Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 stoelen C5 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: stoelen C5
De elektrisch verstelbare stoelen in de xm waren al prettig, maar ik vind de hoogteverstelling aan de voorkant en de achterkant van de c5-zetel echt geweldig, nu kan ik eindelijk een goede zitpositie instellen. Ook de oppompbare lendesteun is fijn en geeft veel steun in de onderrug

09 aug 2009 12:01
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zo, das nou eens een leuk onderwerp waar ik ook een duit in het zakje bij kan stoppen.
Met mijn 2 meter en 6 cm, kan ik wel zeggen, dat alle standaard stoelen, zetels en aanverwant meubilair van auto's ver onder de maat wordt geleverd. Ook ik heb 3 BX-en, 1 XM en nu een C5 gereden, naast vele Duitse automobielen en 2 verdwaalde Zweden. De volvo's zaten het lekkerst van al het standaard meubilair. Eens, lang geleden, had ik een Scheel gemonteerd, maar het dievengilde was hier zo van onder de indruk, dat auto met stoel verdween als sneeuw voor de zon. Nooit meer iets van gehoord. De stoelen van de XM zaten erg goed, zij het wat aan de korte kant. De BX stoelen waren of te kort of niet genoeg verstelbaar. Dus daar zaten eeuwig stoelverlengers onder gemonteerd. Gelukkig waren de kinderen nog niet zo groot, anders hadden die weer wat te mauwen gehad.
Een goede stoel voor mij is er èèn die een lang zitgedeelte heeft, van achter enorm ver naar beneden kan en tevens aan de voorkant ver omhoog. Maar wat zit ik eigenlijk te zeuren, thuis in de huiskamer heb ik dat allemaal ook niet.

06 sep 2009 01:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Lange Henk schreef:
... Maar wat zit ik eigenlijk te zeuren, thuis in de huiskamer heb ik dat allemaal ook niet.

Maar daar hoef je ook niet zo lang in één houding te zitten neem ik aan... :smt203

07 sep 2009 17:56
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wimmie schreef:
Ik snap de klacht eerlijk gezegd ook niet. De overstap van Xantmeubilair naar C5-meubels vond ik juist een aangename ervaring. Ik zit hier veel beter in dan in de Xant en kan het veel langer volhouden. na 2-2,5 uur in de Xant moest ik er echt uit. Dat heb ik nu dus niet meer :smt038

Van BX naar Xantia vond ik een ramp, heb nooit echt aan de zetels in de Xantia kunnen wennen. Gaven bij mij alleen laag in de rug steun. De C5 is voor mij ten opzichte van de Xantia weer een verademing. Qua lengte ben ik een gemiddelde 1.83 Overigens nog geen langere ritten dan 2,5 uur gemaakt.

07 sep 2009 23:17
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Citroentje schreef:
Lange Henk schreef:
... Maar wat zit ik eigenlijk te zeuren, thuis in de huiskamer heb ik dat allemaal ook niet.

Maar daar hoef je ook niet zo lang in één houding te zitten neem ik aan... :smt203

KIJK, daar heb jij natuurlijk weer gelijk in.
Thuis krijg ik nooit de kans een lekker rustig te zitten. Er is altijd wel wat te doen. Een bandje plakken, het vuil buiten zetten, een plankje ophangen in de badkamer, enz enz. En is er dan eens helemaal niks te doen, mag je weer gaan werken.

P.S. Ik heb nog een zo goed als nieuw bankstel te koop, weinig op gezeten. (door de heer des huizes dan)

07 sep 2009 23:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Lange Henk schreef:
P.S. Ik heb nog een zo goed als nieuw bankstel te koop, weinig op gezeten. (door de heer des huizes dan)

Past-ie in mijn C5? :lol:

Ik ben ook zo'n lange (ietsje minder lang dan wel) en heb dus ook behoefte aan goed zitmeubilair. De kids (16 & 18) achterin klagen ook al over te weinig beenruimte, maar ja wat wil je met zo'n lange pa; dan zijn zij ook niet echt klein meer...

