Auteur |
Bericht |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
Menno schreef: Mooie kleur, ... en ooit moet de 1ste Citroen zijn, ... Ben ook ooit begonnen in een BMW E30 318i die gepimpt was tot 325i, is ook goed gekomen Veel plezier met de C5  Ben ook erg tevreden met de C5 (moet wel zeggen als ik die foto van die van jou zie dat ik die mooier vind) en wel van plan om er een flink aantal jaren erin te blijven rijden.
|
28 aug 2009 20:42 |
|
 |
JohnvanHees
V.I.P.
Geregistreerd: 18 mei 2007 22:47 Berichten: 175 Woonplaats: Harderwijk
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Ik ben blij dat mijn buren leven, maar ik hoor dat liever middels een praatje dan dat ik een monotoon gebonk uit hun auto hoor komen. Ik gruw van overbodige herrie. De wereld is al zo lawaaiig!
_________________ C5 Exclusive, Break 2006, AT6
|
28 aug 2009 21:50 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Elwin schreef: Het hardst wat ik heb gereden moet daarbij wel eerlijk vermelden dat was heuveltje af in Frankrijk was 200 op de teller. Niet slecht Met 170 door de Flevopolder zweven is ook leuk. Veel harder hoeft ook niet, maar wat sneller doortrekken van 100 naar 130 zou prettig zijn. Elwin schreef: Als je op diverse sites kijkt kom je met chippen zo rond de 115 pk uit (genoeg dus). Dit geldt trouwens ook voor een powerbox. Ik heb bij http://www.h-base.nl me kenteken ingevoerd en dan kom je op een powerbox van Bosch (300 euro) of Siemens(800 euro) uit. 300 Euro zo ik wel over hebben voor een Powerbox. Maar ik heb een Siemens brandstofsystem (staat op de common rail) dus ik moet misschien dna ook aan de Siemens Powerbox. 800 euro is wel beetje te veel... Chippen ziet er volgens mij tussenin. Elwin schreef: Dat van die intercooler wist ik niet, moet dan eens kijken of ik ergens niet een exemplaar op de kop kan tikken en deze netjes (kan laten) plaats(en). Ik heb hier ook met een scheef oog naar gekeken. Maar het is nogal een gedoe. De turbo zit nogal verstopt en je moet slangen naar een intercooler vooraan de auto brengen. Ik hoor graag over je ervaringen.
|
28 aug 2009 23:53 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Rowi en JohnvanHees, jullie reacties sluit ik me bij aan. Laten we het er maar op houden dat we hier te maken hebben met een vreemde eend in de bijt...
|
29 aug 2009 00:07 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Elwin, welkom hier. Wat een overstap  Het zal je bevallen, of niet. Ik ben het met Hertogjan eens: ´een vreemde eend in de bijt´. Perfect, laat bijna elke Citroen dat nou ook altijd geweest zijn.  . Een drugrunnersgilde hebben we hier al (=mensen met overmaatse, niet orginele velgen), een rijder die overweegt witte belettering aan te brengen op de zijkant van z´n banden hebben we ook al, Citrosport aankleding daar kijken we ook niet meer van op, stadsledjes ipv gewone lampjes, zijknippers of typeaanduiding van een ander bouwjaar, we hebben het allemaal voorbij zien komen. Ik zal het niet hebben over roestvrijstalen dashboardmodificaties, dat levert me gelijk een ban op Het zou eervol zijn als jij het eerste lid wordt met neonverlichting aan de onderkant. Veel fijne zweefkilometers gewenst. gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
29 aug 2009 00:38 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Van Duits naar Frans
Ronald schreef: Het zou eervol zijn als jij het eerste lid wordt met neonverlichting aan de onderkant.  gr. Ronald 
|
29 aug 2009 04:46 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
