Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk. 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 13 apr 2008 23:33
Berichten: 176
Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Hallo,
Ja,hoor ik moet er ook aan geloven. :smt089 Storing uitlaatgas. :evil:
Ik heb deze storing in Frankrijk opgelopen want daar ging het lampje motormanagement branden. :smt198
Daar de boel uit laten lezen en er werd geconstateerd dat de katalysator stuk kon zijn. Omdat ze bijna geen katalysatoren in Frankrijk onder de auto schroeven ging dit me en te langduren voordat ze er een hadden en het zou ook nog eens erg prijzig gaan worden.
Ik kon er mee terugrijden naar nederland zo werd mij verzekerd. :smt190
In nederland naar de citroen garage en daar werd geconstateerd dat het ook goed een lambdasonde kon zijn. ik schijn er 2 te hebben onder mijn 1.8 16V van 2003. :shock:
Een voor en een na de katalysator. :smt203
Wat echter ook bleek is dat ik de hele uitlaat uit een stuk blijk te hebben. :o . Van het uitlaatspruitstuk tot en met de achterdemper. Zo iets had ik nog nooit gezien. :ugeek:
Volgens de garage kunnen deze bijna niet stuk en zal het w.s een van de sondes zijn (Volgens mij is de hele uitlaat zelfs van roestvrijstaal gemaakt)
Dit moet echter nog defintief uitgelezen worden ( ik had geen tijd op dat moment)
Heeft iemand hier ook ervaring mee.Bovendien zal het een erg prijzige uitlaat zijn.
Op internet zie ik al bedragen van 575 euro rondvliegen ( winparts.nl) en dan de 2 sondes erbij komt hele zaakie op bijna 800 euro En dan moet dit ook nog gemonteerd worden. :smt089
Heeft iemand hier ervaring mee! :P


01 sep 2009 22:36
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
De uitlaat is niet uit één stuk, wel een geheel vanaf de motor tot aan het begin van de einddemper
maar er zijn passtukken om de uitlaat vlak achter de katalysator door te halen , hij is ook niet van RVS (dan was hij niet stuk),
als de garage voor deze oplossing kiest:(doorhalen +passtuk) zal je een stuk goedkoper uit zijn,
scheelt namelijk een katalysator,
als ze dat niet willen zit je bij de verkeerde garage. :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


01 sep 2009 23:01
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Pff, ik wordt een beetje kriegel van garage's die meteen de uurtse reparaties willen uitvoeren bij een "Storing uitlaatgas"....

Het kan zoveel zijn, en het gebeurt helaas te vaak dat de aangegeven code in de BC niet de lading denk.

Ik had met m'n 2.0 Berline op LPG al wel 1000 euro armer kunnen zijn (Kat, sensor, luchtpomp) , na uitstellen, uitdokteren en verder (laten) zoeken , bleek het een druksensor van 120 euro !

_________________
Johan


01 sep 2009 23:29
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04
Berichten: 8100
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
C5itroentje schreef:
ik schijn er 2 te hebben onder mijn 1.8 16V van 2003. :shock:
Een voor en een na de katalysator. :smt203


Dat is niet zo gek hoor,Mijn stokoude picasso uit 2002 heeft dat ook :smt203

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)


02 sep 2009 00:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Uitlaatgasstoring kan wel 100 redenen hebben, met LPG nog een paar extra.
In jouw bericht lees ik alleen, zou dit, zou dat kunnen zijn. Op basis van zo´n diagnose zou ik geen dure reparatie aangaan.
Heeft de auto op tijd goed onderhoud gehad bij een goed adres?
Is er ooit onderhoud gepleegd aan de gasinstallatie ? Een nieuw LPG-brandstoffilter doet soms wonderen, zo niet, ga eerst eens langs de gasboer.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


02 sep 2009 19:29
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 13 apr 2008 23:33
Berichten: 176
Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Hij heeft altijd netjes zijn onderhoud gehad. ;)
Ook het gasgedeelte. Ik heb laatst ( 3/4 jaar geleden)de hele verdamper nog uit elkaar gehad en gereinigd. Er zat toen wel een dikke drap in. In Frankrijk hebben ze nog de BC gereset maar het motormangament licht ging weer aan na een paar honderd kilometer.
:) De computer heb ik zelf uitgelezen met een OBD2 reader en hij geeft de storing aan van de katalysator. Maar dit kan dus ook de lambdasonde zijn.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! :smt038


02 sep 2009 22:06
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2006 11:24
Berichten: 384
Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
C5itroentje schreef:
De computer heb ik zelf uitgelezen met een OBD2 reader en hij geeft de storing aan van de katalysator. Maar dit kan dus ook de lambdasonde zijn.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! :smt038


Welke foutcode krijg je precies op je OBD2 reader?


