Op de C5-L heeft een Engelsman de omgekeerde beweging gemaakt (Xenons vervangen door Halogeen, omdat hij vervangende pitten te duur vond

) dat bleek te werken, maar er zijn een aantal zaken om rekening mee te houden, naast de wetgeving:

Xenons hangen aan de Hydractive computer, C5s met Xenon hebben altijd H3+ een Ligne Prestige heeft dit niet, het lijkt me dus dat je ze dus ook niet kunt verbinden. Uit die Engelse ervaring blijkt dat H3+ geen input van de Xenons nodig heeft, maar dat het waarschijnlijk andersom werkt: De Xenons krijgen input van de Hydractive computer (over de stand van de auto)

Xenons van de eerste generatie komen zonder mistlampen (is ook niet nodig)

Sproeiers zijn zeker verplicht, hierbij hoort naat de sproeiers en de hogedrukpomp, ook een ander, groter, wisserreservoir en een nieuwe bumper. Ik ga er vanuit dat de bevestigingspunten voor de sproeiers er al zijn.

Ik denk ook dat het verlichtingssignaal naar het grootlicht gaat bij Xenon, maar het zou kunnen dat dit vanuit de BSI in te stellen is.

Een enkele 2e hands Xenon unit (onduidelijk of dit met starters, pitten, en elektronische ballast is) kost bij bart ebben ~500EUR