WackoH schreef: Met 170 door de Flevopolder zweven is ook leuk. Veel harder hoeft ook niet, maar wat sneller doortrekken van 100 naar 130 zou prettig zijn. Het gaat me niet puur om de topsnelheid; dan had ik beter iets anders gekocht. Voornaamste reden tot chippen cq een powerbox is idd het doortrekken en dan niet alleen van 100 naar 130, maar ook tijdens invoegen e.d. WackoH schreef: 300 Euro zo ik wel over hebben voor een Powerbox. Maar ik heb een Siemens brandstofsystem (staat op de common rail) dus ik moet misschien dna ook aan de Siemens Powerbox. 800 euro is wel beetje te veel... Chippen ziet er volgens mij tussenin. Heb voor chippen idd bedragen gezien van 250 euro tot zo'n 650 euro. Ik moet eens uitzoeken welk brandstofsysteem ik heb. Als het Siemens is en het voorgaande lezende (ff navragen hoe dat precies zit ook dat laat ik weten) dan wordt het waarschijnlijk een chip, waarbij ik opzoek ga naar de gulden middenweg ergens rond de 400 a 500 euro. Bedrijf moet wel een beetje als betrouwbaar vermeld staan. Elwin schreef: Dat van die intercooler wist ik niet, moet dan eens kijken of ik ergens niet een exemplaar op de kop kan tikken en deze netjes (kan laten) plaats(en). WackoH schreef: Ik heb hier ook met een scheef oog naar gekeken. Maar het is nogal een gedoe. De turbo zit nogal verstopt en je moet slangen naar een intercooler vooraan de auto brengen. Ik hoor graag over je ervaringen. Een kennis van me is automonteur als ik het netjes vraag zijn we met twee man (en de beschikking over een brug) en dan komen we vast een heel eind. Als ik een intercooler heb gevonden (aangeschaft) en hij is geplaatst ga ik het zeker laten zien (foto reportage is dan miss ook wel leuk)
|
29 aug 2009 08:02 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
JohnvanHees schreef: Ik ben blij dat mijn buren leven, maar ik hoor dat liever middels een praatje dan dat ik een monotoon gebonk uit hun auto hoor komen. Ik gruw van overbodige herrie. De wereld is al zo lawaaiig! Ik weet niet eens of mijn buren leven ja of te nee.... Woon hier nu ong. een half jaar en heb de dames van een paar huizen verderop eens gesproken  , maar de beneden buurvrouw ja die heb ik laatst eens een keer gezien en dat was nou niet bepaald liefde op het eerste gezicht..... Even over dat monotone gebonk... Tja ik luister hardstyle, hardcore (ideale muziek voor in de auto). Ik kan ook goed luisteren naar raggae, R&B, soul, popmuziek eigenlijk heel veel soorten muziek en dat een subwoofer doordreunt ja klopt, dat wil niet zeggen dat ik ongeacht het tijdstip ook snoeihard mijn muziek aan heb staan. Khoef ook niet bekend te staan als de aso van de straat woon hier verder met veel plezier en wil dat graag blijven doen!!
|
29 aug 2009 08:19 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
Hertogjan schreef: Rowi en JohnvanHees, jullie reacties sluit ik me bij aan. Laten we het er maar op houden dat we hier te maken hebben met een vreemde eend in de bijt... Citroen stond volgens mij ook bekend als een eigenzinnig merk?? In dit geval ook een beetje een eigenzinnige bestuurder??? 
|
29 aug 2009 08:21 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
Ronald schreef: Elwin, welkom hier. Wat een overstap  Het zal je bevallen, of niet. Ik ben het met Hertogjan eens: ´een vreemde eend in de bijt´. Perfect, laat bijna elke Citroen dat nou ook altijd geweest zijn.  . Een drugrunnersgilde hebben we hier al (=mensen met overmaatse, niet orginele velgen), een rijder die overweegt witte belettering aan te brengen op de zijkant van z´n banden hebben we ook al, Citrosport aankleding daar kijken we ook niet meer van op, stadsledjes ipv gewone lampjes, zijknippers of typeaanduiding van een ander bouwjaar, we hebben het allemaal voorbij zien komen. Ik zal het niet hebben over roestvrijstalen dashboardmodificaties, dat levert me gelijk een ban op Het zou eervol zijn als jij het eerste lid wordt met neonverlichting aan de onderkant. Veel fijne zweefkilometers gewenst. gr. Ronald Het bevalt me zeker!! Ik ben ook echt apetrots op me auto. De eerste opmerkingen die ik kreeg toen ik wereldkundig ging maken dat ik om een C5 ging waren achtereenvolgens: - je gaat hem toch niet verlagen?? (exvriendin  ) - gaan daar ook weer andere koplampen in met van die stomme lichtjes (blond en mijn bazin super meid verder), bedoelde dus ledlampen (beetje het idee zoals audi het gebruikt) - je doet er toch wel voorzichtig mee??  (zo'n beetje iedereen die ik ken) - weet je zeker dat je een Citroen gaat kopen (maatje van me nadat hij een artikel had gelezen VW bestuurders staan schijnbaar bekend als asociaal, rijden te hard enz... hij rijdt overigens zelf Passat dus de reactie was niet echt moeilijk  ) - je gaat je subwoofer toch niet weer inbouwen?? (ouders en nog een aantal mensen) Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.... Het idee van overmaatse velgen.. tja 18 inch vult de wielkast netjes op. Witte letters op mijn banden... nee liever niet... Geblindeerde ramen i.c.m. de velgen gaat wel staan. Duplex uitlaat (gezien op de site van Musketier) het idee is wel aardig, maar dan liever geintegreerd in de achterbumper (ben ook niet zo kapot van die achterbumperspoiler van Carlsson). Neon? Nee niet meer was leuk onder de Golf is ook leuk onder een Japanner (civic, supra, skyline dat soort auto's), maar dit type auto's leent zich daar niet voor. Ach en een witlederen interieur zou ook wel mooi zijn... Dashboard zal wel standaard blijven.. (alhoewel ik wel met de gedachte heb lopen spelen blauw, rode verlichting.... en tellerringen die gaan er sowieso komen) Stadsledjes gaan er zeker komen, rvs dorpelhouders ook. Type aanduiding is het eerste wat gesneuveld is. Carlsson onderdelen? Als ik Carlsson google kom ik terecht bij een bedrijf wat taxi's tuned.... Of ik google de verkeerde... Verder wil ik iedereen bedanken voor de reacties tot nu toe Groeten Elwin
|
29 aug 2009 09:14 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Hoi Elwin, Welkom hier! Tis misschien even wennen, maar het C5-volk is van iets ander slag dan het VW-volk. Ben je toevallig ook bekend op het Volksforum? Ik heb ook enkele VW's gehad, 3 Jetta's Mk2 en 2 Passat's 35i B3. Prima karren, leuk en degelijk spul. Toch zou ik mijn C5 niet snel terug willen ruilen voor een VW. We zien wel hoe de plannen zich ontwikkelen, wees vooral niet zuinig met foto's. Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
29 aug 2009 09:25 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
Eemspoort schreef: Hoi Elwin, Welkom hier! Tis misschien even wennen, maar het C5-volk is van iets ander slag dan het VW-volk. Ben je toevallig ook bekend op het Volksforum? Ik heb ook enkele VW's gehad, 3 Jetta's Mk2 en 2 Passat's 35i B3. Prima karren, leuk en degelijk spul. Toch zou ik mijn C5 niet snel terug willen ruilen voor een VW. We zien wel hoe de plannen zich ontwikkelen, wees vooral niet zuinig met foto's. Gr. Ed Eigenlijk de eerste keer dat ik me echt op een forum registreer. Dus nee bekend op het volksforum ben ik niet... Tevens bevalt de C5 tot nu toe zo goed dat ik niet de wens heb om een VW terug te halen. Heb laatst in het nieuwste model Passat (deze was nog maar een half jaar oud) meegereden (TDI) en mijn C5 is stiller!! Dat terwijl die toch ook op het verlanglijstje stond  . Nee voorlopig bevalt het zo goed dat ik behalve wat aanpassingen geen andere auto wens. 
|
29 aug 2009 09:36 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Elwin schreef: je gaat hem toch niet verlagen?? (exvriendin  ) Gaat bij een C5 met een druk op de knop  zoals je inmiddels wel zult weten. Maar alleen om te showen want je er niet harder dan 10 km/h mee 
|
29 aug 2009 10:14 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
WackoH schreef: Elwin schreef: je gaat hem toch niet verlagen?? (exvriendin  ) Gaat bij een C5 met een druk op de knop  zoals je inmiddels wel zult weten. Maar alleen om te showen want je er niet harder dan 10 km/h mee  Zoals ik in het draadje van wagenhoogte bij stilstand heb gelezen is per knop was er verder eigenlijk nog niet echt naar opzoek geweest  , maar wel het eerste wat ik vanavond probeer als ik d'r parkeer op het werk. 
|
29 aug 2009 10:26 |
|
 |
manny21479
|
 Re: Van Duits naar Frans
Had misschien beter een gelijk een 136 pk versie als de mijne kunnen nemen,had je een hop werk bespaart  jammer dat je voiture zo toe gaat takelen  ben benieuwd hoe je dame daar op reageert.Vind het ook niet echt een auto voor een hoog SJONNIE gehalte,meer voor lekker te cruissen langs de cote a zur  succes met het oppimpen en ben benieuwd hoe het uitpakt 
|
29 aug 2009 14:19 |
|
 |
|