de 4 of 5de versnelling trekken dat gewoon niet.
Pas je wel op?
Om de bult op te komen heb je vermogen nodig. Dus PK's of kW's. Dat heeft de motor pas bij hogere toerentallen ècht beschikbaar.
Bovendien loopt bij hogere toerentallen je koelwatercircuit harder omdat de waterpomp harder draait.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Uiteraard, merkte dat de wagen bij 3000toeren en hoger pas echt goed trok. Dus de 5 heb ik meer als rol versnelling gebruikt en bij kleine heuvels ging dat ook wel prima. Maar goede tip in elk geval
Hadden jullie trouwens ook het gevoel dat bij terugkomst de auto een stuk losser aanvoelde? Alsof de wagen sneller op t gas e.d. reageert.. misschien te veel caravan kilometers achter de rug waardoor ik het andere rijden gewend ben geraakt
Hadden jullie trouwens ook het gevoel dat bij terugkomst de auto een stuk losser aanvoelde? Alsof de wagen sneller op t gas e.d. reageert.. misschien te veel caravan kilometers achter de rug waardoor ik het andere rijden gewend ben geraakt
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Nee want ik heb geen sleurhut.
Maar inderdaad: laatst reed ik op de snelweg en kwam een (gezien de roetwolken die hij produceerde vol op zijn staart getrapte) 530d niet van mijn voorbumper af doordat ik in 3 en 4 reed.
Pas toen ik bij 170 opschakelde naar 5 en van het gas ging liep ie weg....
Maar inderdaad: laatst reed ik op de snelweg en kwam een (gezien de roetwolken die hij produceerde vol op zijn staart getrapte) 530d niet van mijn voorbumper af doordat ik in 3 en 4 reed.
Pas toen ik bij 170 opschakelde naar 5 en van het gas ging liep ie weg....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Lol.. laat ik net nou rond aan het kijken zijn voor een 530D haha...incl roetfilter. 500NM koppel sleurt goed 
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**