07 sep 2009 23:48
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: prius
Opties: Executive pakket
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik vind de stoelen in de C5 prettig zitten: geen klachten op lange afstanden wat ik met andere auto's wel eens heb gehad. Enige minpunt vind ik de matige zijdelingse steun. Mijn vorige auto had elec. opblaasbare kussentjes (ergomatic): dit bood prima ondersteuning op maat, helaas tref je deze "gadget" in geen enkele citroen aan.

08 sep 2009 00:05
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)

Naar boven
Antwoord met een citaat
De stoelen in mijn C5 (electrische exclusive PH2) bevallen me uitstekend, zowel op korte als lange ritten (Provence). Boven verwachting eigenlijk, want zo op het oog leken ze vergelijkbaar met die van de Xantia SX en lager. De Xantia Elegance en TurboCT VSX hadden al weer betere (lees: diepere) stoelen dan de gemiddelde Xantia. De BX TZI zat geweldig (hoofdsteunen zijn tenslotte alleen voor de veiligheid).
Maar eerlijk gezegd zit ik nog het liefste in het zwarte skai van de DSpecial. Hoewel natuurlijk veel te zacht (volgens huidige normen) heb ik hier toch een keer een reis van 24 uur mee gemaakt :shock: . Niet gepland en niet non-stop natuurlijk, en met een dutje van een uur in dezelfde stoel tussendoor, maar toch. Dat vind ik sterk voor een auto uit 1970 terwijl ik 1,90 meter ben. En fit weer uitstappen...

08 sep 2009 00:30
Profiel
Antwoord met een citaat
peterrr schreef:
Ik vind de stoelen in de C5 prettig zitten: geen klachten op lange afstanden wat ik met andere auto's wel eens heb gehad.

Gerard schreef:
De stoelen in mijn C5 (electrische exclusive PH2) bevallen me uitstekend, zowel op korte als lange ritten (Provence).

Ja, de elektrisch verstelbare stoelen van de C5 zijn aanmerkelijk beter dan de niet-elektrische. Dat is ook de reden dat onder andere Harm ze heeft vervangen en ik dat ook graag zou doen, al wil ik er niet al te veel voor uitgeven. Ze zijn niet alleen in hoogte verstelbaar maar ook kantelbaar, wat de ondersteuning van de bovenbenen verbetert en daar gaat het om (bij mij tenminste). Enig minpuntje dat dan overblijft is dat de zitting te kort is voor lange mensen.

In het verleden heb ik in een auto van de baas eens een stoel van ASS (net zoiets als de bekendere Scheel) gehad. Bij de aanpassing daarvan aan mijn maten hebben ze de zitting iets naar voren gehaald ten opzichte van de rest van het frame. Het ging maar om een paar centimeter, maar het was een wereld van verschil. Als ik een paar elektrische stoelen te pakken krijg voor mijn dame zal ik daar hetzelfde mee uithalen.

08 sep 2009 09:37
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Citroentje schreef:
Lange Henk schreef:

Past-ie in mijn C5? :lol:

Ik ben ook zo'n lange (ietsje minder lang dan wel) en heb dus ook behoefte aan goed zitmeubilair. De kids (16 & 18) achterin klagen ook al over te weinig beenruimte, maar ja wat wil je met zo'n lange pa; dan zijn zij ook niet echt klein meer...

