Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
danny v
|
 benzine meter
laatst iets raars gehad. reserve lampje benzine gaat aan, en even later storingsmelding olie niveau. olie bijgevuld,en toen stond mijn brandstof meter weer op een kwart.
paar dagen later ,reserve lampje weer aan, display geef aan dat ik nog 60 km kon rijden. maar na een aantal km,toen hij rond de 40 stond, stotter stotter pruttel pruttel. daar stond ik dan zonder brandstof. dat is op zich niet zo'n ramp, maar da n moet je je vrouw bellen dat je zonder benzine staat, op ze even een kannetje kan brengen. heb vaker op reserve gereden en kon al de keren doorrijden tot er streepjes in het display kwamen. iemand anders hier ervaring mee met verkeerde aanduiding brandstof? groeten danny.
|
05 sep 2009 20:41 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: benzine meter
danny v schreef: laatst iets raars gehad. reserve lampje benzine gaat aan, en even later storingsmelding olie niveau. olie bijgevuld,en toen stond mijn brandstof meter weer op een kwart.
logisch, de benzine meter telt terug vanaf de laatste meting, dus als je de motor uitzet en olie bijvult meet hij de brandstof opnieuw. Tussendoor berekent hij de brandstof op basis van het verbruik.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
06 sep 2009 10:38 |
|
 |
dilaraa
|
 Re: benzine meter
Hallo,
Wij konden ook altijd vertrouwen op de display. Ik heb ook menigmaal kunnen door rijden tot ---- en dan nog bij de pomp komen en tanken zonder probleem.
Maar vorige week gebeurde het volgende. Stond met de auto voor de verkeerslichten display gaf aan nog 90 km lampje was net gaan branden kon dus nog zat 3 km rijden voor de pomp (dacht ik) maar nee bij de verkeerslichten sloeg de motor af en wat mij nog nooit in 2 jaar tijd (zolang heb ik hem) met mijn trouwe vriend is gebeurd hij liet me staan en wou niet weer starten.
Citroën dealer laten komen brandstof bij gevuld maar starten ho maar. Ik dacht kon me al niet voorstellen dat het aan de brandstof lag kan altijd door rijden tot ---- . Afgesleept naar citroën garage. (Knap staaltje stuurwerk zonder stuurbekrachtiging en bijna geen rem achter een busje aan moet ik zeggen dan merk je pas hoe zwaar zo'n auto is en hoe dankbaar je mag zijn als alles werkt)
Uiteindelijk bleek dat mijn trouwe vriend in het verleden een bypas had ondergaan en de garage heeft dit ongedaan gemaakt. Mijn benzine auto bleek voor mijn tijd ook gas te hebben gehad. Er zat dus een schakelaar die zorgde voor de overschakeling naar gas. En aangezien er een storing zat in de massa bedrading zocht hij naar gas maar dit zat er al lang niet meer in. Logisch dat hij niet meer verder kon.
Ik blij mijn trouwe vriend had de operatie door staan en kon weer rijden. Nog 60 km op de display dus genoeg om bij de pomp te komen maar niets was minder waar. Daar stond ik voor de tweede keer zonder waarschuwing niks geen gestotter of gepruttel gewoon afslaan en nooit weer starten. Dealer maar weer laten komen kon immers nog 60 km. Maar na mijn trouwe vriend ter plekke aan de hartbewaking te hebben aangesloten en geconstateerd te hebben dat hij geen hartritme stoornissen had besloot de monteur mijn auto een borrel te geven in de hoop dat hij zou herleven. En inderdaad ondanks mijn 60 km die ik nog kon rijden volgens mijn display was de tank toch helemaal leeg.
Ik kon altijd erop vertrouwen om door te rijden tot ---- vanaf dit voorval is mijn vertrouwen in de meter helemaal weg. En moet ik eerst weer uit proberen of mijn vriend vanaf nu onbetrouwbaar blijft of dat hij eenmalig van slag was door zijn bypass.
Het gebeurt dus blijkbaar vaker dat de meting niet klopt of door een storing niet betrouwbaar meer kan zijn. Na mijn test ritjes laat ik nog wel weten of hij me nog eens heeft laten staan. Wordt vervolgt!!!!
Groetjes Dilaraa
|
12 sep 2009 23:01 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|