02 sep 2009 22:28
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 13 apr 2008 23:33
Berichten: 176
Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Het was fout P0420 Catalyst efficiency below Treshold ( bank 1 ) :smt198


02 sep 2009 22:53
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
C5itroentje schreef:
Hij heeft altijd netjes zijn onderhoud gehad. ;)
Ook het gasgedeelte. Ik heb laatst ( 3/4 jaar geleden)de hele verdamper nog uit elkaar gehad en gereinigd.


Er zit een sensor voor en achter de kat, de BC verwacht dat de Kat iets doet met de uitlaatgassen. Als er minder mee gebeurt dan verwacht, zal de BC gillen dat de Kat kapot is...

Bij mijn LPG wagen kwamen we tot de conclusie dat het in de LPG installatie zat. Hiervoor is de wagen met lopende motor uitgelezen met de Lexia. Op benzine gaven zowel de sensor vóór als achter de Kat correcte waardes. Op gas begon de sensor achter de Kat te flippen en begon hoge en lage waardes te geven.

Vervolgens is bij de Gasboer geconstateerd dat de druksensor van de gasinstallatie defect was.
deze had ongeveer dezelfde fluctuatie's in waardes als die 2de uitlaatsensor...

Ik heb overigens de volgende meldingen/codes voorbij zien komen : "Storing uitlaatgas", "Storing Katalisator", Luchtpomp defect (P0410 ?), mengselstoring (P0107 ?). Ze hebben me een Kat, een Luchtpomp + klep en een nieuwe sensor aan willen smeren.

_________________
Johan


02 sep 2009 22:55
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
C5itroentje schreef:
Het was fout P0420 Catalyst efficiency below Treshold ( bank 1 ) :smt198


"zo'n slecht LPG mengsel dat de Kat het niet schoon genoeg kreeg"... ??

_________________
Johan


02 sep 2009 22:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Storing in emissiesysteem gaf hij ook al eens bij mij aan. Bleek dat een temperatuursensor van de motor (ik geloof watertemperatuur) de stekker een beetje los had. Stekker losgemaakt, WD40 erin en weer erop gestoken. Fout gewist en geen centje pijn meer.

Maar goed, gezien het verschil in waardes bij benzine en gas... Ik meende dat gas een schonere verbranding gaf dan benzine, derhalve betere kat-waardes. Maar dat weet ik ook niet zeker en als het gasmengsel niet optimaal is, dan kun je nog zo'n schone brandstof hebben, hij is dan toch niet zo schoon als je wilt.

Ik weet 't, het is niet echt een bijdrage maar het kan ook zijn dat de oorzaak van de storing heel ergens anders ligt! Bij mij werkte met deze melding ook de airco niet. Blijkbaar uit veiligheid door de computer uitgeschakeld of zo...?


05 sep 2009 18:01
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
thijzer schreef:
Maar goed, gezien het verschil in waardes bij benzine en gas... Ik meende dat gas een schonere verbranding gaf dan benzine, derhalve betere kat-waardes. Maar dat weet ik ook niet zeker en als het gasmengsel niet optimaal is, dan kun je nog zo'n schone brandstof hebben, hij is dan toch niet zo schoon als je wilt.


Het ging er in mijn geval om dat de waardes van de 2de sensor niet stabiel bleven, die schoten van 0,1 naar 1,2 en terug.

_________________
Johan


05 sep 2009 22:35
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 13 apr 2008 23:33
Berichten: 176
Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
JPiek schreef:
Vervolgens is bij de Gasboer geconstateerd dat de druksensor van de gasinstallatie defect was.
deze had ongeveer dezelfde fluctuatie's in waardes als die 2de uitlaatsensor...


Waar zit die druksensor waar jij het over hebt. Ik heb een AG installatie.
:smt193


09 sep 2009 22:45
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Geen idee hoe dat te duiden, ik heb hem door de gasboer na laten kijken... Kan hem wel herkennen, maar niet zeggen waar hij prcies zit..

_________________
Johan


09 sep 2009 22:49
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 13 apr 2008 23:33
Berichten: 176
Woonplaats: Amersfoort
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing uitlaatgas en 2 lambdasondes en uitlaat uit 1 stuk.
Maar zit hij op de verdamper,bij de tank of juist tussen verdamper en inspuiting :smt198


09 sep 2009 23:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.