Past er zo achterin, hoef je niet eens je stuurstoel(tje) te verschuiven

09 sep 2009 22:13
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Gerard schreef:
De stoelen in mijn C5 (electrische exclusive PH2) bevallen me uitstekend, zowel op korte als lange ritten (Provence). Boven verwachting eigenlijk, want zo op het oog leken ze vergelijkbaar met die van de Xantia SX en lager. De Xantia Elegance en TurboCT VSX hadden al weer betere (lees: diepere) stoelen dan de gemiddelde Xantia. De BX TZI zat geweldig (hoofdsteunen zijn tenslotte alleen voor de veiligheid).
Maar eerlijk gezegd zit ik nog het liefste in het zwarte skai van de DSpecial. Hoewel natuurlijk veel te zacht (volgens huidige normen) heb ik hier toch een keer een reis van 24 uur mee gemaakt :shock: . Niet gepland en niet non-stop natuurlijk, en met een dutje van een uur in dezelfde stoel tussendoor, maar toch. Dat vind ik sterk voor een auto uit 1970 terwijl ik 1,90 meter ben. En fit weer uitstappen...

Om eerlijk te zijn, ik stap na een dutje van een uur ook fit uit welke stoel dan ook. Al staat tie in een Trabant

09 sep 2009 22:15
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mijn eerste kennismaking met Citroenstoelen was in de GS. Prima stoelen alleen dat verdomde skai was wel erg plakkerig. Daarna een BX 14 E, maar matige stoelen. De daaropvolgende BX 16 TRI had veel betere stoelen, trouwens een heel fraai interieur. Daarna een XM, weliswaar in de eenvoudigste versie maar met de beste stoelen die ik tot nu toe gehad heb, ook achterin. De C5 HPI Exclusive was wat dat betreft toch een kleine teleurstelling en met mijn huidige Ph I Difference II heb ik ook leren leven. Er zijn betere stoelen. Overigens heb ik nog nooit een elektrische stoel bezeten. Misschien ook maar niet uitproberen. Sommigen komen er niet levend vanaf. Verder vind ik de Ph III stoelen uit de business uitvoering al weer veel beter zitten en mooi ook met dat half stof en half leer. Voorlopig maar voor zitcomfort in de huiskamer blijven in mijn Kjaerholm-stoel of in mijn Barcelona-stoelen van Mies van der Rohe, dit voor de kenners.

Groeten, vanaf een inmiddels matig zittende Gelderland bank,
Cieterman

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)Afbeelding

Honda Jazz e:HEV Elegance

10 sep 2009 00:10
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Van de Citroenen die ik zelf heb gehad ben ik het idd eens dat de XM veruit het beste meubilair had, echter komt de C5 ( elektrische zetels ) op een uitstekende 2de plek ...
BX zat misschien niet onaardig maar het was van het goedkoopste materiaal gemaakt wat voorhanden was, en die hoofdsteunen zijn de naam niet waard ( rommel :oops: )
Xantia was het net niet, alhoewel ook daar in de luxe uitvoeringen het beter voor elkaar was dan in de standaard modellen ...

CX is trouwens naast dat het vreselijk zacht is ook niet verkeerd :smt193

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

10 sep 2009 09:06
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)

Naar boven
Antwoord met een citaat
In mijn C5 zijn de stoelen niet elektrisch verstelbaar, maar gewoon mechanisch. Ik heb de auto nog niet zo lang en ik reed er de eerste weken niet dagelijks in. Als ik er dan na een paar dagen niet rijden weer in ging zitten, leek het alsof de hoogte opnieuw moest worden ingesteld. Sowieso vind ik dat het stuur in de laagste stand nog vrij hoog zit. Maar nu ik er een paar dagen achter elkaar mee naar mijn werk ben gegaan lijkt de hoogte-instelling stabiel te zijn. Kan het zo zijn dat de hoogte-instelling bij niet regelmatig gebruik steeds opnieuw moet worden gedaan of is het pure inbeelding van mij? :smt141

Frank

10 sep 2009 09:17
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hoogteverstelling heeft een modificatie ondergaan, korte hendels i.p.v. lange ;)
Hierdoor zakt de stoel onbewust elke keer bij instappen ( tenzij je mazzel hebt en de hendel niet raakt, dit is onbewust en merk je verder niet ) ... kennelijk heeft de vorige eigenaar dit nooit laten aanpassen :)
Voor een paar tientjes ben je klaar met dat probleem :smt193

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

10 sep 2009 09:20
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende